Obecnie sprzedaż internetowa jest na wysokim poziomie i wciąż się rozwija. Wielu przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie swojej firmy wyłącznie przez internet, ponieważ współcześni klienci są wygodni i lubią zamawiać potrzebne produkty bez wychodzenia z domu. Klienci często decydują się na złożenie zamówienia podczas przerwy na lunch lub przed położeniem się spać – robią to w tak zwanym międzyczasie.
Nikogo już nie dziwi zamawianie przez internet odzieży, kosmetyków, książek czy produktów spożywczych. Z racji pokaźnego popytu konkurencja na rynku jest dość duża i nie można jej ignorować, dlatego firma musi się naprawdę postarać, aby klient wrócił ponownie i złożył kolejne zamówienie. Oprócz oferowania wysokiej jakości produktów należy pamiętać, że powinny być one dostarczone wystarczająco szybko i jednocześnie powinny być odpowiednio zabezpieczone przed wysyłką, aby nie uległy uszkodzeniu podczas transportu. Jak tego dokonać? Jak zapakować paczkę, żeby jej zawartość dotarła do klienta w nienaruszonym stanie?
Stosowne opakowanie kluczem do sukcesu
W pierwszej kolejności należy się skupić na opakowaniu, które ma trafić do klienta. Zamówione produkty można zapakować w tradycyjne koperty, w koperty bąbelkowe, kartony lub w foliopaki. Te ostatnie cieszą się największym powodzeniem wśród osób pakujących paczki, ponieważ są funkcjonalne, praktyczne i można je z łatwością dopasować do rozmiaru wysyłanego przedmiotu. Foliopaki spełnią swoją role przy wysyłkach ubrań, produktów materiałowych, np. ręczników, pościeli, kosmetyków i wielu innych. Duża zaletą jest to, że do zapakowania zamówienia w foliopak nie jest potrzebna dodatkowa taśma klejąca, gdyż opakowanie jest wyposażone w pasek z klejem, który jest zabezpieczony taśmą – wystarczy ściągnąć taśmę i skleić opakowanie – jest to szybkie i zdecydowanie optymalizuje pracę i czas pakowania. Ta forma pakowania przesyłek cieszy się dużą popularnością, dlatego na rynku są dostępne foliopaki w wielu rozmiarach, co umożliwia dostosowanie ich do każdej paczki. Za ich pomocą można również bez problemu wysłać przedmioty, które są powszechnie uważane za dość kruche, np. naczynia lub mały sprzęt RTV i AGD (telefon, tablet, czytnik) – należy jednak skupić się na odpowiednim zabezpieczeniu zawartości. W jaki sposób to zrobić?
Wnętrze ma znaczenie
Nie zważając na formę opakowania warto zawsze dodatkowo zabezpieczyć kruche przedmioty znajdujące się wewnątrz, aby nie uległy zniszczeniu – w końcu będą transportowane kilkadziesiąt lub kilkaset kilometrów. Ba! Przesyłki czasami trafiają na inny kontynent, więc długa droga przed nimi! Idealnym rozwiązaniem do zabezpieczenia szkła czy elektroniki jest folia bąbelkowa. Wystarczy otulić zamówione przedmioty folią, aby mieć pewność, że nic im się nie przytrafi po drodze. Dodatkowo folia sprawi, że zawartość będzie stabilna, dzięki czemu produkty nie będą się niepotrzebnie przemieszczać. Kolejnym atutem użycia folii jest to, że przedmioty są zabezpieczone przed wilgocią i zabrudzeniem. No i najważniejsze – klient z pewnością po rozpakowaniu przesyłki, z przyjemnością „postrzela” bąbelkami. Bezpieczeństwo i chwila radości w jednym!
Ostatnie szlify i w drogę!
Jak już przesyłka została odpowiednio zapakowana, a jej zawartość zabezpieczona to nie pozostało wiele pracy. Warto oznaczyć gdzie znajduje się góra, a gdzie dół paczki – tutaj znakomicie sprawdzą się specjalne naklejek. Ponadto przesyłkę ze szklaną zawartością warto dodatkowo oznaczyć naklejkami „Ostrożnie, szkło!”, wówczas kurier powinien traktować przesyłkę uważniej niż inne. Wydrukowaną etykietę z adresem klienta można z łatwością przymocować za pomocą przezroczystych przylg, tzw. kangurków. Tak przygotowana paczka jest gotowa na wyruszenie w trasę. Pozostaje ostatnie spojrzenie w oczy i… przekazanie jej kurierowi.
Każda firma zajmująca się wysyłką produktów do klientów powinna zaopatrzyć się w profesjonalne materiały do pakowania paczek. Warto zapoznać się z ofertą hurtowni opakowań, gdyż jest to ekonomiczne i praktyczne rozwiązanie – wszystkie niezbędne akcesoria zgromadzone w jednym miejscu – wystarczy je zamówić, może podczas przerwy na lunch?