lederboard

Paczka w RUCHu i SMS w ruch! Coraz więcej paczek idzie w RUCH!


Z roku na rok coraz bardziej popularną usługą kurierską staje się Paczka w RUCHu. To usługa logistyczna umożliwiająca nadawanie i odbieranie przesyłek w punktach RUCH i punktach partnerskich zlokalizowanych na terenie całego kraju. Jak to się stało, że firma, która parę lat temu kojarzona była przede wszystkim z kioskami, w kilka lat stała się operatorem logistycznym, konkurującym z największymi firmami kurierskimi w Polsce? O tym i o działaniu przedsiębiorstwa w najintensywniejszych okresach w roku opowiada Robert Giersz, Dyrektor Biura Commerce i Szef Paczki w RUCHu.

 

 

W branży logistycznej miarą sukcesu jest dostarczalność paczek i zadowolenie klienta. Jak zatem wyglądają te dwie kwestie w przypadku Paczki w RUCHu?

– Zgadzam się, naszym sukcesem i satysfakcją jest zadowolenie naszych Klientów, które stanowi dla nas priorytet. Dzięki rozwiniętej sieci logistycznej, dostarczamy paczki do punktów zlokalizowanych na terenie całej Polski, nawet w tych najmniejszych miejscowościach. Każdego dnia nasze samochody pokonują 100 000 kilometrów przewożąc prasę oraz przesyłki Paczki w RUCHu. Nawet tak gorący okres jak minione Święta okazał się jednym z najbardziej udanych, o czym świadczą maile z podziękowaniami od naszych Klientów.

Właśnie, czas przed Świętami Bożego Narodzenia to niezwykle trudny okres dla firm dostarczających paczki. Wiele zamówień, pośpiech  i nawał pracy. Jak udało Wam się przetrwać ten okres?

– Podstawą jest strategia. Przygotowania do okresu świątecznego rozpoczynamy już we wrześniu. W tym czasie opracowujemy wszelkiego rodzaju scenariusze –  zarówno te optymistyczne, jaki i pesymistyczne. Prognozujemy sytuacje kryzysowe oraz opracowujemy modele ich rozwiązania. Dzięki takim działaniom zapobiegamy nieprzewidzianym sytuacjom, które mogłyby w tym czasie mieć miejsce.

W Święta trudniej też zadbać o jakość obsługi, a także dostarczanie paczek w idealnym stanie. Jak Paczka w RUCHu dbała i dba o bezpieczeństwo zamówień klientów?

– Wiedząc, że okres świąteczny wiąże się ze zwielokrotnieniem ilości paczek, dużo wcześniej wzmacniamy nasze zasoby personalne na wszystkich etapach procesu, tak aby zapewnić Klientom jak najlepszą jakość świadczonych usług. Wypracowane wcześniej standardy oraz system kontroli pozwalają nam na sprawną i skuteczną obsługę przesyłek, także w okresie zwiększonego wolumenu. Zawsze i także wtedy, każdą przesyłkę traktujemy ze szczególną uwagą. Cieszymy się, że w tym ważnym okresie sprostaliśmy oczekiwaniom naszych klientów.

A jakie rozwiązania stosujecie, by zachować odpowiednie standardy obsługi? Czy w jakiś sposób odbiegają one od codziennych schematów komunikacji?

– W usłudze Paczka w RUCHu bardzo istotna jest komunikacja SMS, dzięki której informujemy Klienta o statusie przesyłki. SMS powiadamia, że paczka dotarła na miejsce i oczekuje na odbiór w wybranym punkcie. Tą drogą przekazywany jest również kod, dzięki któremu można ją odebrać. Ta funkcja zdecydowanie ułatwia procesy logistyczne, a także stanowi udogodnienie dla Klienta, zarówno na co dzień, jak i od święta.

 

Robert_Giersz

 

Dlatego akurat SMS-y?

– SMS-a można przeczytać praktycznie zawsze i wszędzie, ponieważ telefon jest naszym niemalże nieodłącznym towarzyszem. Dzięki temu Klienci mogą szybko reagować na wiadomości i spora część z nich odbiera paczkę w maksymalnie krótkim czasie po ich otrzymaniu. Oprócz tego, że SMS to szybki sposób komunikacji, to również bardzo prosty – w swojej treści zawiera krótkie, ale kluczowe informacje, które umożliwiają odbiór paczki. Oczywiście, w ramach uzupełnienia, do kontaktu z Klientami używamy również e-maili, gdzie zawieramy już bardziej szczegółowe informacje. SMS to jednak doskonałe narzędzie bazowe, które bez problemu, dzięki PlatformieSMS.pl, możemy zintegrować z naszymi systemami.

W ostatnim okresie Paczka w RUCHu notuje ogromne wzrosty liczby Klientów. Z czego to wynika? To wypadkowa świątecznych wysyłek, czy w ogóle zwiększenia udziału w rynku?

– Świąteczna gorączka zakupowa powoduje oczywiście, że zapotrzebowanie na usługi kurierskie rośnie, aczkolwiek wysiłek włożony w rozwój naszej usługi Klienci w ogóle doceniają coraz częściej. Ponadto w zakresie dostawy zamawianych przesyłek stale podejmujemy współpracę z kolejnymi sklepami internetowymi. Wybór naszych usług determinuje zazwyczaj termin dostarczenia, cena oraz wygoda odbioru – nasi klienci mogą bowiem odebrać swoje paczki bez stania w kolejkach w dogodnym dla nich czasie.

O jakich wzrostach zatem mówimy?

– Rok 2016 był dla nas okresem rekordowych wzrostów. Zrealizowaliśmy niemal 100% więcej dostaw niż w roku ubiegłym, a sukces jaki osiągnęliśmy zmotywował nas do wyznaczania jeszcze wyższych celów na przyszłość. Współczesny, aktywny styl życia, jest dla Paczki w RUCHu na pewno ogromną szansą do dalszego rozwoju.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Akceptuję zasady Polityki prywatności