Zostań członkiem

Otrzymuj najlepsze oferty i aktualizacje dotyczące Magazynu LBQ.

― Reklama ―

spot_img

Jedynie 34 proc. Polek wierzy we własne możliwości, a zdaniem 71 proc. badanych jest to cecha wyróżniająca osoby pewne siebie

Według najnowszego badania pewność siebie jest ważniejsza dla kobiet niż dla mężczyzn, częściej też uważają ją za cechę pozytywną. Zdaniem ponad ⅔ Polaków pewność...
Strona głównaBiznesPolacy polubili mobilną bankowość

Polacy polubili mobilną bankowość


Dwóch na pięciu użytkowników urządzeń mobilnych z Polski (43%) korzysta z bankowości mobilnej – wynika z najnowszego międzynarodowego badania „Finansowy Barometr ING”.

 

 

Choć najchętniej z bankowości mobilnej korzystają Holendrzy i Brytyjczycy, Polacy wyprzedzili pod tym względem m.in. Niemców i Francuzów, zajmując czwartą pozycję wśród europejskich krajów, które wzięły udział w badaniu – poinformował w komunikacie prasowym ING Bank Śląski.

Co trzeci polski użytkownik bankowości mobilnej korzysta z niej kilka razy w tygodniu, a co piąty codziennie. Prawdziwy boom na bankowość mobilną miał miejsce w ubiegłym roku – jak czytamy w komunikacie z badań, wtedy blisko połowa (45%) polskich użytkowników zaczęła korzystać z tego sposobu kontaktu z bankiem.

Z przeprowadzonego badania wynika też, że ponad połowa polskich użytkowników bankowości mobilnej przyznaje, że odkąd jej używa, ma większą kontrolę nad finansami (52%). Co czwarta osoba deklaruje, że teraz częściej niż kiedyś opłaca rachunki w terminie (24%), a co piąta (21%), że odkąd korzysta z bankowości mobilnej, znacznie rzadziej loguje się do systemu bankowego przez komputer.

– Od dłuższego czasu obserwujemy rosnącą popularność bankowości mobilnej wśród klientów, ale w ostatnim czasie dynamika tego zjawiska zauważalnie przyśpieszyła. Nasza aplikacja ING BankMobile została pobrana już ponad 1 milion razy, a aktywnie korzysta z niej blisko dwa razy więcej klientów niż w rok wcześniej. Tylko w drugim kwartale tego roku nasi klienci skorzystali z ING BankMobile ponad 20 mln razy – powiedział cytowany w komunikacie Szymon Mitoraj, dyrektor Departamentu Bankowości Internetowej, Mobilnej i Zarządzania Procesami w ING Banku Śląskim.

Według przeprowadzonego badania, Polacy przodują też w kategorii robienia zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych: blisko dwie trzecie użytkowników dokonało w ten sposób zakupu w ciągu ostatnich 12 miesięcy. To więcej niż m.in. w USA, Wielkiej Brytanii i Niemczech. Z „Barometru” wynika również, że użytkownicy bankowości mobilnej robią zakupy mobilne blisko dwa razy częściej niż osoby niekorzystające z usług bankowych przez smartfon czy tablet.

Najpopularniejsze produkty kupowane przez urządzenia mobilne to ubrania i sprzęt elektroniczny. 41% polskich użytkowników kupiło w ten sposób odzież, a 37% elektronikę. Co czwarty Polak zamówił przez urządzenie mobilne artykuły spożywcze, co jest drugim najwyższym wynikiem w badaniu. Mężczyźni chętniej kupują sprzęt elektroniczny i gry, a kobiety odzież i żywność.

Badanie Finansowy Barometr ING, jak podkreślono w komunikacie przesłanym mediom 22 października br., zostało przeprowadzone w 15 krajach (Polsce, Austrii, Belgii, Czechach, Francji, Hiszpanii, Holandii, Luksemburgu, Niemczech, Rumunii, Turcji, Wielkiej Brytanii, Włoszech, USA oraz Australii) techniką badawczą CAWI na przełomie stycznia i lutego 2015 r., na reprezentatywnej próbie 14 829 respondentów, w tym 1018 z Polski.

 

(gm)