Matthias Herd: Małe rzeczy znaczą wiele


O filozofii sieci hoteli Double Tree by Hilton oraz najnowszym obiekcie, który powstał w sercu Dolnego Śląska, rozmawiamy z Matthiasem Herdem, dyrektorem generalnym hotelu DoubleTree by Hilton Wrocław.

 

LBQ: Budował Pan doświadczenie na całym świecie, między innymi w Hilton Frankfurt i Hilton Vienna Plaza. Teraz odpowiada Pan za rozwój DoubleTree by Hilton Wrocław. Dlaczego akurat Wrocław?

Matthias Herd, dyrektor generalny hotelu DoubleTree by Hilton Wrocław: Zawsze bardzo chętnie podejmuję nowe wyzwania. Szukałem możliwości rozwoju kompetencji w zakresie zarządzania w najbardziej rozpoznawalnej sieci hotelarskiej na świecie. Szansa pracy we Wrocławiu pojawiła się w idealnym momencie. Myślę, że możemy osiągnąć coś naprawdę znaczącego jako hotel, nie tylko dla wspaniałego, tętniącego życiem Wrocławia, ale również w kontekście całego biznesu hotelarskiego w Polsce, dla którego pragniemy zostać przykładem nowej jakości.

Co wyróżnia DoubleTree by Hilton na tle innych marek Hilton Worldwide?

– Zaczynaliśmy w 2008 roku od pierwszego hotelu w Cambridge, a dzisiaj na całym świecie mamy ich ponad 460 i oferujemy 111 tys. pokoi. DoubleTree by Hilton zręcznie łączy świat biznesu z turystyką. Dla nas najważniejsza jest opieka nad gośćmi, dlatego filozofia marki oparta jest na programie CARE. Wierzymy, że traktowanie gości i członków zespołu z troską sprawia, że pozostaną z nami na dłużej i będą do nas wracać. Nasi pracownicy to osoby dbające o ponadczasowe wartości: autentyczność, radość, troskliwość, szczerość, czujność. Myślą intuicyjnie, wykraczają poza standardowe oczekiwania i zapewniają indywidualne podejście. CARE to sposób na wyróżnienie się poprzez niepowtarzalne doświadczenie, jakie goście mogą odnaleźć tylko w hotelach DoubleTree by Hilton.

Czy i czym DoubleTree by Hilton we Wrocławiu różni się od trzech innych hoteli tej marki w Polsce i ponad 450 na świecie?

– Jak każdy hotel marki DoubleTree na świecie, działamy zgodnie z założeniem, że małe rzeczy znaczą wiele – powitanie, rozmowa, troska o każdy detal, tak, by goście czuli się wyjątkowo. Jednocześnie wrocławski hotel ma swoją własną tożsamość, nadaną przez nowoczesną architekturę unikatowego kompleksu OVO Wrocław. To budynek wpisujący się w trend blobitektury pokryty w całości białym Corianem – nowoczesny design robi niesamowite wrażenie.

DoubleTree by Hilton Wrocław to również osobowość i pasja zespołu, którą goście będą mogli odczuć podczas całego pobytu w hotelu. Znaczące są także szczegóły takie jak unikatowa kolekcja ubrań naszego zespołu, zaprojektowana specjalnie dla nas.

– Poza tym w sercu naszego hotelu znajdzie się OVO Bar & Restaurant – przeciwieństwo stereotypowej, hotelowej restauracji. Miejsce tętniące pulsem miasta od rana do późnego wieczora, ze zróżnicowanym menu, otwartą kuchnią, muzyką na żywo. Szef kuchni Piotr Apanel, który pracował wcześniej w czterech restauracjach uhonorowanych gwiazdką Michelin, w tym w restauracji Gordona Ramsay’a w Londynie, zakończy przygotowywanie niektórych dań na restauracyjnym stoliku, a historię składników będzie można poznać na filmie, przez kod QR w menu. Goście będą mogli zjeść na zielonym patio, a po posiłku zrelaksują się w spa, kasynie, całodobowej hotelowej siłowni, klubie fitness lub na basenie. Chcemy stać się przykładem oraz inspiracją dla DoubleTree i wzmocnić naszą markę.

Wrocławski DoubleTree by Hilton jest czwartym hotelem pod tym szyldem w Polsce. Czy ten brand będzie intensywnie rozwijany w Polsce?

– Marka DoubleTree by Hilton doskonale pasuje do dynamicznej stolicy Dolnego Śląska, dlatego zdecydowaliśmy się wkroczyć właśnie tutaj. We Wrocławiu brakowało reprezentacyjnego hotelu łączącego kompleksowość usług z nowoczesnym zapleczem konferencyjnym. Podobnie odbieramy całą Polskę, która dla Hilton Worldwide jest szybko rozwijającym się i bardzo interesującym rynkiem. W ciągu najbliższych lat z pewnością możemy się spodziewać w Polsce kolejnych otwarć hoteli pod szyldem DoubleTree by Hilton.

Otwartość na lokalną społeczność – której przykładem było spotkanie rekrutacyjne – będzie stałym elementem działalności hotelu?

– Wierzymy, że o sukcesie hotelu decydują ludzie, dlatego zdecydowaliśmy się na innowacyjną formułę rekrutacji – otwartego spotkania, przygotowanego dla lokalnej społeczności. Zaprosiliśmy zainteresowanych pracą w DoubleTree by Hilton Wrocław, abyśmy mogli się nawzajem poznać, sprawdzić w zadaniach kreatywnych i w pracy w zespole. Te umiejętności mają dla nas duże znaczenie. Liczy się osobiste podejście, wrodzona gościnność, małe rzeczy, o których może nawet nie myślimy, ale podświadomie dostrzegamy. Liczba zainteresowanych pozytywnie nas zaskoczyła. W dniu rekrutacji przyszło do nas około 250 potencjalnych pracowników.

To pokrywa się z naszą wizją i jednym z celów tego projektu, którym jest aktywne włączenie się w życie lokalnej społeczności. Hotel ma być nie tylko unikatowym miejscem pod kątem infrastruktury miasta, ale także częścią życia jego mieszkańców. Chcemy, żeby wrocławianie byli dumni, że mają nas w swoim sąsiedztwie. Jednocześnie zamierzamy być ambasadorem Wrocławia na rynku międzynarodowym, promować wszystko to, co wyjątkowe miasto ma do zaoferowania – zarówno pod kątem biznesowym, jak i turystycznym. Nasi goście będą mogli poznać atmosferę Wrocławia wpisaną w klimat hotelu, na przykład nasze sale konferencyjne noszą nazwy wrocławskich mostów.

Grupą docelową marki DoubleTree by Hilton jest nie tylko klient indywidualny, ale również biznesowy. Jak wygląda zainteresowanie strefą konferencyjną?

– Możemy spełnić wszelkiego rodzaju wymogi pod kątem spotkań biznesowych i eventów. 7 multifunkcyjnych sal konferencyjnych jest wyposażonych w nowoczesne technologicznie rozwiązania, a za sprawą przesuwnych ścian można je łączyć i dzielić na mniejsze kameralne pomieszczenia w zależności od potrzeb. Łącznie z wysoką na 5,5 metra salą balową o powierzchni 317 m kw. możemy pomieścić do 500 osób. Do dyspozycji naszych gości będzie 189 pokoi, w tym 54 o podwyższonym standardzie, włączając mierzący 113 m kw. Apartament Prezydencki i Executive Lounge. Naszą ofertę konferencyjną uzupełnia OVO Bar & Restaurant. Dania mogą zostać przygotowane na zamówienie i dostarczone do sali konferencyjnej. W każdym przypadku zapewnimy profesjonalną obsługę na najwyższym poziomie. Nasz personel wyróżnia się wrodzoną gościnnością i zaangażowaniem, a wszystko odbywa się w przyjaznej atmosferze. Nasi goście otrzymają więc wyjątkowe usługi na bardzo atrakcyjnych warunkach.

Goście DoubleTree by Hilton Wrocław są witani ciastkiem. Skąd ten pomysł?

Ciasteczko zadebiutowało w sieci DoubleTree by Hilton w 1986 roku, jako symbol typowego domowego powitania. To bardzo amerykański sposób powitania, ale szybko stał się tak charakterystyczny dla naszej sieci, że pozostał również wtedy, gdy zaczęła się rozwijać w skali globalnej. Ciasteczko jest dziś najbardziej rozpoznawalnym elementem marki DoubleTree by Hilton, wraz z naszym indywidualnym podejściem do klienta. W sumie na całym świecie rozdawanych jest codziennie 77 tysięcy ciepłych ciasteczek, rocznie – ponad 28 milionów. Wrocławski hotel DoubleTree by Hilton rozda ich co roku około 50 tys.

Jaka przyszłość czeka rynek hotelarski w Polsce?

– Branża hotelarska to bardzo szybko rozwijająca się gałąź gospodarki na całym świecie. Polska nie jest tutaj wyjątkiem, co jest efektem szybkiego wzrostu gospodarczego i wzmocnienia infrastruktury. Badania pokazują, że liczba korzystających z hoteli z roku na rok wzrasta. Ludzie coraz częściej podróżują, a wyjazdy służbowe stały się codziennością. To sprawia, że w najbliższym czasie możemy być świadkiem dalszego wzrostu międzynarodowych marek hotelowych w całej Polsce. Z kolei sam Wrocław to bardzo dobre miejsce dla firm, które rozpoczynają swoją działalność. To, w połączeniu z rosnącym zainteresowaniem Wrocławiem w innych krajach oraz dobrym połączeniem lotniczym, jeszcze bardziej wzmocni popyt na wysokiej jakości pokoje gościnne oraz usługi dla firm. DoubleTree by Hilton jest marką, która w pełni je zaspokoi. Jestem przekonany, że Wrocław jest i pozostanie w najbliższych latach w centrum uwagi inwestorów i operatorów hoteli.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności