„Skrzydła sukcesu” od Lotniska Chopina


Już po raz dziesiąty Lotnisko Chopina nagrodziło swoich partnerów, którzy odnotowali największe sukcesy w 2015 r. „Skrzydła Sukcesu” wręczył podczas uroczystej gali naczelny dyrektor Portów Lotniczych Mariusz Szpikowski.

 

Jak poinformowało 8 marca w komunikacie prasowym Lotnisko Chopina, w kategorii największy wzrost ruchu pasażerskiego niekwestionowanym liderem okazał się WizzAir. Węgierska linia zanotowała w ubiegłym roku wzrost liczby pasażerów o 380 tysięcy, czyli aż 31 proc.

Przewoźnik otrzymał również nagrodę za największą liczbę nowych połączeń uruchomionych z Lotniska Chopina. W ubiegłym roku uruchomił 12 nowych kierunków. W sumie przewoźnik obsługuje w na Lotnisku Chopina już ponad 30 kierunków – podano w informacji prasowej.

Największym wzrostem przewiezionych ładunków mógł pochwalić się UPS Airlines. Ten przewoźnik w 2015 roku przetransportował łącznie blisko 10 tysięcy ton ładunku, czyli o ponad 4 tysiące więcej niż rok wcześniej.

Nagroda dla najbardziej punktualnej linii przypadła dla polskiego Sprint Air. Średnia różnica pomiędzy czasem rozkładowym a rzeczywistym na rejsach pasażerskich tego przewoźnika z Warszawy wyniosła w 2015 roku poniżej 5 minut.

skrzydła1

 

Największy współczynnik wypełnienia miejsc w ruchu regularnym miały w ubiegłym roku linie Air France. Samoloty łączące stolice Francji i Polski miały średni współczynnik wypełnienia miejsc na poziomie blisko 85 proc.

Jak czytamy w komunikacie, przedstawiciele wyróżnionych firm dziękowali za dobrą współpracę z Lotniskiem Chopina i zapewniali, że będą dokładać starań, aby ich wyniki w 2016 r. były jeszcze lepsze.

„Skrzydła Sukcesu” przyznawane są od 2007 przez Porty Lotnicze. Otrzymują je linie lotnicze, touroperatorzy, najemcy lokali komercyjnych i inne firmy współpracujące z Lotniskiem Chopina w Warszawie.

(gm)

FOT. © Lotnisko Chopina

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności