lederboard

Renata Zielezińska: Copywriterka i content writerka zmieniająca życie firm

Słowo pisane ma ogromne znaczenie w dzisiejszych czasach. Dobrze skonstruowany tekst jest podstawą skutecznej komunikacji każdej firmy. Copywriting to kreatywna praca, która w połączeniu z talentem, umiejętnościami i pasją zmienia oblicze firm, sprawia, że stają się bardziej rozpoznawalne, zdobywają kolejnych klientów, a w efekcie zwiększają swoje zarobki. Czym zajmuje się copywriterka i content writerka i dlaczego koniecznie musisz skorzystać z jej usług? Zapraszam na rozmowę z Renatą Zielezińską, autorką popularnego kobiecego bloga o copywritingu SposobyNaZycie.pl.

 

 

 

Ilona Adamska: Kim jest copywriterka i jak to się stało, że pracujesz w tym zawodzie?

Renata Zielezińska: Copywriterka czy content writerka to osoba, która tworzy profesjonalne teksty na strony internetowe. Może być freelancerką (jak ja) lub pracować na etacie. Prawdę powiedziawszy, od dziecka marzyłam o tym, by pracować w redakcji gazety. Od zawsze mnie to ekscytowało, pamiętam, że wzorem do naśladowania była wówczas dla mnie kuzynka Ania, która pracowała w lokalnym czasopiśmie. Jednak wiązało się to z koniecznością pracy w weekendy. Jako copywriterka freelancerka prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą i jestem własną szefową. Sama planuję grafik pracy, którą łączę z macierzyństwem. W październiku świętuję 10 lat pracy w zawodzie copywriterki.

Czy to Twoja praca marzeń?

Renata Zielezińska: Myślę, że to znacznie więcej. Marzyłam o pracy w redakcji, a bo uwielbiam pisać i nie wyobrażam sobie zajmować się czymkolwiek innym w życiu. Praca jako copywriterka sprawia, że każdego dnia wstaję po to, by ułatwiać życie moim klientom – pisać z pasją najlepsze teksty na zamówienie. Przekłada się to na fakt, że uwielbiam mój zawód i wykonuję go z przyjemnością. Moi klienci często powtarzają mi, że to „widać” po artykułach, które po prostu dobrze się czyta.

Czy z usług copywritingu można wyżyć w dzisiejszych czasach?

Renata Zielezińska: Owszem, podobnie jak z wykonywania każdej innej usługi. Jest jeden warunek – trzeba nieustannie oferować najwyższą jakość usług i zawsze dawać klientowi więcej niż oczekuje. Poza oferowaniem usług copywritingu, świadczę także usługi Wirtualnej Asystentki, prowadzę magazyn kosmetyczno-urodowy TrustedCosmetics.pl i blog lifestylowy SposobyNaZycie.pl – na których zarabiam na reklamach.

Gdzie szukasz klientów na swoje usługi?

Renata Zielezińska: Nie szukam. Po 10 latach pracy jako copywriterka doczekałam momentu, gdy klienci sami mnie odnajdują. Jedni przychodzą z polecenia firm, które już korzystały z moich usług, inni odnajdują mnie po artykułach, które znajdują się na blogu lifestylowym lub w magazynie kosmetycznym. Choć oczywiście czasem zgłaszam się pod ogłoszeniami w social mediach, to zdecydowana większość klientów odnajduje mnie. Co jest dla mnie potwierdzeniem, że dobrze wykonuję moją pracę, a jej efekty nieustannie przynoszą owoce w postaci nowych zleceń od stałych klientów lub nowych klientów zainteresowanych moimi usługami.

Czy warto zwracać uwagę na ceny usług copywritingu, czy cena równa się jakości?

Renata Zielezińska: Znów przytoczę porównanie do innych branż. Fachowcy i eksperci, którzy są trudniej dostępni – ze względu na fakt, że mają mnóstwo klientów, dobrze wykonują swoją pracę i oferują najwyższą jakość usług – zawsze mają wyższe ceny. Jeśli ktoś oferuje usługi copywritingu za 5 zł / 1000 znaków – to zastanawiałabym się nad jakością. Tak naprawdę kwota za wykonanie zlecenia może zależeć od wielu czynników – tematyka, branża, przeznaczenie, stopień skomplikowania tekstu oraz umiejętności i doświadczenie copywritera. Nie wypowiem się za wszystkich copywriterów, jedyne co mogę zrobić to odpowiadać w swoim imieniu. Być może nie należę do najtańszych, jednak zawsze oferuję klientowi gwarancję satysfakcji z wykonanych usług.

Content wirting a copywriting SEO – jaka jest różnica?

Renata Zielezińska: Zadzwoniła do mnie ostatnio potencjalna klientka i pyta mnie o to, dlaczego teksty napisane zgodnie z zasadami copywritingu SEO są takie nudne (w sensie, że pisane tylko pod wyszukiwarki – nie dla czytelnika). W zasadzie można byłoby rozdzielić content writing, czyli tworzenie tekstów na strony internetowe od copywritingu SEO – pisania tekstów na potrzeby pozycjonowania. Ale po co to robić, skoro można je połączyć dla uzyskania lepszych efektów w postaci tekstów przyjaznych zarówno dla czytelnika, jak i dla wyszukiwarek?!

Podzielisz się ze mną przepisem na dobry tekst na stronę internetową?

Renata Zielezińska: Nie odważę się na to, by zdradzić wszystkie moje sekrety i patenty, które zdobyłam w ciągu 10 lat pracy w zawodzie copywriterki oraz podczas wszystkich szkoleń i kursów. Myślę, że najlepszym przepisem, by mieć dobre teksty na stronach internetowych, będzie skorzystanie z moich usług copywritingu. Dzięki temu bez zbędnego stresu i tracenia czasu zyskujesz treści przygotowane przez pasjonatkę copywritingu znającą zasady SEO.

Zauważyłam, że na blogu lifestylowym SposobyNaZycie.pl piszesz bardzo długie artykuły. Masz na to czas jako pracująca mama, łącząca prowadzenie biznesu z macierzyństwem?

Renata Zielezińska: Jeśli coś jest nas ważne, zawsze znajdziemy czas bez względu na to, jak bardzo jesteśmy zapracowani i zajęci. Jak już wspominałam, nie wyobrażam sobie robić w życiu zawodowym cokolwiek innego. Fakt ten sprawia, że zabawa słowem – pisanie tekstów sprawia mi mnóstwo przyjemności, dzięki czemu od 10 lat jeszcze nie przepracowałam ani jednego dnia. Po prostu dobrze się bawię słowami.

Czego od Ciebie – copywriterki i Wirtualnej Asystentki – oczekują Twoi klienci?

Renata Zielezińska: Czasem myślę, że 8 cudu świata! Często jest tak, że klient mówi, że potrzebuje artykuł, opis lub tekst na stronę. I podaje bardzo szczątkowe wytyczne albo wprost muszę o nie dopytywać i sama zabiegać. Niezwykle trudno jest przygotować tekst, jeśli nie wiemy, na czym zależy klientowi. Choć doskonale rozumiem, że żyjemy w zabieganym i zapracowanym świecie to często w pracy podążam za moją intuicją. Umiejętność dostrzegania potrzeb klienta – często wyrwana z kontekstu, znaleziona pomiędzy jego słowami – sprawia, że wygrywam. Niemal każdego dnia otrzymuję podziękowania od firm i osób za dobrze napisane teksty, które czyta się lekko i przyjemnie. I o to właśnie chodzi – o zadowolenie klienta. Choć to też nie zawsze, gdyż czasem muszę wyedukować czy postawić na swoim. Kiedyś klientka poprosiła mnie o przygotowanie opisów kategorii, a po ich otrzymaniu stwierdziła, że są za długie i będą brzydko wyglądać na stronie. Jednak zapłaciła mi za dobrze wykonaną pracę, dlatego wytłumaczyłam, że ich skrócenie zepsuje efekt, jaki miałoby przynieść. W ten sposób do grona moich stałych i lojalnych klientów dołączyła kolejna osoba, która korzysta z moich usług do dziś.

Co trzeba zrobić, aby zostać popularną i polecaną blogerką?

Renata Zielezińska: Stworzyć plan działania. Szlifować warsztat pisarski, ciężko pracować każdego dnia. Dbać o odpowiednie nastawienie umysłu. I robić wszystko, jakby nie było innej opcji niż, odniesienie sukcesu.

Dlaczego warto z Tobą współpracować i skorzystać z usług copywritingu?

Renata Zielezińska: A dlaczego nie? (śmiech) :). By poprawić widoczność swojej firmy w Internecie, zadbać odpowiednią komunikację z klientami i kontrahentami oraz o wizerunek marki, który dzięki dobrze dobranym słowom może wybrzmieć w odpowiedni sposób. W efekcie ułatwi budowanie świadomości marki oraz wpłynie na większą rozpoznawalność. A to wszystko często przekłada się na zwiększanie dochodów firm. Moi klienci mówią, że to działa. Sama również przetestowałam to na sobie, ponieważ w większości tworzę treści na swoje strony samodzielnie.

Dlaczego firmowe teksty są tak ważne w dzisiejszych czasach?

Renata Zielezińska: Jak już wspomniałam powyżej, wszystkie treści są elementem budowania świadomości marki. Poza tym dobrze napisane teksty firmowe pozwalają wyróżnić się spośród konkurencji i sprawiają, że jesteśmy lepiej widoczni w Internecie.

Dlaczego dołączyłaś do Europejskiego Klubu Kobiet Biznesu?

Renata Zielezińska: Niedawno po raz drugi zostałam mamą, z jednej strony chciałam mieć możliwość ucieczki od tematów związanych z macierzyństwem, co — choć jest niezwykłe — to bywa też męczące. Z drugiej zaś strony nieustannie dbam o budowanie świadomości moich marek – zarówno usług copywritingu, jak i kobiecego bloga lifestylowego SposobyNaZycie.pl, a także magazynu kosmetyczno-urodowego TrustedCosmetics.pl – i poszukuję możliwości rozwoju. Poza tym bycie częścią społeczności przedsiębiorczych kobiet to doskonała okazja do rozmów, wymiany doświadczeń. EKKB daje mnóstwo sposobności do znalezienia klientów na swoje usługi czy ekspertek, które podpowiedzą, w jaki sposób rozwijać swoją firmę i zwiększać zarobki. Po trzech miesiącach członkostwa w Europejskim Klubie Kobiet Biznesu uważam, że moja działalność biznesowa nabrała wiatru w żagle, a w moim życiu zawodowo-biznesowym zaczęły dziać się cuda. Za co jestem wdzięczna!

 

Renata Zielezińska – poznaj ją bliżej

Renata Zielezińska – kobieta łącząca prowadzenie własnej firmy z macierzyństwem. Pasjonatka copywritingu, copywriterka SEO i content writerka. Prowadzi kobiecy blog lifestylowy SposobyNaZycie.pl oraz redakcję kosmetyczną TrustedCosmetics.pl. Intuicja, wrodzona dziecięca ciekawość i nieustanne szlifowanie warsztatu pisarskiego sprawia, że każdego dnia tworzy najpiękniejsze teksty i artykuły na zlecenie dla firm.

 

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności