lederboard

Procter & Gamble na szczycie listy firm kształtujących liderów marketingu wg badania opublikowanego przez Forbes


Oferują szkolenie na najwyższym poziomie i przekazują odpowiedzialność w ręce managerów od pierwszego dnia ich pracy – to cechy firm kształtujących najlepszych ekspertów budowania marek. Według najnowszego rankingu opublikowanego przez Forbes, liderem w tej kategorii jest firma Procter & Gamble.

 

W badaniu przeprowadzonym na University of Virginia Darden School of  Business, opublikowanym przez Forbes, wzięli udział eksperci z kilkunastu amerykańskich firm specjalizujący się m.in. w rekrutacji marketingowców na wyższe stanowiska managerskie. Eksperci mieli za zadnie ocenić, które firmy dają pracownikom działów marketingu największy potencjał rozwoju kariery zawodowej. Znaczna większość wskazała firmę Procter & Gamble, typując ją jako bezkonkurencyjnego lidera głównie ze względu na metodyczne podejście do szkolenia oraz poziom odpowiedzialności biznesowej, jaka przekazywana jest w ręce managerów. Rekruterzy docenili osiągnięcia firmy w tym zakresie na przestrzeni lat. Wskazali też na inne ważne cechy firmy kształtującej najlepszych liderów marketingu, takie jak umiejętność ‘wyłowienia’ największych talentów w procesie rekrutacji, kultura organizacji oparta na wartościach, możliwość zdobycia zróżnicowanych doświadczeń związana z bogatym portfolio i strukturą korporacji, skoncentrowanie na zrozumieniu konsumenta.

– Rozumieć i umieć odpowiadać na potrzeby konsumentów to zadanie, które młody adept marketingu  dostaje przychodząc do P&G już pierwszego dnia. Uczymy go, jak uruchomić swoją kreatywność i zdolność analizy, jak wniknąć i do głębi zrozumieć potrzeby konsumenta i otoczenie rynkowe, po to, żeby bardzo szybko mógł zacząć rekomendować, a nawet podejmować samodzielne decyzje. To część globalnej strategii kreowania liderów w P&G – wymagamy szybkiego uczenia się, prowadzenia projektów o szerokim zasięgu, proponowania nowych rozwiązań, co jest niezbędne dla sukcesu naszych Marek tłumaczy Małgorzata Rokita, Dyrektor Marketingu P&G w Europie Centralnej.

– Oferujemy praktyki w dziale Brand Management zajmującym się budowaniem marek i marketingiem już dla studentów 4 roku, właśnie po to, aby przyszli liderzy marketingu mogli zacząć uczyć się biznesowego podejścia już podczas studiów a następnie wykorzystać tę wiedzę w rozwoju kariery. Najlepszym, po ukończeniu praktyk, oferujemy pracę na stanowisku managerskim – dodaje.

 

O badaniu

Badanie przeprowadzono na próbie ekspertów z 19 firm specjalizujących się w rekrutacji, które przeprowadziły ponad 2600 rekrutacji na wyższe stanowiska managerskie w dziale marketingu. Wyniki badania opublikowano 21 sierpnia 2016 roku. Pełnie zestawienie znajduje się na stronie Forbes.com: http://www.forbes.com/sites/kimberlywhitler/2016/08/21/best-companies-for-developing-c-level-marketing-leaders/#67c544965d4a

 

O Procter & Gamble

Firma P&G dociera ze swoimi markami do blisko 5 miliardów ludzi na świecie. Jej silne portfolio obejmuje wiele zaufanych, cenionych ze względu na jakość marek o wiodącej pozycji rynkowej, m.in. Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks®, Wella® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Wszystkie oferty pracy i praktyk skierowane do studentów i absolwentów dostępne są na stronie www.ce.pgcareers.com

PGPhaseLogo

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności