lederboard

Manager restauracji – cechy, obowiązki, kwalifikacje

Manager restauracji dba o to, by działała ona sprawnie oraz wydajnie. Odpowiada za jej wyniki finansowe, zarządza personelem, dba o jakość obsługi i potraw. Rola managera jest wymagająca i odpowiedzialna. Na czym dokładnie polegają zadania managerskie? Jakie cechy oraz umiejętności powinna mieć osoba na takim stanowisku? Podpowiadamy!

 

 

 

Spis treści:

  1. Manager lokalu gastronomicznego – kim jest i jakie ma zadania?
  2. Cechy i umiejętności dobrego managera

2.1. Skuteczne zarządzanie pracą i czasem

2.2. Wysoki poziom zdolności interpersonalnych

2.3. Umiejętność rozwiązywania problemów

3. Manager w gastronomii – podsumowanie

Manager lokalu gastronomicznego – kim jest i jakie ma zadania? 

Najważniejszą rolą managera jest skuteczne zarządzanie pracą lokalu. Do obowiązków managerskich należy m.in.:

  • zatrudnianie wykwalifikowanego personelu
  • monitorowanie zadowolenia klientów lokalu
  • dbanie o rentowność lokalu
  • dbanie o higienę i bezpieczeństwo pracy
  • kontrola stanów magazynowych i ich odpowiednie uzupełnianie

W efektywnie  zarządzaniu restauracji może pomóc odpowiedni system obsługi restauracji np. RePOS od Restaumatic. Dzięki niemu realizacja zamówień obsługa gości i zarządzanie pracą całego zespołu przebiega szybciej i prościej.

Cechy i umiejętności dobrego managera

Manager lokalu musi stawiać czoła trudnym i odpowiedzialnym zadaniom. Dlatego powinien mieć odpowiednie cechy oraz kompetencje, dzięki którym poradzi sobie z codziennym, nierzadko skomplikowanymi, obowiązkami.

Skuteczne zarządzanie pracą i czasem

Manager powinien skutecznie zarządzać zarówno swoim czasem pracy, jak i pracą personelu. Osoba na stanowisku managerskim musi być świetnie zorganizowana, zdyscyplinowana oraz zdolna do wykonywania wielu zadań jednocześnie. Powinna w przemyślany sposób planować i nadzorować zadania poszczególnych członków zespołu. Manager ma tworzyć grafik pracy w restauracji, tak by zapewnić jej płynne i wydajne funkcjonowanie oraz wysokiej jakości obsługę klientów.

Wysoki poziom zdolności interpersonalnych

Doskonałe umiejętności komunikacyjne to podstawa w pracy managera lokalu. Musi bowiem skutecznie komunikować się z kelnerami, dostawcami, kucharzami i klientami. Jest odpowiedzialny za utrzymanie prawidłowych relacji biznesowych, zawodowych oraz towarzyskich w restauracji.

Umiejętność rozwiązywania problemów

Podstawową umiejętnością managera lokalu jest zdolność do rozwiązywania problemów. Zdarza się, że w restauracji występują konflikty i spięcia np. pomiędzy pracownikami, które negatywnie wpływają na jej działalność. Lokal może przynosić straty i działać nieproduktywnie w wyniku nieporozumień. Manager jest odpowiedzialny za to, by mądrze oraz skutecznie zarządzać konfliktami i je usuwać.

Manager w gastronomii – podsumowanie

Warto podkreślić, że odpowiednio wykwalifikowany manager może zapewnić lokalowi wymierne zyski i silną pozycję na rynku. Dlatego ważne, by tego rodzaju obowiązki pełniła osoba, mająca odpowiedni zestaw cech oraz umiejętności.

Warto przeczytać również: https://www.restaumatic.com/blog/manager-restauracji-obowiazki-i-pozadane-cechy-managera/

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności