Rekrutacja w okresie recesji – jak zadbać o pozytywne Candidate Experience. Sposoby na przyciągnięcie najlepszych kandydatów

Rynek IT to branża, w której firmy muszą zabiegać o dobrych specjalistów znacznie bardziej, niż w przypadku innych sektorów, gdzie na każde ogłoszenie odpowiada wielu kandydatów. Nawet atrakcyjne stanowisko z wysokim wynagrodzeniem nie gwarantuje, że samo stworzenie ogłoszenia o pracę wystarczy do znalezienia kompetentnego kandydata. Obecnie firmy muszą zadbać o pozytywne wrażenie już od pierwszej chwili trwania procesu rekrutacji. W jaki sposób zadbać o pozytywne Candidate Experience w czasie recesji?

 

Jasne warunki zatrudnienia i przejrzyste warunki rekrutacji

Nic tak nie denerwuje kandydata, jak rekrutacja owiana szeregiem tajemnic i niedomówień. Szczególnie w takiej branży jak IT, gdzie lwią część kadry stanowią osoby z umysłami ścisłymi, niezbędne jest, by już od samego początku stawiać jasne warunki zatrudnienia. Co rozumiemy przez jasne warunki? Precyzyjny zakres obowiązków, przedział wynagrodzenia, na jaki programista może liczyć, a także ewentualne czas pracy oraz potencjalne benefity. Sam proces rekrutacji również powinien być dobrze nakreślony – ilość etapów ,a także czas, kiedy kandydat otrzyma odpowiedź zwrotną.

Przyjazna atmosfera rekrutacji już od samego początku

Branża IT to hermetyczne środowisko, w którym programiści i specjaliści IT kontaktują się ze sobą i wymieniają informacjami na temat pracy w danej firmie, ale również opowiadają na temat wrażeń z rekrutacji. Dodatkowo programiści mogą z łatwością znaleźć pracę za pośrednictwem takich serwisów jak Mindworkers.pl. Dlatego tak istotne, by od pierwszego spotkania z kandydatem, wprowadzić w cały proces miłą i przyjazną atmosferę. Nie pozwólmy na to, by kandydat czuł się jak na komisji wojskowej. Proces rekrutacyjny powinien być również realizowany jak najsprawniej.

Elastyczność i proaktywne podejście do kandydata

Pragnąc zatrudnić ekspertów z dziedziny IT, musimy mieć świadomość, że to raczej pracodawca powinien naginać się do wymagań kandydata, a nie odwrotnie. Jeśli warunki pracy nie będą mu odpowiadały, kandydat z łatwością wywalczy je w innej firmie. Dlatego też, chcąc wdrożyć odpowiednią strategię Candidate experience w czasie kryzysu, powinniśmy w aktywny sposób zachęcić kandydata do podjęcia pracy, a także być elastycznym w obszarze wymagań i potrzeb danego kandydata.

Marka pracodawcy mierzona stylem odrzucania ofert

Największy błąd, jaki popełnia firma w procesie rekrutacji to brak odpowiedzi zwrotnej w przypadku braku pozytywnej weryfikacji. Każdy kandydat oczekuje feedbacku i konstruktywnej odpowiedzi na pytanie, dlaczego nie został wybrany. Dzięki takiemu podejściu kandydat, choć rozczarowany, będzie miał świadomość, że rekrutacja była prowadzona przez odpowiedzialną firmę, której zależy na budowaniu wizerunku.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności