Już niebawem w Rzeszowie rusza kolejna edycja Kongresu Profesjonalistów Public Relations. O prestiżu tego wydarzenia świadczy nie tylko jego tradycja, ale także ogromne zainteresowanie – w tym roku zgłosiło się już blisko 250 osób. Nie ma w tym nic dziwnego, bo na uczestników konferencji czeka około 30 ekspertów i 13 godzin prelekcji oraz warsztatów.
Organizatorami Kongresu Profesjonalistów Public Relations, który odbywa się w Centrum Kongresowym Hotelu Rzeszów, są Newsline sp. z o.o. oraz Ideo sp. z o.o. Tematem przewodnim tegorocznej edycji są relacje z mediami oraz promocja wydarzeń, ale to tylko część zagadnień, które zostaną poruszone w czasie dwóch dni wydarzenia.
Wizerunek kościoła i służb specjalnych
Wśród prelegentów tegorocznego Kongresu jak zwykle znalazło się wiele interesujących osób, które opowiedzą o swojej pracy oraz o przeszkodach, jakie spotykają przy relacjach z mediami. Będą to m.in. ks. dr hab. Józef Kloch, były Rzecznik Konferencji Episkopatu Polski, Maciej Karczyński, były Rzecznik Prasowy Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Komendy Stołecznej Policji czy Konrad Ciesiołkiewicz, Dyrektor komunikacji korporacyjnej i CSR Orange Polska.
– Podczas Kongresu nasi eksperci podzielą się wiedzą i doświadczeniem w zakresie budowania relacji i wizerunku. Będziemy także poszukiwać inspiracji i rozwiązań w zakresie tworzenia i dystrybucji materiałów dla mediów. Charakterystyczna atmosfera naszego spotkania sprzyja integracji oraz wymianie opinii i poglądów, dlatego warto być w kwietniu w Rzeszowie – mówi dr Dariusz Tworzydło, Prezes Zarządu Exacto Sp. z o.o.
Eventy jako podstawowe narzędzie PR
Promocja wydarzeń jest drugim zagadnieniem przewodnim tegorocznego kongresu, dlatego Iwona Walczak oraz Agnieszka Kotela reprezentujące firmę Skansa S.A. udowodnią, że budowanie nie musi być nudne i zaprezentują przepis na event na budowie. Kolejna interesująca prelekcja będzie dotyczyć eventu jako promocji marki na przykładzie ESKA Music Awards. Ten temat przybliżą Bartek Tyrawski oraz Marcin Bachara reprezentujący Promotor Unitet Entertainment Sp. z o.o.
– Organizacja dobrego eventu to proces bardzo złożony. Wymaga nie tylko dobrej koordynacji, zdolności przywódczych czy efektywnego zarządzania. Każde wydarzenie ma swój indywidualny charakter oraz przebieg. Dlatego najlepiej uczyć się od najlepszych. Idealną okazją do tego jest Kongres Profesjonalistów Public Relations – wyjaśnia Bohdan Pawłowicz z IAA Polska – Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy.
25-lecie branży PR
Tegoroczny Kongres jest wyjątkowy także z jeszcze jednego powodu. Z okazji 25-lecia branży PR w Polsce w czasie wydarzenia zostanie zaprezentowana książka wydana z okazji tego jubileuszu. Publikacja „25 lat. Pierwsze Ćwierćwiecze Public Relations w Polsce” przygotowana przez Wydawnictwo Message House oraz Wydawnictwo Newsline to 25 rozdziałów mówiących o historii polskiego public relations.
Głównym sponsorem Kongresu Profesjonalistów Public Relations jest PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Do grupy kluczowych partnerów Kongresu należą: Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Związek Firm Public Relations, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Urząd Miasta Rzeszów, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka oraz Alert Media Communications. Partnerem Kongresu jest firma Orlen. Przy wydarzeniu współpracują także: Klaster IT, Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Exacto Sp. z o.o., Publicon Public Relations, SARE e-mail marketing, Sprinet, Mestengo, TOP S.A., Newslink, Canzan, konferencja PRawdziwy PR, Mobile Madness, SEPJA digital, Vegacom, Wyższa Szkoła Prawa i Administracji w Rzeszowie, Tipmedia, Meble.pl, IAA Polska, Instytut Publico, Filmowy.org, Hotel Falcon i SpaceryWirtualne.pl.