Pracownicy korporacji – Joanna Mosur i Marek Bryła zrezygnowali ze swojej dobrze płatnej pracy w IT na rzecz prowadzenia własnego startupu. Ich klienci mówią, że tworzą “Tinder biznesowy” lub “oddzielają ziarno od plewu”. Czym jest więc Biznesowy Tinder i z jakimi wyzwaniami muszą mierzyć się etatowcy po przejściu “na swoje”?
Etat czy startup
Joanna i Marek zdecydowali się na stworzenie własnego biznesu z kilku prostych przyczyn. Po pierwsze oboje mieli już ugruntowaną pozycję zawodową w firmach w których pracowali i zdecydowali się wykorzystać zdobyte doświadczenie przy realizacji własnego projektu – Joanna pracowała międzynarodowo od strony biznesowej zarządzając projektami IT dla banków, a Marek stworzył 2 aplikacje (~100 K pobrań) oraz wcześniej prowadził własny startup. Po drugie, głównym motywatorem dla nich obojga jest stworzenie produktu, który niesie wartość i zmienia dotychczasowy sposób nawiązywania relacji biznesowych na rynku. Po trzecie, wychowała ich ta sama kultura korporacyjna, tzn., że długie godziny pracy, otwarta komunikacja i wiara w to że „nie ma rzeczy niemożliwych” są już wszczepione w ich krwiobiegi. Marek poświęca godziny na pisanie kodu, a Joanna dba o strategię biznesową. Wynikiem takiej współpracy są realne efekty – na gwiazdkę 2021 roku na rynku pojawiła się aplikacja MasterMatch, która łączy w sobie siłę chłodnej, precyzyjnej kalkulacji algorytmów sztucznej inteligencji z radością ludzkiej interakcji, wiedzą i wyobraźnią wspartą doświadczeniem ekspertów.
Postpandemiczny świat
MasterMatch – lub jak kto woli Tinder Biznesnowy – to platforma, która powstała jako reakcja na zmiany na rynku pracy po pandemii. 69% badanych przez Infuture Institute przyznaje się, że utraciło poczucie bezpieczeństwa, odczuwa strach o pracę i finanse, zaś 51% badanych osób czuje osamotnienie i ograniczenie relacji. Jednocześnie pojawił się trend cyfryzacji i przenoszenia biznesów do świata online. MasterMatch to przestrzeń, w której można nawiązywać relacje biznesowe ponad wszelkimi podziałami – szczególnie geograficznymi, przy jednoczesnej monetyzacji dotychczasowej wiedzy i doświadczeń oraz pomagać tym, którzy jej potrzebuj. MasterMatch za pomocą algorytmów sztucznej inteligencji dopasowuje do siebie dwie strony – osoby, która szuka wsparcia albo pomocy biznesowej z osobą, która ma wiedzę na zadany temat. Jest więc to bardzo wyspecjalizowana wyszukiwarka, w której nie ma „swapów” w lewo lub w prawo, albo filtrów, tylko dostajemy od razu dopasowanego do naszych potrzeb eksperta.
Agile z Doliny Krzemowej
Prace nad MasterMatch prowadzone są zgodnie z metodologią Agile, używaną przez wielu przedsiębiorców z Doliny Krzemowej do budowania startupów technologicznych. Wiele firm tego typu działa w środowisku dużej niepewności co do modelu biznesowego, kluczowych funkcji produktu i strategii marketingowej, a metoda ta umożliwia pracę w ciągle zmieniających się warunkach i pojawiających się wyzwaniach. Ostatnio Linkedin testował stories wśród swoich użytkowników oraz video-avatar. Instagram testuje reels oraz długość wideo – czy będzie to 60 sekund, a może więcej? Ich CEOs testują reakcje użytkowników na udoskonalenia produktu, aby badać sugerowany kierunek zmian. Stosowania AGILE w praktyce do budowy firmy Joanna nauczyła się na półrocznym certyfikowanym kursie „Agile Development in Practice”, oferowanym przez University of Virginia w USA. Zaaplikowała o stypendium i dostała się. Kurs polegał na zadaniach dotyczących analizy oraz budowy produktu IT. Każda praca była oceniana przez 3 rówieśników zgodnie z zadanymi kryteriami. Finalnym egzaminem było skonstruowanie prototypu aplikacji do problemu, którym uczeń zajmował się na kursie.
Agile w MasterMatch
Agile to również organizacja pracy, gdzie ustala się kluczowe priorytety do osiągnięcia w określonym czasie, których realizacja przyniesie największą wartość dla biznesu. Jest to określane mianem sprintu, w trakcie którego podejmuje się czynności związane z zebraniem wymagań i zaprojektowaniem funkcji, dostarczeniem ich, przetestowaniem w realnych warunkach oraz rewizję wyników i rezultatów. Ich analiza to podstawa do zaplanowania priorytetów i pracy w kolejnym sprincie. W MasterMatch trwa on 2-3 miesiące i dzięki temu proces tworzenia oprogramowania jest bardziej przyjazny dla klienta, a Twórcom pozwala wyznaczać krótkoterminowe cele, omawiać priorytety i reagować na pojawiające się okazje oraz możliwości na bieżąco. Dużo pomysłów podsuwają sami klienci, osoby, z którymi współpracują oraz zainteresowani inwestorzy. Agile pozwala na aktywne zmiany kierunków, przy zachowaniu pierwotnej wizji oraz pozwala uniknąć pisania kodu przez rok w oparciu o ponad stu-stronnicową dokumentację.
