Podstawy Dress for success


Ocena nowo poznanych osób powstaje w naszym mózgu zaledwie kilku sekund. Dzieje się to poza naszą świadomością. W tak krótkim czasie rodzi się nasza opinia, czy dana osoba jest w naszej ocenie wiarygodna, godna zaufania, inteligentna (!), dominująca, odważna, czy jest człowiekiem sukcesu. Pierwsze wrażenie kształtuje się na podstawie komunikatów niewerbalnych, takich jak wygląd i mowy ciała.

 

Wygląd to styl i kolor

Styl oraz kolory determinują nasz wygląd. Jak mawiał francuski poeta i malarz Jean Cocteau: „styl to prosty sposób na powiedzenie skomplikowanych rzeczy”. Nadążanie za najnowszymi trendami w modzie nie stanowi jeszcze o naszym stylu. Stanowimy o nim my sami. Poprzez styl wyrażamy siebie – swoją przynależność do określonej grupy społecznej, subkultury. Nasz styl jest odzwierciedleniem charakteru, sposobu życia, naszych osiągnięć, ale także marzeń czy celów. Każdego dnia się uczymy, ewoluujemy. A nasz styl ewoluuje z nami.

Styl kobiety sukcesu wcale nie musi być stylem biurowo-korporacyjnym. Musi jednak budzić zaufanie, budować markę osobistą. Prostymi zabiegami możemy zmieniać swój wygląd i wywierać oczekiwane przez nas wrażenie. Poprzez odpowiednie dopasowanie długości sukienki, spodni, rękawów czy wysokości obcasów możemy znacząco zmienić nasz wygląd.

biała koszula2

Za pośrednictwem kolorów natomiast możemy wysyłać różnego rodzaju przekazy. Czerwony, najbardziej agresywny z kolorów, podkreśla pewność siebie i bezkompromisowość. Granat, czerń, szary to kolory świadczące o odpowiedzialności i uporządkowaniu. Jasne, pastelowe kolory uspokajają i łagodzą, nastawiają pozytywnie naszych rozmówców. Niebieski natomiast pomaga nam zachować spokój w kryzysowej sytuacji. Fiolet jest zaś kolorem szlachetnym i wyniosłym, sprawdza się na ważnych wystąpieniach. Najlepszym przykładem niewerbalnego przekazu kolorem była ostatnio prowadzona kampania wyborcza Hillary Clinton, która przez całą kampanię wybierała kolory Stanów Zjednoczonych – biel, czerwień (power red) oraz niebieski. Po przegranych wyborach Clinton wygłosiła mowę i to nie tylko jej słowa przykuły tak wielką uwagę, ale również kolor który wybrała. Fioletowy – kolor żałoby, ale też władzy i potęgi. Powiedziała, że tym razem nie udało się przebić szklanego sufitu, ale kiedyś się to stanie.

sukienka

Podstawy dress for success

Publicysta i poeta Valentin Polcuch twierdził, że „aby odnieść sukces, należy wyglądać tak, jakby już się go odniosło”. Jeśli więc chcemy wyglądać jak kobiety sukcesu to po pierwsze wybierajmy stonowane kolory i klasyczne kroje, bez zbędnych urozmaiceń. Najlepszym połączeniem jest biel z czernią, klasyczny granat oraz wszystkie odcienie szarości.

Po drugie zainwestujmy w garnitur wysokiej jakości. Taki „mundurek” sprawdza się na każdą okazję. Dodaje też siły, nie odbierając seksapilu.

Po trzecie, sprawmy, aby ubrania noszone przez nas na co dzień były stonowane, podkreślające kobiecość, ale bez wrażenia wulgarności.

Wreszcie, wybierając dodatki, pamiętajmy, by nie obnosić się przepychem, chyba że wybieramy się na imprezę sylwestrową lub bal karnawałowy.

Aga

Agnieszka Oleksyn-Wajda – radca prawny z długoletnim doświadczeniem we   współpracy z międzynarodowymi korporacjami. Kierownik studiów podyplomowych na Uczelni Łazarskiego oraz była stażystka w Komisji Europejskiej. Współzałożycielka marki modowej PICK & CHIC, która została wyróżniona nagrodami Modowy Debiut Roku 2015, Prestiżowy Produkt Roku 2016, Diamenty Kobiecego Biznesu, Lwice Biznesu. Autorka publikacji na temat zasad dress code’u, wizerunku i stylu w korporacjach.

 

 

 

PICK & CHIC – marka odzieżowa dla kobiet po trzydziestym roku życia obejmująca linie business, casual oraz cocktail. Stworzona przez Agnieszkę Oleksyn-Wajda oraz Katarzynę Nosal-Gorzeń, której częścią jest blog pokazujący gotowe stylizacje na aktywnych i pełnych pasji kobietach. Do takich kobiet kierowana jest oferta PICK & CHIC.

 

Tekst: Agnieszka Oleksyn-Wajda

Stylizacje: Agnieszka Oleksyn-Wajda z kolekcji PICK & CHIC

Zdjęcia: Mariusz Gaczyński

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności