Zostań członkiem

Otrzymuj najlepsze oferty i aktualizacje dotyczące Magazynu LBQ.

― Reklama ―

spot_img

Premiera raportu o hejcie. Nowe spojrzenie na różnice płciowe i ich wpływ na relacje społeczne

Już 15 października 2024 roku w warszawskim Teatrze Scena RELAX odbędzie się wyjątkowa konferencja, która bez wątpienia zmieni sposób postrzegania hejtu i jego wpływu...
Strona głównaBiznesPolki z Pokolenia Y myślą o własnym biznesie

Polki z Pokolenia Y myślą o własnym biznesie


Tyle samo kobiet co mężczyn (74 proc.) z Pokolenia Millenialsów, zwanego też Pokoleniem Y, myśli o założeniu własnego biznesu – wynika z badania wykonanego na zlecenie home.pl przez ARC Rynek i Opinia.

 

Millenialsi (inaczej Pokolenie Y) to ludzie urodzeni w latach 1980-1995. Szacuje się, że w ciągu najbliższej dekady znacząco wpłyną na kształt światowej gospodarki. Będą stanowili aż 75 proc. globalnej siły roboczej. Już teraz w Polsce żyje 9 mln osób, które uznaje się za przedstawicieli pokolenia Millenialsów – zaznaczono w komunikacie, przesłanym mediom 7 marca, w przededniu Święta Kobiet.

Właśnie takie osoby zostały przebadane przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie home.pl. Okazuje się, że tyle samo kobiet co mężczyn (74 proc.) z Pokolenia Millenialsów myśli o założeniu własnego biznesu. Prawie połowa ankietowanych pań (46 proc.) chciałaby to zrobić jednak w dalszej przyszłości (powyżej dwóch lat).

Jak czytamy w informacji prasowej, panie najczęściej myślą o działalności handlowej, marketingu, public relations, pracy w branży spożywczej, IT, kosmetycznej, odzieżowej i turystycznej.

pokolenie_biznes3

„Kobiety należące do Pokolenia Y nie boją się ryzykować. Wbrew obiegowym opiniom, to właśnie one w ciągu najbliższych lat zostaną przedsiębiorcami. Z pomocą przyjdą im nowe technologie, dzięki którym założenie dobrze prosperującego sklepu internetowego, bloga oraz aplikacji będzie tanie i wygodne – oceniła cytowana w komunikacie Marta Puczyńska, dyrektor działu marketingu i sprzedaży w home.pl.

W jakich dokładnie branżach zamierzają działać młode Polki? Jak wynika z komunikatu, chcą zajmować się handlem (12 proc.) i marketingiem, reklamą oraz public relations (6 proc.), działać w branży spożywczej (7 proc.), IT (6 proc.), kosmetycznej (5 proc.), odzieżowej (5 proc.) i turystycznej (3 proc.).

Badanie ARC Rynek i Opinia zostało wykonane w dniach 11–14 lutego 2016 r. Jego celem było sprawdzenie podejścia i skłonności pokolenia Millennialsów do zakładania własnego biznesu. Respondentami były osoby urodzone w latach 1980-1995 – zaznaczono w informacji prasowej.

(gm)

FOT. C00 pixabay