Przestrzeń biura jeszcze bardziej smart?

W dniach od 12 do 14 czerwca 2017 roku, za sprawą 8. Konferencji ABSL, Łódź stała się gospodarzem największego w Europie wydarzenia, poświęconego branży nowoczesnych usług dla biznesu. Konferencja, to nie tylko platforma wymiany doświadczeń związanych z kluczowymi kierunkami rozwoju polskiej gospodarki, ale także liczne prezentacje i panele dyskusyjne poświęcone tematyce rozwoju w obszarze technologii, miast oraz biur. Podczas 8. edycji skoncentrowano się również na rozwoju przestrzeni office oraz ewolucji w sposobie pracy. Marka Mikomax Smart Office zaprezentowała swoje topowe produkty oraz unikalny system IT do zarządzania elastycznym biurem.

 

Tegoroczna edycja Konferencji ABSL odbyła się w hali maszyn EC1 w Łodzi. Na wydarzeniu pojawili się menedżerowie z Polski i świata, przedstawiciele instytucji finansowych i samorządów oraz właściciele firm, aby nawiązać dyskusję wokół zmian w branży nowoczesnych usług dla biznesu. Uczestnicy mieli okazję spotkać się m.in. z Davidem Cameronem, byłym premierem Wielkiej Brytanii. Gościem specjalnym konferencji była także Randi Zuckerberg, która kierowała marketingiem Facebooka.

Mobilne rozwiązania

Podczas pierwszego dnia konferencji w specjalnie zaaranżowanym foyer, można było wziąć udział w warsztatach oraz konsultacjach, zorganizowanych przez Mikomax Smart Office, dotyczących smart workingu i jego wdrożenia w organizacji. Ponadto uczestnicy mieli okazję przetestować najnowsze produkty w linii #Hush: Work, Closed, Meet i Phone, rozwiązania dostosowane do pracy indywidualnej, kameralnych spotkań, rozmów telefonicznych i videokonferencji czy pracy zespołowej. Dużym zainteresowaniem cieszył się Stand Up R, biurko z możliwością manualnej regulacji wysokości blatu, które w tym roku otrzymało nagrodę Red Dot, Best of the Best w kategorii Product Design.

– Wielofunkcyjność, kompaktowość, dbałość o detale i komfort, to cechy wyróżniające rozwiązania z rodziny #Hush na rynku polskim. Dowolność aranżacji i personalizacji wyglądu to dodatkowy atut dla firm przywiązujących wagę do employer brandingu. Tapicerowane oparcia i siedziska są dostępne w wielu wariantach kolorystycznych, umożliwiających dopasowanie mebli do identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa. Podczas tegorocznej edycji Konferencji ABSL uczestnicy bardzo chętnie odwiedzali naszą strefę i testowali, zarówno systemy kabin, jak i biurko Stand Up R – mówi Zuzanna Mikołajczyk, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu, Członek Zarządu Mikomax Smart Office.

Smart technologie do biur

Podczas Konferencji ABSL Mikomax Smart Office zaprezentował również unikalne rozwiązanie IT, wspierające efektywne zarządzanie elastycznym biurem, oparte na technologii beacon. Narzędzie dedykowane jest organizacjom, które wiedzą, jak ważne jest funkcjonalnie zaprojektowane biuro, które wspiera pracowników w ich działaniach i pozytywnie przekłada się nie tylko na ich efektywność pracy, ale też najlepsze wykorzystanie dostępnej przestrzeni. System oparty na beaconach umożliwia pracownikom m.in. sprawdzenie dostępności poszczególnych stref w biurze, pozwala również rezerwować pomieszczenia na potrzeby spotkań lub konferencji, a także dostosowywać je do swoich potrzeb, od temperatury powietrza po ustawienie nagłośnienia.

Dzięki specjalnej karcie, każdy z użytkowników biura może się wzajemnie lokalizować, co znacząco ułatwia komunikację i współpracę z poszczególnymi działami. Rozwiązanie to umożliwia dostosowanie przestrzeni do indywidualnych potrzeb i preferencji organizacji, np. poprzez łączenie się z urządzeniami na terenie biura.

Ponadto technologia pozwala również zarządzać dostępami, np. do lockerów. Narzędzie znacząco usprawnia organizację pracy i pozytywnie wpływa na efektywność wykonywanych zadań. W jaki sposób? System monitoruje sposób korzystania z biura. Dla przykładu pokazuje, które strefy są najczęściej wykorzystywane, w jakich godzinach i przez które zespoły. Dzięki temu menedżerowie mają informację zwrotną, na podstawie której łatwiej zaplanują zmiany w aranżacji przestrzeni, dostosowując ją do realnego sposobu korzystania z poszczególnych miejsc. W efekcie takiej analizy biuro będzie w pełni „szyte na miarę” potrzeb jego użytkowników i danej organizacji. Łatwiej będzie również precyzyjnie określić nowe potrzeby wynikające ze zmieniającego się sposobu pracy, a tym samym korzystania z biura.

Przyszłość coworkingu

Drugi dzień Konferencji ABSL dedykowany był tematom dalszego rozwoju centrów usług dla biznesu w kontekście robotyki i automatyzacji. Poruszono także kwestie coworkingu, nowoczesnej koncepcji pracy biurowej, jako formy współpracy między korporacjami a przedsiębiorstwami startupowymi. Ten temat został omówiony w ramach panelu dyskusyjnego „Cooperation between Corporation and start ups”, w którym udział wzięła m.in. Zuzanna Mikołajczyk – Dyrektor ds. Handlu i Marketingu, Członek Zarządu Mikomax Smart Office.

– Rynek w Polsce i na świecie ulega znacznym przemianom. Przybywa freelancerów, startupów czy mikroprzedsiębiorstw. Nierzadko osoby prowadzące własną firmę, zwłaszcza w sektorze usług lub działające za pośrednictwem Internetu, myślą o ograniczeniu kosztów i rezygnują z wynajmowania lokali. Na taki sposób pracy decyduje się coraz więcej osób. Ma na to wpływ również stale rosnąca popularność elastycznego modelu pracy, czyli smart workingu. Podczas spotkania rozmawialiśmy o potencjale biur coworkingowych w kontekście współpracy dużych korporacji z początkującymi przedsiębiorstwami. Poruszony został również temat różnic w sposobie pracy oraz korzyści płynących z podejmowania takiej współpracy – mówi Zuzanna Mikołajczyk, Mikomax Smart Office.

Konferencja ABSL co roku gromadzi przedstawicieli branży, tworząc platformę networkingową dla przedstawicieli biznesu i polityki. Dwudniowe spotkanie stworzyło okazję do wymiany wiedzy i doświadczenia sektora usług dla biznesu.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności