PKO BP najbardziej aktywne w prasie


Bankowość należy do dziesiątki najaktywniejszych branż w prasie – wynika z najnowszego badania „Top Marka”, przygotowanego przez magazyn „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

 

Najpopularniejsze okazało się PKO BP, natomiast specjalne wyróżnienie przypadło BZ WBK – marce, która w latach 2008-2015 otrzymała w sektorze najwięcej punktów za wydźwięk publikacji – podał 12 października w komunikacie prasowym PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Badanie – jak wyjaśnił PRESS-SERVICE – podsumowało aktywność branż i marek w okresie od lipca 2014 do czerwca 2015. Zwycięzcą rankingu brandów bankowych w prasie został PKO Bank Polski, który zyskał znaczącą przewagę w liczbie i zasięgu publikacji, wyprzedzając Bank Zachodni WBK 18 punktami. Jednak to BZ WBK odnotowało największy udział informacji o wydźwięku pozytywnym – aż 27 proc.

Na trzecim miejscu uplasował się Bank Pekao, który także może pochwalić się tym, że otrzymał większą liczbą punktów za korzystne dla marki nacechowanie publikacji niż lider zestawienia. Topową piątkę zamykają mBank oraz Deutsche Bank – czytamy w komunikacie.

 

oddzial-6-w-warszawie-1

 

– Fuzje i przejęcia, innowacje w bankowości mobilnej i spory o to, czy i kto powinien pomóc kredytobiorcom, których zobowiązania gwałtownie wzrosły po uwolnieniu na początku br. kursu franka szwajcarskiego – to tylko niektóre z tematów, które przyciągały uwagę dziennikarzy prasowych w okresie objętym analizą. Z kolei na liczbę publikacji o markach bankowych w internecie bardzo wyraźnie wpłynęła aktywność sponsoringowa banków – oceniła cytowana w komunikacie Martyna Martynowicz, starszy analityk mediów PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

W podsumowaniu wartości ekwiwalentu reklamowego publikacji w prasie tuż za liderem – PKO BP (173 mln zł) uplasował się Deutsche Bank – 163 mln zł. BZ WBK odnotowało AVE o 35 mln zł mniejsze.

PKO BP nie oddało pierwszego miejsca również w internecie, gdzie zgromadziło blisko 45 tys. publikacji. Na pozycji 2. pojawił się powszechnie kojarzony z bankowością internetową i mobilną mBank, o którym wspomniano w sieci w prawie 25 tys. materiałów. Aż 94 proc. z nich pochodziło z serwisów ogólnopolskich. Nieco rzadziej internauci czytali o BZ WBK – 23 tys. informacji. Na czwartym miejscu uplasował się Bank Pekao, a za nim – nieobecny w pierwszej piątce marek prasowych – Alior Bank.

Użytkownicy social media najczęściej wymieniali Bank BPH – 324 tys. wpisów i komentarzy w najpopularniejszych serwisach społecznościowych, głównie za sprawą próśb internautów o wsparcie Fundacji Dzieciom „Zdążyć z pomocą”. PKO BP był nieco mniej popularny – 294 tys. wzmianek. Na miejscu 5. za Bankiem Pekao (225 tys.) i BZ WBK (212 tys.) pojawił się Bank BGŻ z liczbą 192 tys. informacji.

VIII edycja badania „Top Marka” – jak przypomniał w informacji prasowej PRESS-SERVICE – objęła łącznie 1,5 mln informacji internetowych, 326 tys. prasowych oraz 10 mln wzmianek w social media. Poddane analizie publikacje zostały wyselekcjonowane na podstawie monitoringu 1,1 tys. tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej. Pod uwagę wzięto ogólnopolskie dzienniki i tygodniki opinii, tytuły ekonomiczne, specjalistyczne (branżowe), magazyny lifestylowe kierowane do kobiet i mężczyzn oraz tabloidy.

W internecie podstawą badania był monitoring 850 tys. polskojęzycznych serwisów. Raport objął również główne serwisy społecznościowe oraz fora – zaznaczył PRESS-SERVICE (www.psmm.pl).

 

(gm)

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności