lederboard

Nazwa.pl otwiera Data Center w sercu globalnego Internetu

Amsterdam i Frankfurt to dwie nowe lokalizacje klastrów serwerów największego polskiego dostawcy usług hostingowych i rejestratora domen – spółki nazwa.pl. Data Center znajdują się w samym sercu globalnych punktów wymiany danych DE-CIX i AMS-IX, w których w każdej sekundzie przesyłane jest ponad jest 6,4 Terabitów danych (6.4 Tbitps). Klienci spółki zyskali bezpośrednie połączenie z największymi globalnymi operatorami Internetu. Po uruchomieniu nowych Data Center, dostępna moc infrastruktury spółki wzrośnie do 140 MW.

 

Nowe klastry serwerów znajdują się w najnowocześniejszych centrach danych w Europie, należących do światowego lidera, firmy Interxion. Inwestycja nazwa.pl gwarantuje klientom firmy bezpośrednie połączenie z punktami wymiany ruchu internetowego DE-CIX i AMS-IX. W praktyce oznacza to błyskawiczny dostęp do danych klientów i ich serwisów z dowolnego miejsca na ziemi. – Dzięki inwestycjom spółki, serwisy naszych Klientów są dostępne w ułamku sekundy na terenie całej Europy, obu Ameryk, Azji, Afryki i Australii – tłumaczy Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl.

W sercu globalnej sieci 

Firma nazwa.pl nie bez powodu wybrała Frankfurt i Amsterdam na lokalizację nowych Centrów Danych. To właśnie w tych dwóch europejskich miastach spotykają się magistrale światłowodowe dostawców Internetu i firm hostingowych z całego świata. Tworzą one dwa największe na świecie punkty wymiany danych – Internet Exchange, łączące ze sobą sieci internetowe ze wszystkich kontynentów, które przesyłają niewyobrażalną ilość 6,4 Terabitów danych na sekundę (6.4 Tbitps) . Dzięki tym lokalizacjom klastry serwerów nazwa.pl są integralną częścią światowego systemu wymiany informacji, czyniąc z firmy usługodawcę o zasięgu globalnym.

– To, że klastry serwerów nazwa.pl znajdują się w sercu światowych zasobów Internetu, wpływa na jakość świadczonych przez firmę usług. Data Center będące w dyspozycji spółki posiadają przyłącza o sumarycznej przepustowości ponad 150 Gbps! Żadna polska firma nie dysponuje takim zapleczem technologicznym. Nie bez znaczenia jest także fakt, że nazwa.pl ulokowała swoje Data Center na terenie Unii Europejskiej, gdzie dane są chronione polskim i europejskim prawem – podkreśla Krzysztof Cebrat.

Dostęp do punktów wymiany danych DE-CIX i AMS-IX, poprzez bezpośrednie połączenie światłowodowe wszystkich czterech Data Center nazwa.pl, posiadają również Klienci, których dane zlokalizowane są w Data Center w Krakowie oraz w Warszawie. Dzięki nowej inwestycji nazwa.pl potwierdziła niekwestionowaną pozycję nr 1 wśród polskich dostawców usług hostingowych, stając się pierwszą i jedyną polską firmą hostingową o zasięgu globalnym.

Technologia w służbie klientów 

Dostęp do głównych światowych punktów wymiany danych pozwala zminimalizować czas reakcji na zapytanie skierowane do danego serwera, co w praktyce przekłada się na szybkość działania stron WWW, sprawność dokonywanych transakcji internetowych oraz pozycję stron w wyszukiwarce Google. – Nieustanny rozwój usług opartych o technologie mobilne, multimedialne oraz chmurowe stanowi wyzwanie, na które nazwa.pl jest gotowa już dziś – mówi Krzysztof Cebrat. Architektura, w skład której wchodzą routery Juniper MX i przełączniki Juniper EX o wydajności do 960 Gbps każdy, stanowi odpowiedź na systematycznie rosnące natężenie ruchu w sieci. Przełączniki Juniper EX obsługują szereg funkcji, w tym wysoką dostępność i kontrolę dostępu do sieci, tworząc również sieć wewnętrzną działającą z szybkością do 100 Gbps. Dzięki najnowszym rozwiązaniom nazwa.pl zapewnia szybkie i sprawne działanie poszczególnych usług, odpowiadając na potrzeby najbardziej wymagających Klientów.

– Najnowsza infrastruktura sieciowa i dostęp do globalnych punktów wymiany danych mają służyć Klientom i wspierać ich biznes poprzez profesjonalne i bezpieczne usługi hostingowe. Spółka poświęca całą energię na to, aby wysoki poziom oferowanych usług wyprzedzał oczekiwania Klientów i tworzył standardy niespotykane na polskim rynku – tłumaczy Krzysztof Cebrat.

Strategia rozwoju i bezpieczeństwa 

Nazwa.pl konsekwentnie realizuje strategię rozwoju, która zakłada skupienie się na jakości świadczonych usług i podnoszenie poziomu ich bezpieczeństwa.

– Bezpieczeństwo cyfrowe to także infrastruktura. Uruchamiając kolejne dwa Data Center we Frankfurcie i Amsterdamie, nazwa.pl ponownie podnosi poprzeczkę dla całej polskiej branży – mówi Cebrat.

– Inwestycje infrastrukturalne to element strategii, która ma zapewnić Klientom spółki dostęp do usług na najwyższym poziomie. 140 MW mocy, bezpośredni dostęp do globalnych punktów wymiany danych oraz najnowocześniejsza infrastruktura i autorska architektura systemów przekładają się na realne rozwiązania i usługi świadczone przez spółkę. Dzięki takiemu podejściu budujemy zaufanie Klientów, którzy wybrali najlepsze i bezpieczne usługi, świadczone właśnie przez nazwa.pl – tłumaczy Cebrat.

Nowa usługa 

Nazwa.pl, jako pierwsza duża firma hostingowa w Polsce, udostępniła swoim klientom usługę Looking Glass – https://lg.nazwa.pl – dostarczającą informacje dotyczące tras przesyłu danych i wydajności sieci. Usługa ta jest bardzo przydatna dla klientów firmy, gdyż mogą oni samodzielnie, w bardzo prosty sposób sprawdzać jak szybko przesyłane są dane z ich serwisów do użytkowników Internetu. W dodatku, informacje te można sprawdzić dla przyłączy w różnych sieciach w Polsce i na świecie.

– Usługa lg.nazwa.pl to zawansowane narzędzie służące do samodzielnego, zdalnego sprawdzenia trasy połączeń, tablic routingu i połączeń bgp na routerach nazwa.pl. W dodatku, Klienci nazwa.pl dzięki wprowadzonej usłudze będą mogli zaobserwować w czasie rzeczywistym, jak szybko ich dane mogą zostać przesłane z sieci nazwa.pl do dowolnie wybranego miejsca w Internecie. To pozwoli im na podjęcie przemyślanej decyzji o wyborze Data Center spośród Krakowa, Warszawy, Amsterdamu i Frankfurtu. Z pewnością nasi najbardziej wymagający Klienci będą korzystać z tego rozwiązania – zapewnia Rafał Lorenc, Dyrektor IT w nazwa.pl.

Zarząd krakowskiej spółki podkreśla, że istotą objętej strategii jest odpowiedź na podstawową potrzebę klientów, czyli bezpieczne i szybkie usługi hostingowe. Skupienie na bezpieczeństwie w trzech kluczowych obszarach, czyli: infrastrukturze, rozwiązaniach systemowych oraz prawnych ma zapewnić spółce dalszy rozwój w skali kraju oraz na innych rynkach europejskich.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności