Najgorętsze nazwiska Doliny Krzemowej w ogniu pytań Polki. Rusza nowy sezon Valley Talks – poświęconego startupom talk show prowadzonego przez Sylwię Górajek.
Zaledwie 4 lata temu producentka porzuciła Warszawę dla Kalifornii, by spróbować swych sił w mekce nowych technologii. Miała doświadczenie w branży video, pracowała także dla Apple’a i Netflixa. W końcu zaczęła opisywać w Internecie swoje doświadczenia z Doliny Krzemowej. Zaczęło się od bloga www.jaion.pl, później przyszedł czas na rozmowy z inspirującymi przedsiębiorcami. W końcu zdecydowała się na nagrywanie wywiadów. To był strzał w dziesiątkę! Jej materiały oglądają tysiące osób, a uznani rozmówcy sami zaczęli zabiegać o pojawienie się w talk show.
– Dolina jest tyglem geniuszy różnych narodowości, moi goście pochodzą z całego świata. Czasem muszę się nieźle nagimnastykować, by wymówić ich nazwiska – śmieje się Sylwia Górajek.
W ubiegłym roku Polka gościła między innymi Marka Howitsona – byłego prawnika Facebooka, który opowiadał o konflikcie Marka Zuckerberga ze współzałożycielem portalu, Eduardo Saverinem. Ich historia zainspirowała twórców hitowego filmu “The Social Network”. Górajek wzięła także na warsztat znaną z bijącego rekordy oglądalności programu Shark Tank CEO firmy Nomiku Lisę Q. Fetterman, oraz kontrowersyjną Julię Cordray. O jej aplikacji Peeple, służącej do oceniania i komentowania innych ludzi, mówiła niedawno cała Ameryka, a na samą Julię spadła fala krytyki… ale i ogromne zainteresowanie światowych mediów.
Drugi sezon Valley Talks zapowiada się równie ciekawie. Poznamy m.in. historię Angeli Antony, twórczyni świetnie przyjętej aplikacji Scoutible. To innowacyjne narzędzie, które, poprzez gry mobilne, bada zdolności i kompetencje osób poszukujących pracy, a pracodawcom pomaga znaleźć idealnego kandydata.
Stworzony przez Polkę internetowy talk show już podczas pierwszej serii przykuł uwagę inwestorów.
– Połączyłam siły z dużym funduszem inwestycyjnym, który organizuje globalny konkurs dla startupów G-Startup Worldwide z nagrodami o wartości miliona dolarów. Zainteresowania nie kryją też inne znaczące akceleratory i topowe marki w Dolinie – zdradza Górajek.
Pierwszy wywiad 2. serii miał premierę 27 lutego. Niewykluczone, że wśród gości producentki znajdą się, podobnie jak w pierwszej serii, polscy startupowcy. – W Dolinie jest zaskakująco wielu inspirujących przedsiębiorców znad Wisły – podkreśla Sylwia Górajek.