Zostań członkiem

Otrzymuj najlepsze oferty i aktualizacje dotyczące Magazynu LBQ.

― Reklama ―

spot_img

Premiera raportu o hejcie. Nowe spojrzenie na różnice płciowe i ich wpływ na relacje społeczne

Już 15 października 2024 roku w warszawskim Teatrze Scena RELAX odbędzie się wyjątkowa konferencja, która bez wątpienia zmieni sposób postrzegania hejtu i jego wpływu...
Strona głównaRozmaitościPolki o czasie, który poświęcają mediom społecznościowym

Polki o czasie, który poświęcają mediom społecznościowym


Polki coraz chętniej korzystają z serwisów społecznościowych – Facebooka czy Instagrama – oswajają się też z nowymi platformami, Snapchatem czy WhatsApp. Jak wynika z badania przeprowadzonego dla Westwing Home & Living, niemal 30 proc. rodaczek uważa jednak, że poświęca mediom społecznościowym zbyt dużo uwagi.

 

W opinii ponad połowy ankietowanych kobiet, korzystających z internetu co najmniej kilka razy w miesiącu, serwisy społecznościowe stanowią świetną rozrywkę. Co ciekawe, podobnego zdania są osoby młode – w wieku 18-24 lata, jak i znacznie starsze, powyżej 55. roku życia (54% vs. 46%). Polki cenią media społecznościowe głównie za to, że dzięki nim mogą utrzymywać kontakt z innymi. Aż 6 na 10 ankietowanych kobiet przyznało, że social media dają im możliwość podtrzymywania relacji ze znajomymi – czytamy w informacji, udostępnionej mediom 16 lutego przez Westwing Home & Living, lidera e-commerce w branży wyposażenia wnętrz, który przeprowadził badanie dotyczące stosunku Polek do mediów społecznościowych wraz z firmą badawczą PMR.

Jak pokazują wyniki badania, Polki sporadycznie dostrzegają w mediach społecznościowych inne atuty. Jedna czwarta użytkowniczek internetu – niezależenie od wieku – jest zdania, że treści prezentowane przez ich znajomych w serwisach społecznościowych są nudne. Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku treści zamieszczanych przez media. Jednocześnie badanie prowadzi do zaskakującego wniosku – niemal 30 proc. Polek ma poczucie, że zbyt dużo czasu poświęca social mediom. W przypadku kobiet korzystających z internetu co najmniej kilka razy w miesiącu, ten odsetek jest jeszcze wyższy i wynosi 42 proc.

„Tryb życia, jaki prowadzi obecnie większość Polek sprawia, że trudno im znaleźć wolną chwilę, którą mogłyby spędzić ze znajomymi. Media społecznościowe stały się lekiem na chorobę XXI wieku, jaką jest brak czasu. Dzięki nim w szybki i łatwy sposób możemy skontaktować się z kim chcemy, a także dowiedzieć się, czym obecnie żyją nasi znajomi. Mimo że zamieszczane przez nich posty często uważamy za nudne, to jednak z chęcią je czytamy, bo chcemy wiedzieć, co dzieje się w ich życiu. Tematy, które niegdyś poruszaliśmy podczas spotkań przy kawie, obecnie coraz częściej przenikają do sieci. To sprawia, że paradoksalnie social media stały się prawdziwym pochłaniaczem czasu” – oceniła cytowana w komunikacie Marta Suchodolska, Dyrektor Stylu Westwing.pl.

Connecting with other people by Internet in my mobile phone

Jak wynika z badania, Polki chętnie czytają posty i komentarze publikowane przez innych, jednak same udzielają się zdecydowanie rzadziej. Niemal 40 proc. użytkowniczek internetu nie lubi publikować własnych postów, bo uważa, że to zbyt publiczne, 28 proc. jest zdania, że nie ma nic ciekawego do pokazania w social mediach, a dla co piątej badanej powodem braku aktywności jest obawa przed krytyczną oceną innych.

„Pasywne korzystanie z mediów społecznościowych zarówno w obszarze publikowania postów, jak i zamieszczania komentarzy nie zaskakuje. Polki są raczej ostrożne i boją się oceny innych, konfrontacji poglądów, w końcu internetowego hejtu. Rola obserwatorek jest dla nich bezpieczniejsza i przez to bardziej preferowana. Brak skłonności do komentowania może wiązać się także z oceną czasu poświęcanego na zapoznanie się z treściami publikowanymi przez znajomych. Już samo zaznajomienie się z nimi pochłania tak dużo czasu, że nie starcza go na komentowanie. Komentarze pojawiają się, gdy publikowane treści są dla Polek ważne, budzą kontrowersje, w przypadku treści codziennych, bieżących informacji o życiu znajomych, nie zawsze widzą sens komentowania, poza daniem like’a” – skomentował Marcin Rzepka, Partner w PMR.

Badanie przeprowadziła firma PMR na zlecenie Westwing Home & Living w dniach 3-6 listopada 2015 roku. Dane zebrane zostały metodą CAWI. Sondaż przeprowadzono na reprezentatywnej próbie 1010 pełnoletnich Polek, korzystających z internetu co najmniej kilka razy w miesiącu. Grupa ta stanowi 2/3 populacji kobiet w Polsce.

(gm)

Więcej informacji na: www.westwing.pl

FOT. © FOTOLIA.COM