Badania nad aplikacją rozpoczęły się w październiku 2020 roku i to był pierwszy sprint. Wówczas powstało wideo koncepcyjne oraz ankieta, w której przebadano potrzeby ekspertów co do systemu, z którego chcieliby korzystać. Na postawie tego feedbacku w lutym 2021 roku powstał prototyp, to był drugi sprint. Po testach na próbce osób, zastosowano poprawki i wprowadzono na rynek POC (proof of concept), czyli rozwiązanie, które już odzwierciedlało sposób działania aplikacji, ale jeszcze nią nie było, jako efekt kolejnego sprintu. To był przełomowy moment jak mówią twórcy MasterMatch, ponieważ wtedy zgromadzono pierwszą bazę oczekujących na produkt klientów tzw. whitelist, od których zbierano wymagania co do aplikacji i treści komunikacyjnych. W międzyczasie pojawiła się również kampania na Kickstarter.com, w której testowano odbiór i zrozumienie przez użytkownika produktu i treści marketingowych. Na gwiazdkę 2021 roku na ich telefonach pojawił się MVP (minimum viable product) aplikacji, która posiada kluczową funkcję tj. łączy Masterów zarejestrowanych na platformie przy pomocy AI, w celu budowania relacji i wymiany usług biznesowych.
Poznajmy się
Jednym z naturalnych praw świata biznesu jest to, że ludzie prowadzą interesy z tymi, których znają, lubią i którym ufają. Biznes jest osobisty. A teraz zatrzymajmy się na chwilę i zauważmy co jest w głowie naszego potencjalnego klienta:
Nie wiem kim jesteś.
Nie znam Twojej firmy.
Nigdy nie widziałem zastosowania Twojego produktu.
Nie wiem jakie masz wartości.
Nie wiem dla kogo dotychczas pracowałeś.
Nie znam opinii o Twojej firmie.
OK, to co właściwie chcesz mi teraz sprzedać?
Jak zauważyłeś jako profesjonalista musisz rozwijać swoją markę, aby być znanym z wysokiej jakości świadczonych usług/produktów, być przystępnym i godnym zaufania. Jednym ze sposobów budowania swojego profilu eksperta/mentora jest MasterMatch – dołącz i daj się poznać innym!
Zaprogramowane efekty
Społeczność MasterMatch przyjęła formę unikalnej organizacji łączącej ideę klubu biznesowego z online marketingiem i nowoczesnym prospectingiem, dzięki wykorzystaniu mechanizmów sztucznej inteligencji. Daje to większe możliwości, więcej interakcji, więcej relacji, więcej sprzedaży. Proces rejestracyjny jest nieodpłatny i zapewnia przynależność do grona przedsiębiorczych osób oraz poznania polskich i międzynarodowych ekspertów aktywnie kształtujących nowoczesny biznes. MasterMatch regularnie tworzy nowe relacje handlowe na oczekiwanym poziomie ilościowym i jakościowym. Wystarczy kliknąć „Dołącz jako Master” na MasterMatch.online i podać poprawne dane w formularzu, a w kolejnym kroku zalogować się i wysłać opis swojego wyzwania biznesowego do sieci Masterów.
Automatyzacja zachowując indywidualizm
MasterMatch to strategiczny partner technologiczny dla kreacji i ekspansji biznesu w świecie online. Swoje rozwiązanie w szczególności kieruje do Klubów, Szkół i Stowarzyszeń Biznesowych, których społeczność chce budować relacje i odnaleźć istotne dla nich powiązania biznesowe. Żaden profesjonalista nie lubi gdy ktoś wciska mu produkty lub usługi, o których wie, że ich nie potrzebuje. Zamiast tego kluczem jest nieznalezienie kontrahentów z silną potrzebą i dopasowanie osoby, której wiedza i kompetencje ją zrealizują. Na tym polega szybki zwrot w sprzedaży. To najbardziej efektywny sposób rozwoju każdego biznesu. MasterMatch.online to otwarcie na digitalizację przy uwzględnieniu istoty czynnika ludzkiego i potrzeby do indywidualnego traktowania każdego partnera w tworzącej się relacji biznesowej.
Na naszej platformie odnajdą się właściciele mniejszych i większych biznesów, którzy szukają Partnerów do rozmów, jak również specjaliści usług biznesowych działający w obszarach takich jak:
-marketing online,
-budowanie strategii biznesowej,
-prawo,
-pozyskanie finansowania,
-inwestycje,
-budowanie i zarządzanie zespołem,
-leadership,
-mentoring biznesowy,
-usługi doradcze IT,
-zarządzenie procesami w firmie
Wyzwania na ten rok
MasterMatch prężnie rozwija swoją sieć Partnerów Biznesowych oraz szuka wsparcia finansowego do dalszego rozwoju aplikacji. Jeśli jesteś zainteresowany współpracą na zasadzie umowy Partnerskiej to zachęcamy wszystkie Kluby, Szkoły i Stowarzyszenia Biznesowe, oraz Ekspertów i Marki Osobiste do kontaktu poprzez email infor@mastermatch.online. Jeśli chodzi o wsparcie finansowe – MasterMatch szuka Inwestora Instytucjonalnego bądź prywatnego, których interesują investment ticket powyżej 1 mln PLN.
Niezwykłe efekty nie biorą się znikąd
Pamiętaj, że zasada poznaj mnie, polub mnie, i zaufaj mi jest tak fundamentalna do budowania długofalowego biznesu, że nie ma sensu przechodzić do bardziej zaawansowanych tematów (takich jak branding, sprzedaż i wpływ), jeśli nie opanujesz po kolei każdego czynnika, a w MasterMatch osiągasz to w nieszablonowy i innowacyjny sposób.