Skąd biorą się złe opinie o firmach? Ponad połowa Polaków ma złe doświadczenia


Ponad 70 proc. pracowników, którzy wzięli udział w ankiecie przygotowanej przez GoWork.pl podkreśla, że wizerunek pracodawcy ma dla nich duże znaczenie. Prawie 60 proc. twierdzi, że nie wysłałoby CV do firmy, jeżeli wszystkie opinie, które znajdują na jej temat są negatywne. Być może taka postawa jest spowodowana tym, że aż 57 proc. z nas ma za sobą negatywne doświadczenia z pracodawcą.

 

 

Dobra reputacja wyraźnie zwiększa wartość firmy i zapewnia jej trwałą przewagę konkurencyjną. Dla pracownika, praca w renomowanej instytucji to z kolei ważny punkt w karierze i przepustka do dalszego rozwoju. Z badania przeprowadzonego przez największy w Polsce portal opinii o pracodawcach wynika, że 57 proc. zatrudnionych ma za sobą negatywne doświadczenia z pracodawcą – przyznają, że zdarzyło im się przyjąć propozycję pracy i później tego żałować.

– O tym, że problem jest powszechny rekruterzy mogą przekonać się niemal przy każdej rekrutacji. Kandydaci na ogół nie chcą podać przyczyny rezygnacji z dotychczasowej pracy, mimo, że rozpoczęli ją np. 3 miesiące wcześniej. Bywa też, że powód podają wprost – najczęściej jest to rozczarowanie wynikające z warunków umowy, które okazały się inne niż te ustalone przy rozpoczęciu współpracy – mówi Michał Środa z GoWork.pl.

Zdaniem większości ankietowanych, lepiej jest dmuchać na zimne. 59,5 proc. z nich odpowiedziało, że nie wysłałoby CV do firmy, która ma wyłącznie złe opinie, choć 24,8 proc. zaryzykowałoby, jeżeli mimo negatywnych opinii, firma cieszyłaby się mocną pozycją na rynku. 15,7 proc. badanych uważa natomiast, że wysyłając CV nic nie ryzykuje i spróbowałoby zweryfikować firmę podczas ewentualnej rozmowy kwalifikacyjnej.

Dobry pracodawca, cieszący się uznaniem to szansa na stabilność i rozwój. Być może dlatego aż 71,7 proc. osób biorących udział w ankiecie przywiązuje tak dużą wagę do wizerunku firmy w której pracuje i przyznaje, że praca w renomowanej organizacji to ważny punkt w karierze. Jedynie 8,8 proc. pracowników twierdzi, że wizerunek pracodawcy nie ma dla nich żadnego znaczenia.

Tymczasem, złe doświadczenia z pracodawcą to problem dotyczący nie tylko poszkodowanych. Pracownicy którzy raz się sparzyli cechują się większą ostrożnością przy wyborze kolejnego miejsca zatrudnienia. Często widoczny jest też u nich spadek motywacji.

W ankiecie przeprowadzonej przez GoWork.pl na początku marca wzięło udział 5,5 tys. pracowników firm z całej Polski.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności