Zostań członkiem

Otrzymuj najlepsze oferty i aktualizacje dotyczące Magazynu LBQ.

― Reklama ―

spot_img

Gdy to nastąpi, co drugi z nas zaciśnie pasa

„Będę się starał opłacić wszystkie rachunki, ale będę oszczędzał w innych dziedzinach życia” – wskazuje co drugi Polak (52,1 proc.), którego spytano, co zrobi,...
Strona głównaRozmaitościRośnie majątek najbogatszego człowieka na Ziemi. Wszystko dzięki pandemii

Rośnie majątek najbogatszego człowieka na Ziemi. Wszystko dzięki pandemii

Jeff Bezos, CEO Amazona, zapewne otwierałby szampana, gdyby nie powaga sytuacji, w jakiej znalazł się świat. Jego fortuna osiągnęła właśnie rekordową wartość 138 mld USD. Stało się tak za sprawą wzmożonego zainteresowania handlem elektronicznym w czasach pandemii. Również klienci sopockiej Nethansy, która wprowadza polskie i niemieckie firmy na Amazona, odnotowali w marcu prawie 50-procentowy wzrost dochodów. Czy to początek nowej koniunktury?

 

 

Jeff Bezos, który blisko 25 lat temu założył w swoim garażu Amazon – obecnie jedną z największych korporacji świata, nadal jest właścicielem 11 proc. akcji spółki. We wtorek akcje giganta e-commerce osiągnęły rekordową wartość 2283 USD za sztukę, co zaowocowało łączną wyceną na poziomie 1,14 bln USD. To niewiele mniej niż Apple czy Microsoft, a dużo więcej niż Google i Facebook. Dzięki temu astronomiczny majątek Bezosa wzrósł o kolejne 6,4 mld USD.

Właściciel światowego hegemona e-commerce święci triumfy. Mawia się, że rynek nie cierpi pustki i zawsze zmierza do równowagi. Podobnie jest w przypadku handlu. Wydawać by się mogło, że zamknięte centra handlowe i butiki zniszczą detalistów. Owszem, ale tylko tych, którzy swoją działalność opierają głównie na fizycznych punktach sprzedaży. Jak pokazuje przykład Amazona, firmy wciąż mogą zarabiać i się bogacić. Jedne drzwi się zamykają, a w ich miejsce otwierają się kolejne. Biznes musi mieć oczy szeroko otwarte. Dla wielu firm jedynym ratunkiem przed kryzysem jest ekspansja do internetu – mówi Sascha Stockem, CEO Nethansy.

Gigantyczny wzrost

Gigant handlu online został określony przez The Guardian mianem „wyraźnego zwycięzcy kryzysu związanego z koronawirusem”. Czy to dzięki temu, że klienci wydają blisko 11 tys. USD na sekundę na produkty i usługi oferowane przez spółkę Bezosa? A może to zasługa faktu, że Rezerwa Federalna ogłosiła, że przeznaczy 2,3 bln USD na pożyczki dla biznesu, co ma wesprzeć gospodarkę USA? Czynników jest wiele, a efekt – znakomity. Cena akcji Amazona wzrosła o ponad jedną trzecią w ciągu miesiąca, a jego właściciel, Jeff Bezos, umocnił się na pozycji najbogatszej osoby na świecie z fortuną w wysokości 138 mld USD.

Setki milionów ludzi uwięzionych w domach na skutek kwarantanny i dystansowania społecznego korzysta z usług Amazona. Zakupy, rozrywka – dzisiejsza oferta korporacji z siedzibą w Seattle jest kompleksowa. Również firmy, których pracownicy w większości pracują zdalnie, w dużej mierze polegają na oprogramowaniu w modelu SaaS i chmurze obliczeniowej, a ta również znajduje się w ofercie giganta z Seattle – mówi Sascha Stockem z Nethansy.

To jednak nie koniec – Amazon zapowiedział w poniedziałek, że zatrudni dodatkowych 75 tys. pracowników, którzy pomogą w obsłudze rosnących zamówień. Od czasu gdy kryzys koronawirusa uderzył w zachodnie gospodarki w zeszłym miesiącu, firma rekrutowała już ponad 100 tys. dodatkowych osób, co sprawiło, że całkowita liczba osób zatrudnionych przez Amazon wynosi już blisko milion! Taki obrót spraw nie dziwi Saschy Stockem z Nethansy. – Tak długo, jak trwa globalna izolacja społeczeństwa i gospodarki, tak długo będzie trwać hossa Amazona. Wobec tego nic ma nic dziwnego w tym, że analitycy prognozują kolejne wzrosty. Oczywiście pośrednio skorzysta na tym również majątek Bezosa. Przewiduje się, że założone przez niego internetowe imperium zwiększy roczną sprzedaż o blisko 20 proc. Gdy izolacja się skończy, nawyki pozostaną, a spora część pozyskanych w trakcie jej trwania klientów pozostanie z Amazonem na stałe – uważa ekspert.

W sieci możliwości

Czy ta informacja ma istotny wpływ dla polskich przedsiębiorców, którzy dobitnie odczuwają skutki działania koronawirusa? Wiele mówi się o rządowych programach wspierających sektor MŚP w tych trudnych chwilach, ale jak twierdzi prezes Nethansy, prawdziwą pomoc wiele firm może zorganizować sobie samodzielnie. W jaki sposób? Korzystając z możliwości, które oferuje nowoczesny handel online. To ważna lekcja dla wszystkich detalistów, którzy dotychczas zaniedbywali swoją obecność w sieci. Dzisiaj firmy, które korzystają z platformy handlowej Amazona, mogą partycypować w jej zyskach. – Jak pokazują zebrane przez nas dane, w porównaniu ze styczniem 2020 r. współpracujące z nami firmy odnotowały w marcu wzrost dochodów ze sprzedaży na Amazonie o średnio 50 proc. W lutym wyniósł on około 30 proc. Dynamika wzrostu jest więc imponująca – mówi Stockem.

Jak widać, zarówno na przykładzie Amazona, jak i firm współpracujących z Nethansą, e-commerce to dziś nie tyle przywilej lub dodatkowy atut, a kluczowy kanał dystrybucji dóbr i usług. Biorąc pod uwagę perspektywę najbliższych miesięcy to wręcz jedyny sposób na przetrwanie dla setek tysięcy firm, które z dnia na dzień zostały pozbawione możliwości zarobkowania.

O firme Nethansa

Dawna Hanza była związkiem miast, które dzięki wzajemnemu wsparciu przeżywały imponujący rozwój gospodarczy. Współczesna Nethansa to innowacyjna marka, która kompleksowo wspiera firmy, pomagając im rozkwitnąć na globalnym rynku e-commerce. Nethansa wychodzi naprzeciw dynamicznie rozwijającemu się e-handlowi. Tworzy rozwiązania, które pomagają wejść na globalny rynek reprezentowany przez firmę Amazon, sprzedawać na nim więcej produktów i przynosić większe zyski. Nethansa kieruje się podejściem win-win. Wprowadza ona firmę i produkty na globalny rynek Amazon w Europie, Ameryce Północnej czy Japonii. Kompleksowo zarządza sprzedażą, realizacją zamówień i obsługuje klientów końcowych 365 dni w roku, 24 h na dobę. Firma dba o zwiększenie rotacji towaru, pomaga także pozbyć się nierotujących produktów. Nethansa automatyzuje procesy sprzedażowe na Amazonie z pomocą autorskiego systemu optymalizacji sprzedaży Clipperon. Działa w partnerskim modelu współpracy. Nethansa specjalizuje się w zapewnieniu kompleksowego wsparcia na każdym etapie sprzedaży na Amazonie: od wprowadzenia w ekosystem serwisu, przez optymalizację wszystkich procesów i obsługę klienta, po pełną automatyzację sprzedaży. Nethansa dzięki swoim usługom sprawia, że producenci czy dystrybutorzy nie muszą umieć się poruszać po Amazonie, rozumieć specyfiki, utrzymywać obsługi klienta i sprzedawać równocześnie w kilku krajach. Nethansa inwestuje kilkaset tys. zł rocznie w kursy i szkolenia dla całego zespołu, aby być na bieżąco z najnowszymi trendami na Amazonie i zapewnić partnerom najlepszą obsługę. Wśród klientów firmy są m.in.: SWISS, Tarmax, Biogo, Run Colors, Zegarki centrum, Twojaperfumeria.pl i kilku gigantów, którzy chcieli pozostać anonimowi.