Zostań członkiem

Otrzymuj najlepsze oferty i aktualizacje dotyczące Magazynu LBQ.

― Reklama ―

spot_img

Ukraińcy coraz mocniej napędzają polską gospodarkę. W 9 miesięcy otworzyli ponad 25 tys. małych firm

W pierwszych trzech kwartałach br. 32,9 tys. wniosków dotyczących założenia jednoosobowej działalności gospodarczej wpłynęło do rejestru CEIDG od osób mających obywatelstwo inne niż polskie....
Strona głównaBiznesStart-upy i e-commercePromocje jednym z głównych motorów e-commerce. Monitoring działań konkurencji coraz ważniejszy?

Promocje jednym z głównych motorów e-commerce. Monitoring działań konkurencji coraz ważniejszy?

Rosnąca wrażliwość cenowa Polaków i nadchodzący sezon wyprzedaży sprawiają, że skuteczne zarządzanie promocjami stało się jednym z głównych elementów handlu internetowego. Według raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2025” już 43% e-kupujących deklaruje, że częściej robiłoby zakupy ze względu na atrakcyjne oferty w postaci kodów rabatowych.

Z raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2025” e-Izby Gospodarki Elektronicznej wynika, „sytuacja gospodarcza fundamentalnie zmienia priorytety konsumentów”. Klienci świadomie szukają promocji. Użytkownicy aplikacji mobilnych cenią szybkość zakupów oraz dopasowane promocje. Personalizacja i wygoda łączą się dziś z czynnikiem cenowym.

Eksperci Brandly360 podkreślają, że samo uruchamianie promocji nie przynosi efektów bez analizy danych. Monitoring rabatów, kodów i ofert specjalnych pomaga zrozumieć, które mechanizmy przyciągają uwagę kupujących oraz jak zmieniają się ich zachowania w kategoriach takich jak choćby elektronika, AGD, moda czy kosmetyki, sektor PET.

– W wielu branżach promocje prowadzone są bez sprawdzenia ich skuteczności. Firmy wydają budżety, nie wiedząc, czy rabat naprawdę działa. Dopiero porównanie własnych działań z konkurencją pokazuje, co rzeczywiście sprzedaje – mówi Miłosz Nowakowski, ekspert Brandly360.

Monitoring promocji obejmuje analizę rabatów i  dostępności produktów konkurencji w promocjach, ujawni też ukryte obniżki cen. Analiza danych ujawnia momenty, gdy rabat nie działa, a sprzedaż przejmuje konkurencja lepiej widoczna w wyszukiwarkach i porównywarkach cen.

– Okresy takie jak Black Friday szczególnie pokazują wagę bieżących danych. W tych dniach liczba ofert rośnie gwałtownie, a konsumenci porównują promocje w wielu kanałach jednocześnie. Podczas Black Friday obserwujemy lawinowy wzrost liczby akcji promocyjnych. Bez monitoringu trudno utrzymać tempo zmian – dodaje przedstawiciel Brandly360.

Presja inflacyjna i koncentracja klientów na cenie sprawiają, że promocje stały się jednym z głównych pól rywalizacji w e-commerce. Marki, które opierają sprzedaż na rzetelnych danych, skuteczniej przyciągają kupujących. 

 

O Brandly360 

Brandly360 to narzędzie do analityki e-commerce, monitoringu cen i optymalizacji cyfrowej półki (digital shelf) w modelu SaaS, dedykowane sklepom internetowym i producentom. System analizuje różne aspekty cyfrowej półki, na którą składają się m.in.: monitoring cen i dostępności produktów, automatyzacja cen, jakość treści związanej z produktem w e-commerce, monitoring opinii o produktach, analiza działań promocyjnych marki i jej konkurentów. System dostarcza jakościowych danych, służących budowaniu efektywnych, zautomatyzowanych strategii promocyjnych i pricingowych.

 

 

 

Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.