Spis treści:
- Manager lokalu gastronomicznego – kim jest i jakie ma zadania?
- Cechy i umiejętności dobrego managera
2.1. Skuteczne zarządzanie pracą i czasem
2.2. Wysoki poziom zdolności interpersonalnych
2.3. Umiejętność rozwiązywania problemów
3. Manager w gastronomii – podsumowanie
Manager lokalu gastronomicznego – kim jest i jakie ma zadania?
Najważniejszą rolą managera jest skuteczne zarządzanie pracą lokalu. Do obowiązków managerskich należy m.in.:
- zatrudnianie wykwalifikowanego personelu
- monitorowanie zadowolenia klientów lokalu
- dbanie o rentowność lokalu
- dbanie o higienę i bezpieczeństwo pracy
- kontrola stanów magazynowych i ich odpowiednie uzupełnianie
W efektywnie zarządzaniu restauracji może pomóc odpowiedni system obsługi restauracji np. RePOS od Restaumatic. Dzięki niemu realizacja zamówień obsługa gości i zarządzanie pracą całego zespołu przebiega szybciej i prościej.
Cechy i umiejętności dobrego managera
Manager lokalu musi stawiać czoła trudnym i odpowiedzialnym zadaniom. Dlatego powinien mieć odpowiednie cechy oraz kompetencje, dzięki którym poradzi sobie z codziennym, nierzadko skomplikowanymi, obowiązkami.
Skuteczne zarządzanie pracą i czasem
Manager powinien skutecznie zarządzać zarówno swoim czasem pracy, jak i pracą personelu. Osoba na stanowisku managerskim musi być świetnie zorganizowana, zdyscyplinowana oraz zdolna do wykonywania wielu zadań jednocześnie. Powinna w przemyślany sposób planować i nadzorować zadania poszczególnych członków zespołu. Manager ma tworzyć grafik pracy w restauracji, tak by zapewnić jej płynne i wydajne funkcjonowanie oraz wysokiej jakości obsługę klientów.
Wysoki poziom zdolności interpersonalnych
Doskonałe umiejętności komunikacyjne to podstawa w pracy managera lokalu. Musi bowiem skutecznie komunikować się z kelnerami, dostawcami, kucharzami i klientami. Jest odpowiedzialny za utrzymanie prawidłowych relacji biznesowych, zawodowych oraz towarzyskich w restauracji.
Umiejętność rozwiązywania problemów
Podstawową umiejętnością managera lokalu jest zdolność do rozwiązywania problemów. Zdarza się, że w restauracji występują konflikty i spięcia np. pomiędzy pracownikami, które negatywnie wpływają na jej działalność. Lokal może przynosić straty i działać nieproduktywnie w wyniku nieporozumień. Manager jest odpowiedzialny za to, by mądrze oraz skutecznie zarządzać konfliktami i je usuwać.
Manager w gastronomii – podsumowanie
Warto podkreślić, że odpowiednio wykwalifikowany manager może zapewnić lokalowi wymierne zyski i silną pozycję na rynku. Dlatego ważne, by tego rodzaju obowiązki pełniła osoba, mająca odpowiedni zestaw cech oraz umiejętności.
Warto przeczytać również: https://www.restaumatic.com/blog/manager-restauracji-obowiazki-i-pozadane-cechy-managera/