Pandemia nieodwracalnie zmienia świat biznesu. Firmy przenoszą się do Internetu, ponieważ właśnie tam szukają kontaktu z nimi ich klienci. Co więcej, ci klienci oczekują kontaktu bezpośredniego i natychmiastowego – tak przyznało 71% ankietowanych w raporcie „Customer Experience Trends Report 2020”. Startup PinMeTo dzięki swojej innowacyjnej platformie przenosi obsługę klienta na wyższy poziom. Teraz dzięki 20 mln euro inwestycji będzie rozwijał się jeszcze szybciej.
Klienci szukają bezpośredniego kontaktu
Jak wynika z raportu „Software House 2020” od początku pandemii ruch w polskim Internecie wzrósł o 30%. Gdy dostęp do urzędów, firm czy fizycznych sklepów jest ograniczony bądź w ogóle niemożliwy, to kluczowe staje się zapewnienie ciągłości funkcjonowania tych podmiotów właśnie za pomocą Internetu. Rosnąca liczba zapytań od klientów, poszukujących informacji o otwartych punktach, ich godzinach funkcjonowania czy dostępnej ofercie, wymaga zastosowania systemów automatyzujących tę komunikację. Już w 2017 roku Chatbots Magazine szacował, że firmy mogą obniżyć koszty obsługi klienta nawet o 30%, wdrażając rozwiązania konwersacyjne, takie jak wirtualni agenci i chatboty. Teraz tym bardziej nie ma od nich odwrotu.
– COVID-19 przyspieszył rozwój trendów związanych z digitalizacją. Firmy, które zainwestują w swoją cyfrową transformację teraz, korzyści będą czerpać również po zakończeniu pandemii w postaci większej liczby lojalnych i zaangażowanych w życie marki klientów. Kluczowe stają się więc profesjonalna obsługa klientów i zadbanie o swoją widoczność w Internecie – mówi Eugeniusz Lonski, Prezes Zarządu PinMeTo w Polsce.
Centrum dowodzenia obecnością w Internecie
PinMeTo to szybko rozwijający się startup typu SaaS. Stworzona przez tę firmę innowacyjna platforma umożliwia prowadzenie szerokich działań marketingowych w Internecie. Z poziomu jednego miejsca pozwala zarządzać kanałami w social mediach, aktualizować informacje i publikować wpisy w serwisach mapowych czy wyszukiwarkach. Platforma agreguje również wszystkie komentarze, recenzje czy opinie z różnych serwisów internetowych (np. Google, Facebook, Instagram czy Trustpilot), wysyła powiadomienia o nich i pomaga w delegowaniu zadań wewnątrz zespołu.
Podczas pandemii COVID-19 wiele marek, szczególnie tych, które posiadają wiele fizycznych lokalizacji, zmagało się z bardzo czasochłonnym zadaniem aktualizowania informacji na przykład o godzinach otwarcia czy obowiązujących obostrzeniach w danych punktach. Dzięki PinMeTo firmy mogą usprawnić ten proces i sprowadzić go do jednego kliknięcia.
W PinMeTo zainwestowały właśnie Cloud Capital i Spintop Ventures. Zastrzyk finansowy w postaci 20 mln euro firma wykorzysta do kontynuowania szybkiego wzrostu zarówno poprzez otwieranie oddziałów na nowych rynkach, jak i rozbudowę obecnych biur. W tym momencie posiada swoje przedstawicielstwa w Polsce, Szwecji, Norwegii, Danii, Finlandii, Rumunii i Portugalii.