lederboard

Prowadzenie bloga firmowego – korzyści

Przede wszystkim zacznijmy od tego, czym blog firmowy jest i jak go prowadzić, aby można było mówić o korzyściach. Blog może być odrębna stroną, która koncentruje się wokół jednej osoby tworzącej swoimi wpisami społeczność lub częścią strony internetowej, np. firmy. W artykule skupimy się na drugim rodzaju blogowania – marki, która angażuje swoich klientów i stara się zainteresować przekazem potencjalnych konsumentów.

 

 

Jak prowadzić bloga firmowego?

Prowadzenie bloga firmowego (https://www.ideoforce.pl/e-marketing/content-marketing/blog-firmowy/) wymaga przede wszystkim systematyczności, dlatego jeden wpis tygodniowo to minimalna aktywność. Zarówno Google, jak i czytelnicy bloga doceniają aktualizowane treści na stronie (w tym przypadku chodzi o kolejne wpisy). Zadbaj o tytuł i układ treści – to nagłówki w pierwszej kolejności zwracają uwagę. Blog należy do strategii marketingowej firmy, stąd też tematyka wpisów powinna odpowiadać nie tyle grupom docelowym, co personom.  Każda z person znajduje się na innym etapie ścieżki zakupowej, inne będą więc jej oczekiwania względem treści.

Jak możemy dotrzeć do nowych czytelników lub informować stałych bywalców strony o nowych wpisach? Jednym z najskuteczniejszych sposobów jest promowanie bloga w social media – w 2019 roku 97% blogerów promowało swoje posty za pośrednictwem mediów społecznościowych, a ponad 66% poprzez e-mail marketing (Statista).

Prowadzenie bloga firmowego – co zyskujesz?

Prowadzenie bloga firmowego nie byłoby tak popularne, gdyby nie korzyści, jakie daje. Oto główne zalety blogowania na stronie internetowej marki:

Pozycjonowanie w Google – treści specjalistyczne, zawierające słowa kluczowe i zoptymalizowane pod SEO są dobrze postrzegane przez roboty wyszukiwarki. Blogi służą również do umieszczania linków przychodzących i linkowania do podstron serwisu.

Poznawanie klientów – informacje zwrotne, jakie firma otrzymuje w komentarzach i podczas analizy statystyk (np. wejścia na podstrony z ofertą po wizycie na blogu), służą do usprawniania strategii i projektowania konwertującej komunikacji.

Budowanie relacji – blog to narzędzie inbound marketingu. Regularne publikowanie (np. zawsze dwa razy w tygodniu – wtorek i czwartek o tej samej porze), tworzy z czytelnikami więź, dostają oni od firmy informację, że zawsze konkretnego dnia, o tej samej godzinie na blogu pojawi się artykuł.

Tworzenie bazy adresów e-mail – dobrym pomysłem jest newsletter, w którym subskrybent otrzymuje powiadomienia o nowych wpisach na blogu.

Wizerunek eksperta – pisanie na tematy ważne, odnoszące się do bieżących wydarzeń lub związane z ofertą (np. asortymentem sklepu) oraz angażowanie specjalistów pracujących w firmie podnosi wiarygodność i buduje zaufanie klientów. Oto właśnie otrzymują sygnał – znamy się na rzeczy, nam możesz zaufać!

Większa sprzedaż – systematyczne blogowanie generuje nawet do 90% więcej leadów w porównaniu do braku tego rodzaju aktywności, jest również doskonałą okazją do zaprezentowania i wypromowania produktów/usług.

O czym pisać na blogu firmowym?

Bez względu na to, czy blog prowadzi firma typowo usługowa, czy marka z branży e-commerce, wpisy powinny odnosić się bezpośrednio do oferty lub mieć z nią związek (tematyczny). Poszukiwanie tematów jest o tyle łatwe, że na rynku jest wiele narzędzi, które ułatwiają pracę. Mowa chociażby o narzędziach, dzięki którym poznamy frazy kluczowe dla interesujących nas zagadnień, czyli Google Trends, Keyword Planner od Google Ads, Keywordtool. Jeśli szukamy narzędzi do generowania tematów to możemy skorzystać np. z  Blog Topic Generator od HubSpot. Przykładowo, firma oferująca usługi z zakresu e-marketingu będzie na blogu poruszać zagadnienia związane z branżą, takie jak reklama na YouTube,  customer journey, modele sprzedaży w e-commerce. Marka musi wiedzieć nie tylko o czym pisać, ale do kogo – treść bez odbiorcy nie istnieje, a temat, który nie odpowiada na potrzebę, w dłuższej perspektywie nie ma racji bytu.

Prowadzenie bloga firmowego to zadanie długoterminowe, wymagające zaangażowania struktur firmy, umiejętności wsłuchania się w potrzeby klientów. Podsumowując: badaj rynek, śledź trendy, analizuj, skup się na czytelnikach, kreuj potrzeby, nie zapominaj o SEO… i bądź w tym systematyczny!

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności