lederboard

Polskie ePłatności chcą zostać liderem krajowego rynku płatności


Polskie ePłatności (PeP), jeden z największych agentów rozliczeniowych w Polsce, po okresie stabilizacji wraca do ambitnych planów rozwojowych. PeP planuje w najbliższych latach intensywną rozbudowę sieci terminali POS (do 100 tys.) oraz większe zaangażowanie w szybko rozwijający się sektor e-Commerce. Drogą do tego celu jest zarówno dynamiczny wzrost organiczny, jak i aktywny udział w konsolidacji rynku.

 

 

– Silna pozycja, którą PeP osiągnął w niespełna 6 lat, na trudnym – zdominowanym przez zagraniczne korporacje – rynku, jest dobrym punktem wyjścia do dalszego dynamicznego rozwoju. W perspektywie najbliższych lat chcemy zostać liderem krajowego rynku płatności. Zamierzamy nie tylko rozwijać naszą sieć naziemną, ale także budować kompetencje w zakresie płatności elektronicznych oraz mobilnych – mówi Janusz Diemko, Prezes Zarządu Polskich ePłatności.

Polskie ePłatności, mimo relatywnie krótkiej historii, mają na swoim koncie liczne sukcesy. Agent rozliczeniowy z Rzeszowa zdołał zbudować w niespełna dwa lata po oficjalnym starcie, sieć 10 tys. terminali POS (dziś posiada ich 32 tys.). Natomiast rok później – w 2012 r. – osiągnął poziom rentowności EBIDTA, zapewniając sobie środki na dalszą ekspansję oraz rozwój sieci dystrybucji.

– Nasze sukcesy są rezultatem efektywnego wdrażania innowacji oraz inwestowania w zespół. Jako pierwsi w Polsce daliśmy możliwość regulowania rachunków kartą płatniczą, a także opracowaliśmy zaawansowane programy lojalnościowo-rabatowe. Nasze usługi można również łatwo integrować z systemami kasowo-sprzedażowymi. Dzięki własnemu zespołowi programistów, stworzyliśmy autorską aplikację, która pozwala na dużą elastyczność wobec naszych klientów – komentuje Janusz Bober, Przewodniczący Rady Nadzorczej Polskich ePłatności.

W dwóch pierwszych kwartałach 2016 roku, PeP pośredniczył w płatnościach kartowych o wartości ponad 4 mld zł, obsługując blisko 90 mln transakcji. Dalsza ekspansja na polskim rynku w zakresie płatności kartowych jest dla PeP naturalnym krokiem rozwojowym ze względu na wciąż niski poziom nasycenia terminalami POS. Według danych Narodowego Banku Polskiego (NBP), na koniec pierwszego kwartału 2016 roku na milion Polaków przypadało jedynie 12,5 tys. terminali[1], czyli blisko dwa razy mniej niż w krajach Europy zachodniej.

Równie perspektywiczny pod kątem planów rozwojowych PeP jest polski sektor e-Commerce – zgodnie z prognozami Sociomantic Labs, wartość rynku handlu internetowego w Polsce wzrośnie w tym roku do blisko 36 mld zł, a w ciągu najbliższych 5 lat się podwoi.

 

***

Centrum Rozliczeń Elektronicznych Polskie ePłatności S.A. działa na polskim rynku od 2010 roku. Firma specjalizuje się w procesowaniu płatności bezgotówkowych i dostarczaniu innowacyjnych usług dla biznesu.  Spółkę powołały do życia OPTeam S.A. – jedna z najstarszych polskich firm informatycznych – oraz Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych (PWPW). Szeroki wachlarz usług oferowanych przez Polskie ePłatności obejmuje m.in. rozliczanie transakcji kartowych, Cashback, DCC – płatność w walucie karty, doładowania telefonów komórkowych pre-paid, oraz obsługę zaawansowanych programów lojalnościowych.

 

[1] http://www.nbp.pl/systemplatniczy/karty/q_01_2016.pdf

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności