Powstała polska innowacyjna platforma, dzięki której każdy może mieć własny backupowy biznes

Rynek zabezpieczeń i ochrony danych w wyniku licznych ataków, potrzeb biznesowych czy regulacji prawnych systematycznie rośnie. Przedsiębiorcy zaczynają doceniać bezpieczeństwo jakie daje im odpowiednio wdrożona polityka ochrony danych. Firmom IT i resellerom stwarza to doskonałą okazję do wejścia na ten rynek. Xopero Software S.A., największy krajowy producent oprogramowania do backupu, ogłasza premierę Xopero Cloud Management – innowacyjnej platformy partnerskiej, dzięki której każdy może mieć swój własny backupowy biznes.

 

 

Security as a Service

SECaaS, czyli Security as a Service to model, który swoją strukturą przypomina prawdopodobnie najbardziej popularny model biznesowy startupów – SaaS (Software as a Service). Różnica jest znikoma, bowiem w tym modelu, wzorem doskonale znanego SaaS-a, dostawcy usług związanych z bezpieczeństwem pobierają miesięczną opłatę abonamentową oferując swoim klientom ochronę danych i zarządzanie nimi w chmurze. Przewiduje się, że wartość globalna tego rynku do 2020 roku wyniesie ok. 8,5 miliarda USD.

Według raportu Gartnera najważniejsze czynniki generujące wydatki na bezpieczeństwo to: zagrożenia, potrzeby biznesowe oraz zmiany branżowe. Wśród nich należy wymienić również RODO. Choć prawdopodobnie czujemy przesyt tą tematyką, to należy zgodzić się co do tego, że poprzedni rok upłynął pod znakiem wdrażania nowych przepisów w biznesie.

Jak wygląda to w Polsce?

Trzeba przyznać, że wbrew ogólnemu zamieszaniu, które zdawać by się mogło, panowało pod koniec maja, polski biznes całkiem nieźle poradził sobie z RODO. Według Ministerstwa Cyfryzacji jesteśmy nawet jednym z bardziej zaawansowanych krajów UE w zakresie realizacji nowych przepisów. Co więcej, RODO okazało się impulsem do początku transformacji myślenia o bezpieczeństwie danych w polskich przedsiębiorstwach w szerszej perspektywie. Być może wpłynie to również na intensywny rozwój naszego rodzimego rynku SECaaS.

Xopero Software S.A. trudno dziś nazwać startupem, choć śmiało można było w 2009 roku, gdy Łukasz Jesis, CEO spółki, jeszcze na studiach postanowił postawić swoje pierwsze kroki na rynku zabezpieczeń danych. Pomysłem na startup było stworzenie pierwszej w Polsce chmury do backupu danych. Wówczas mało kto wierzył w rozwiązania cloudowe – pomysł wydawał się zbyt innowacyjny i abstrakcyjny nawet dla inwestorów VC. Dziś Xopero Software S.A. sprzedaje swoje rozwiązania do backupu, zarówno cloudowego jak i lokalnego, w 27 krajach na całym świecie, zabezpiecza 15 PB danych w ponad 100 tys. przedsiębiorstw i każdego roku odnotowuje średnio dwukrotny wzrost przychodów. Jest producentem m.in. jednego z najszybszych na świecie rozwiązań do backupu systemu, Smart Image Backup, które pod kątem technologicznym prześciga produkty największych światowych gigantów. Firma, jako jedyny producent rozwiązań do backupu danych, dołączyła do ESET Technology Alliance – inicjatywy jednego z największych dostawców antywirusów na świecie, która zrzesza najlepszych producentów oprogramowania do kompleksowej ochrony IT przedsiębiorstw.

Dziś za rozwiązaniami Xopero stoi 30 osób, a do końca tego roku firma zamierza niemalże podwoić swoje siły i zatrudnić 20 nowych pracowników. Dołączą oni do zespołu odpowiedzialnego za powstawanie nowych rozwiązań, które pojawią się w tym roku. Będą to m.in. aktualizacje, nowe szablony backupu czy innowacyjny silnik aplikacji, który producent rozwija od kilku miesięcy.

Na czym polega współczesny backup?

Rynek zabezpieczeń danych rośnie w zastraszającym tempie. Przewiduje się, że w tym roku światowe wydatki na bezpieczeństwo IT przekroczą 124 mld dolarów. Wynika to m.in. z rosnącej liczby zagrożeń a jednocześnie coraz to lepszych sposobów na ochronę i zabezpieczenie danych firmowych. Zmienia się również pojęcie backupu, który nie polega wyłącznie na przechowywaniu danych w bezpiecznym miejscu i wyborze między rozwiązaniem lokalnym a chmurowym, ale staje się wieloaspektową procedurą, którą sukcesywnie wdrażają przedsiębiorstwa. Firmy muszą zadbać o sprawne odzyskiwanie danych i zapewnienie biznesowi ciągłości działania, m.in. za pomocą narzędzi do natychmiastowego uruchamiania systemów bez konieczności wcześniejszego odzyskiwania danych (m.in. Smart Recovery), błyskawicznego uruchamiania zwirtualizowanych danych (Smart Virtualization Stick) czy szybkiej konwersji obrazu, którą rozwiązuje Xopero Image Tool.

– 2018 rok minął pod znakiem głośnych ataków i wycieków danych. Nie sposób w tym miejscu pominąć takich skandali jak Cambridge Analytica czy kradzieży 500 mln danych osobowych klientów sieci hotelowych Marriott. Można spodziewać się, że ten rok zaowocuje większą świadomością przedsiębiorców i zwróceniem się w kierunku lepszej ochrony danych i backupu. Zainteresowanie tym tematem w kontekście rozwoju własnego biznesu przez specjalistów IT stwarza tej grupie doskonałą okazję do poszerzenia swojej oferty i zwiększenia przychodów – mówi Łukasz Jesis, CEO Xopero S.A.

Backupowy Biznes

W branży backupu zdecydowana część sprzedaży odbywa się poprzez programy resellerskie i sieć partnerów, którzy odsprzedają rozwiązania swoim klientom. Takimi resellerami są m.in. specjaliści świadczący usługi IT.

Skalowalny model sprzedaży doprowadził do powstania Xopero Cloud Management (XCM) – innowacyjnej platformy partnerskiej, dzięki której każdy może mieć własny backupowy biznes. Jak to działa?

XCM jest platformą centralnego zarządzania ochroną danych wszystkich klientów partnera. Pozwala na zdalny backup danych od jednego pliku po tysiące maszyn oraz wygodne i szybkie przywracanie na dowolny sprzęt. Tym samym sprzedaż i zarządzanie odbywa się w jednym panelu. Xopero Software S.A. jako jedyny producent w Polsce oferuje kompleksową usługę w stylu one-stop-shop, z którą partnerzy nie muszą organizować infrastruktury i odrębnego oprogramowania. Wszystkie niezbędne funkcjonalności znajdą w jednym miejscu i skonfigurują je bez wychodzenia z domu i dojazdu do klienta.

Co więcej, platforma oferuje model rozliczeniowy typu pre-paid. Partner zasila swój portfel określoną kwotą, a następnie wykorzystując własny system rabatowania sprzedaje i zarządza backupem danych klienta w jednym panelu. Może więc prowadzić własną politykę cenową. Dodając do tego możliwość brandingu rozwiązania i sprzedaż pod własną marką, okazuje się, że każdy może mieć swój własny backupowy biznes. Nawet bez posiadania zaplecza programistów. To producent odpowiada za edukację klienta, wspierając samym partnera w sprzedaży oprogramowania. Celem jest przecież skuteczniejsza ochrona danych, zapobieganie skutkom awarii i ataków oraz zapewnienie ciągłości biznesu w przedsiębiorstwach. W świecie w którym przybywa 2,5 miliarda danych dziennie, miejsca na rynku wystarczy dla każdego. Zwłaszcza na takim, który z roku na rok wzrasta średnio o ok. 17%.

 

 

 

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności