Marketing w social mediach – jak skutecznie przyciągać klientów?

Rozwijanie produktów lub usług to jedno, ale ich promocja wśród konsumentów to drugi bardzo istotny komponent działalności biznesowej. Na jakie formy marketingu warto postawić w mediach społecznościowych, cieszących się obecnie tak dużą popularnością? Oto kilka przykładów.

 

Content marketing

Content marketing polega na tworzeniu oraz udostępnianiu interesujących i wartościowych treści. Dzięki nim marka może zgromadzić wokół siebie szerokie grono lojalnych odbiorców, którzy z czasem staną się klientami, a także wykreować swój wizerunek jako eksperta w danej branży.

Content marketing w social mediach, w zależności od platformy, specyfiki branży i grupy odbiorców może przyjmować wiele form, np.:

  • Infografiki i fotografie na Instagramie,
  • Relacje live i wydarzenia na Facebooku,
  • Filmy na YouTube,
  • Specjalistyczne artykuły na LinkedIn,

a także wiele innych.

Twój content, jeśli ma wywołać zainteresowanie odbiorcy, powinien odpowiadać na jego potrzeby i oferować rozwiązanie jego problemu. Przygotowując treści, pamiętaj o tym, by dostosować komunikat do konkretnej grupy docelowej, zadbać o jej poprawność merytoryczną i atrakcyjną formę oraz odpowiednio dopasować do specyfiki platformy, na której planujesz publikację.

Influencer marketing

Kolejne niezwykle skuteczne działanie marketingowe w social mediach to współpraca z influencerami. Są to rozpoznawalne osobistości prowadzące własne profile społecznościowe i skupiające wokół nich grono zainteresowanych konkretną tematyką odbiorców – dzięki temu mogą odgrywać rolę lidera opinii. Doświadczenie pokazuje, że użytkownicy wyjątkowo pozytywnie reagują na przekazywane przez influencera informacje, gdyż uważają je za bardziej wiarygodne od „tradycyjnych” przekazów reklamowych.

W przypadku influencer marketingu kluczem do sukcesu jest nawiązanie współpracy z odpowiednimi osobami – charakterystyka grupy ich odbiorców powinna się jak najbardziej pokrywać z charakterystyką Twojej grupy docelowej. Przed rozpoczęciem kampanii koniecznie określ dokładnie cele, a następnie monitoruj efekty. Tylko wtedy będziesz miał pewność, że odpowiednio wykorzystujesz swój budżet.

Viral marketing

Można powiedzieć, że ten typ promocji to marketingowa wyższa szkoła jazdy, ale z pewnością warta uwagi, gdyż pozwala na uzyskanie spektakularnych efektów przy stosunkowo niewielkim nakładzie środków – a o to przecież chodzi, prawda? Viral to wyjątkowo „chwytliwa” treść, która zdobywa tak dużą popularność wśród odbiorców, że jest przez nich chętnie udostępniana dalej. W ten sposób konkretne hasło, grafika czy filmik stają się – szybko i bez aktywnych działań ze strony twórcy – szeroko znane i rozpoznawalne, a czasem nawet przenikają do codziennego języka i pozostają w świadomości odbiorców wiele lat po zakończeniu kampanii.

Stworzenie viralowej treści nie jest jednak prostym zadaniem – będziesz musiał być naprawdę kreatywny, aby zaskoczyć i zaintrygować internautów.

Kreatywność to zresztą podstawa wszystkich działań marketingowych w social mediach. Tylko ona pozwoli Ci wyróżnić się w strumieniu informacji, którymi są dziś zalewani ich użytkownicy.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności