Outsourcing w marketingu – na czym polega i czy warto zainwestować?

Outsourcing marketingowy cieszy się znaczną popularnością jeśli chodzi o mniejsze i średniej wielkości przedsiębiorstwa. Jest to współpraca z zewnętrzną firmą w zakresie marketingu w różnym stopniu. Korporacje zazwyczaj mają swoje własne działy marketingu, jednak współpraca z firmą oferującą outourcing marketingowy nie musi być kompleksowa, można część zadań zlecić takiej agencji. Czy warto?

 

 

Zakres współpracy z firmą zewnętrzną

W tej kwestii wszystko zależy od umowy, jaka zostanie wynegocjowana. Czasami firma zewnętrzna zajmuje się tylko częścią zadań marketingowców np. samymi social mediami klienta lub jedynie wybraną kampanią marketingową. Można oczywiście zlecić kompleksowe usługi. Ceny kształtują się w zależności od rodzaju wykonywanych działań, wielkości obsługiwanego przedsiębiorstwa, wykorzystywanych kanałów, ilości specjalistów zaangażowanych w projekt np. copywriterów. Jedną z takich firm działających na zasadzie outsourcingu zewnętrznego działań marketingowych jest iWizerunek.

Oferowane usługi

Wśród oferowanych usług firm zajmujących się outsourcingiem jest: doradztwo w zakresie możliwości marketingowych, analizy działań konkurencji, szkoleń, warsztatów, branding czyli wszystko od wizytówek i logo przez stronę www, social media, filmiki promujące, bannery, mailingi po różne materiały typu ulotki, plakaty. W ofertach jest również ścisły marketing i działania PRowe, czyli tworzenie i rozsyłanie informacji medialnych, marketing szeptany, Google AdWords, organizacja wystawienia się podczas targów branżowych. Wśród tych działań można wymienić znacznie więcej – wszystko zależy od agencji i zawartej umowy.

Czy to się opłaca?

Biorąc pod uwagę tekst powyżej można stwierdzić, że działań marketingowych jest naprawdę dużo. Organizując dział zajmujący się taką ilością zadań z pewnością trzeba by było zatrudnić sporo pracowników, co wiąże się z dodatkowymi kosztami. Przedsiębiorstwa typu iWizerunek posiadają najczęściej sprawdzoną, wykwalifikowaną kadrę z doświadczeniem, która ma w swoich szeregach specjalistów w każdej dziedzinie związanej z marketingiem. Nie trzeba się martwić o znalezienie fachowca, a także osób, które nie muszą być zatrudnione na stałe takie jak grafik czy copywriter. Dodatkowo, podliczając koszty utworzenia działu marketingu, może się okazać, że zlecenie dla firmy zewnętrznej oszczędzi czas, oszczędzi pieniądze, zajmie się marketingiem kompleksowo. Dodatkowo posiada sprawdzone oraz innowacyjne rozwiązania, ale również świeże spojrzenie i mnóstwo pomysłów.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności