Pasja pisania = radość czytania!

Jak osiągnąć zadowalający poziom sprzedaży danego produktu w sytuacji, gdy wielu odbiorców z niechęcią reaguje na nachalne reklamy? Jednym z rozwiązań może być przemycenie interesujących nas treści w formie artykułu sponsorowanego. Warunek jest jeden – tekst musi być napisany z pasją!

 

Coraz częściej oglądając uciążliwe reklamy telewizyjne mamy ochotę wyłączyć telewizor. Gdy w naszej ulubionej radiostacji nadawany jest blok reklamowy, wyciszamy dźwięk. Z kolei reklamy w prasie czy Internecie też traktujemy jako zło konieczne. Nic dziwnego zatem że w obliczu takiego odbioru, na popularności zyskuje inna forma przekazu, a mianowicie artykuł sponsorowany.

Czym charakteryzuje się taki rodzaj tekstu?

Przede wszystkim artykuł sponsorowany ma ciekawy, intrygujący tytuł, który sprawia, że nawet bezwiednie przeglądając portal internetowy, mamy ochotę rozwinąć tę treść i przeczytać ją do końca. Są różne czynniki przykuwające uwagę odbiorcy. Dla jednych będzie to humorystyczne zabarwienie, dla innych poradnikowy charakter. Dodajmy, że zwłaszcza ta ostatnia grupa tekstów cieszy się obecnie dużą popularnością.

Kolejnym aspektem, na jaki warto zwrócić uwagę, jest lead. W przypadku artykułu sponsorowanego powinien być zwięzły, uchylać rąbka tajemnicy, a jednocześnie intrygować odbiorcę, by zechciał on przeczytać cały tekst.

Artykuł dobrze podzielić na trzy podstawowe części: wstęp, rozwinięcie i zakończenie. Jak to zrobić? Pamiętajmy, by wstęp nie był tylko powtórzeniem leadu, powinien on zawierać nowe treści.

Z kolei w rozwinięciu możemy zastosować wypunktowanie porad, które chcemy zawrzeć. Taki zabieg sprawi, że tekst będzie miał przejrzysty, sprzyjający lekturze układ.

Poprawny język

Najważniejsze jednak, by tekst reklamowy był napisany poprawną polszczyzną. Podczas pracy nad artykułem musimy też pamiętać, by dobrze się on pozycjonował i zawierał odpowiednie słowa – klucze, które sprawiają, że materiał często wyświetla się w Internecie po wpisaniu danego hasła w wyszukiwarce internetowej.

Tę zasadę należy połączyć z inną: treści zawarte w artykule nie powinny się powielać, tak, aby całość była lekka i oferowała nowe dla czytelników informacje.

Ważne, by treść artykułu sponsorowanego nie była nachalną ofertą reklamową danego produktu czy firmy, lecz by przedstawiała ciekawe informacje, które czytelnik może rozwinąć, klikając w link, umieszczony w tekście.

Sprytnym chwytem jest też napisanie zakończenia, gdzie podsumujemy wnioski, zawrzemy dobrą radę okraszoną garścią dobrego humoru. Dzięki temu czytelnik na dłużej zapamięta treść artykułu, nawet, jeśli trafił na niego przypadkowo i wcale nie szukał takiej porady.

Chcesz umiejętnie zareklamować dany produkt? Zbyt natarczywa reklama nie wchodzi w grę? Wybierz inną formę przekazu – artykuł sponsorowany. Zleć jego napisanie pasjonatom i… ciesz się rezultatem!

Joanna Bielas

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności