Polacy polubili mobilną bankowość


Dwóch na pięciu użytkowników urządzeń mobilnych z Polski (43%) korzysta z bankowości mobilnej – wynika z najnowszego międzynarodowego badania „Finansowy Barometr ING”.

 

 

Choć najchętniej z bankowości mobilnej korzystają Holendrzy i Brytyjczycy, Polacy wyprzedzili pod tym względem m.in. Niemców i Francuzów, zajmując czwartą pozycję wśród europejskich krajów, które wzięły udział w badaniu – poinformował w komunikacie prasowym ING Bank Śląski.

Co trzeci polski użytkownik bankowości mobilnej korzysta z niej kilka razy w tygodniu, a co piąty codziennie. Prawdziwy boom na bankowość mobilną miał miejsce w ubiegłym roku – jak czytamy w komunikacie z badań, wtedy blisko połowa (45%) polskich użytkowników zaczęła korzystać z tego sposobu kontaktu z bankiem.

Z przeprowadzonego badania wynika też, że ponad połowa polskich użytkowników bankowości mobilnej przyznaje, że odkąd jej używa, ma większą kontrolę nad finansami (52%). Co czwarta osoba deklaruje, że teraz częściej niż kiedyś opłaca rachunki w terminie (24%), a co piąta (21%), że odkąd korzysta z bankowości mobilnej, znacznie rzadziej loguje się do systemu bankowego przez komputer.

– Od dłuższego czasu obserwujemy rosnącą popularność bankowości mobilnej wśród klientów, ale w ostatnim czasie dynamika tego zjawiska zauważalnie przyśpieszyła. Nasza aplikacja ING BankMobile została pobrana już ponad 1 milion razy, a aktywnie korzysta z niej blisko dwa razy więcej klientów niż w rok wcześniej. Tylko w drugim kwartale tego roku nasi klienci skorzystali z ING BankMobile ponad 20 mln razy – powiedział cytowany w komunikacie Szymon Mitoraj, dyrektor Departamentu Bankowości Internetowej, Mobilnej i Zarządzania Procesami w ING Banku Śląskim.

Według przeprowadzonego badania, Polacy przodują też w kategorii robienia zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych: blisko dwie trzecie użytkowników dokonało w ten sposób zakupu w ciągu ostatnich 12 miesięcy. To więcej niż m.in. w USA, Wielkiej Brytanii i Niemczech. Z „Barometru” wynika również, że użytkownicy bankowości mobilnej robią zakupy mobilne blisko dwa razy częściej niż osoby niekorzystające z usług bankowych przez smartfon czy tablet.

Najpopularniejsze produkty kupowane przez urządzenia mobilne to ubrania i sprzęt elektroniczny. 41% polskich użytkowników kupiło w ten sposób odzież, a 37% elektronikę. Co czwarty Polak zamówił przez urządzenie mobilne artykuły spożywcze, co jest drugim najwyższym wynikiem w badaniu. Mężczyźni chętniej kupują sprzęt elektroniczny i gry, a kobiety odzież i żywność.

Badanie Finansowy Barometr ING, jak podkreślono w komunikacie przesłanym mediom 22 października br., zostało przeprowadzone w 15 krajach (Polsce, Austrii, Belgii, Czechach, Francji, Hiszpanii, Holandii, Luksemburgu, Niemczech, Rumunii, Turcji, Wielkiej Brytanii, Włoszech, USA oraz Australii) techniką badawczą CAWI na przełomie stycznia i lutego 2015 r., na reprezentatywnej próbie 14 829 respondentów, w tym 1018 z Polski.

 

(gm)

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności