lederboard

Siła społeczności a sukces projektu

Bardzo często sukces projektu zależy od silnej społeczności, która została zbudowana wokół jego idei. Dziś prawie każdy codziennie korzysta z przeróżnego rodzaju platform społecznościowych, na których dzieli się opiniami lub po prostu obserwuje markę. Dzięki temu prowadzący biznes na bieżąco otrzymują informacje zwrotne dotyczące ich działalności, przy tym weryfikując czy ich pomysł ma szansę na powodzenie. Siła fanów szczególnie widoczna jest w sporcie.

 

Budowanie społeczności to bardzo ciężka praca, która wymaga czasu i co najważniejsze nie zatrzymuje się w dowolnie wybranym przez nas momencie. To stały proces, gdzie użytkownicy czy klienci inwestują nie tylko pieniądze, ale i wspominany czas. Aby prawidłowo rozpoznać potrzeby społeczności, powinniśmy dokładnie sprecyzować grupę docelową i do niej dostosować odpowiednią komunikację. Najważniejsza jest również umiejętność odpowiedzenia na pytanie w jaki sposób zaspokoić potrzeby naszej społeczności. Zaangażowanie to podstawa, którą stworzymy poprzez regularny i jasny przekaz.

Podczas pracy w dziale sprzedaży w tradycyjnym biznesie, ale także ICO nauczyłam się koncentrować na doświadczeniach klientów. Uważam, że jest to podstawa do budowania lojalnej społeczności. Niezwykle ważna jest realizacja polityki otwartych drzwi, w której nasi czytelnicy/klienci czują się komfortowo, łącząc się i przychodząc do nas z wszelkimi pytaniami lub wątpliwościami. W MEDIAR postawiliśmy sobie za priorytet odpowiedzieć na wszystkie wiadomości – chcemy być przede wszystkim dostępni. W tej branży niezwykle istotne jest przedstawienie marki, produktu oraz zespołu. Moja rola polega na zapewnieniu połączenia ze społecznością, która musi być stale rozwijana. Tutaj kluczowe są zasady: spotykaj się z publicznością, ucz się, co jest dla nich interesujące, bądź kreatywny i włączaj ją w każdy proces decyzyjny. To zbuduje nie tylko zaufanie i pogłębi relacje, ale także zmotywuje ich do działania – mówi Julia Pasieka, Community Manager w MEDIAR.

Gdy już zostanie podjęta decyzja o tym jaki rodzaj społeczności pasuje do danej firmy, należy rozpocząć komunikację poprzez przedstawianie wyłącznie cennych treści. Klienci, czy użytkownicy poszczególnych serwisów społecznościowych lubią czuć kiedy w firmie pojawia się tzw. czynnik ludzki. Jeśli dodamy do tego uczciwą i otwartą komunikację, w łatwy sposób możemy zaspokoić potrzeby klientów, którzy chętnie będą wspierać naszą markę. Działa to również w drugą stronę. Wszystkie opinie z zewnątrz są niezbędne do rozwijania produktu, usługi, a co za tym idzie całej organizacji.

Siła społeczności jest szczególnie widoczna w sporcie, gdzie królują emocje i zaangażowanie. Niestety mimo ogromnej wartości jaką stanowi społeczność fanów nie jest ona respektowana na odpowiednim poziomie. Co więcej, rosnąca popularność i rozwój światowego rynku sportowego, wciąż nie daje kibicom globalnego narzędzia, które pomogłoby im wykorzystać zaangażowanie dla wspólnych celów, jak np. wymiana doświadczeń czy wpływanie na decyzje ulubionych drużyn.

Dlatego też powstał MEDIAR, który wykorzystując technologię blockchain tworzy zdecentralizowany system, którego celem jest wzmacnianie pozycji fanów na międzynarodowej arenie sportu. To innowacyjne medium ma pozwolić na dzielenie się emocjami, doświadczeniem i pasją, ale także dać dostęp do specjalnych wydarzeń i okazji, poprzez sieć partnerską i rynek cyfrowy. Kibice w końcu będą nagradzani za swoją aktywność.

 

 

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności