Zostań członkiem

Otrzymuj najlepsze oferty i aktualizacje dotyczące Magazynu LBQ.

― Reklama ―

spot_img

Aż 44 proc. polskich przedsiębiorczyń korzysta lub chce zacząć korzystać z AI w codziennej pracy

Aż 29 proc. polskich przedsiębiorczyń chciałoby rozszerzyć działalność o nową branżę – wynika z najnowszego badania Fundacji WłączeniPlus. Aż 46 proc. badanych chciałoby prowadzić...
Strona głównaRozmaitościSTU Ergo Hestia ponownie wyróżniona przez warsztaty

STU Ergo Hestia ponownie wyróżniona przez warsztaty


STU Ergo Hestia po raz kolejny otrzymała statuetkę Złotego Zderzaka, nagrodę będącą pochodną Badania Satysfakcji ze współpracy Warsztatów Naprawczych z Towarzystwami Ubezpieczeniowymi – poinformowała Polska Izba Motoryzacji.

 

Jak podała 9 grudnia w komunikacie prasowym Polska Izba Motoryzacji (PIM), wyniki dziesiątej już edycji badania ogłosiła 1 grudnia podczas X Dyskusyjnego Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych.

Ocena dla STU Ergo Hestia wyniosła 3,923 (3,41 w 2014 roku), na drugim miejscu, tak ja i przed rokiem, znalazł się stały bywalec podium, czyli TUiR Allianz z oceną 3,919 (3,26 w 2014 roku). Trzecie miejsce zajęło tym razem PZU z wynikiem na poziomie 3,80 (2,94 w 2014 roku) – podała Izba.

Jak zaznaczyła Izba, w tym roku warsztaty naprawcze niechętnie wystawiały wysokie noty firmom ubezpieczeniowym, stąd tak wyważone średnie dla pierwszej trójki. W badaniu skala wynosiła od 1 do 5 – jeden było oceną najniższą, a 5 – najwyższą.

zderzak_2

Łącznie oceniano 20 firm ubezpieczeniowych (w kolejności alfabetycznej): ALLIANZ, AVIVA, AXA, BENEFIA, BRE UBEZPIECZENIA, COMPENSA, CONCORDIA, ERGO HESTIA, GENERALI, GOTHAER, INTERRISK, LIBERTY UBEZPIECZENIA, LINK4 , MTU , PROAMA, PZU, TUW TUW, TUW TUZ, UNIQA, WARTA.

Polska Izba Motoryzacji podkreśliła, że Złoty Zderzak to jedyne w Polsce badanie, w którym warsztaty naprawcze oceniają firmy ubezpieczeniowe. Klient naprawiający swój samochód w warsztacie często wybiera opcję naprawy bezgotówkowej i chce, by to warsztat w jego imieniu załatwił wszelkie formalności z ubezpieczycielem. W praktyce oznacza to, że klient jest w serwisie tylko dwa razy: zostawia rozbity samochód, a potem odbiera naprawiony. Klient często nie zdaje sobie sprawy, ile pracy wykonuje za niego warsztat.

„Dlatego ocena procesu likwidacji szkód dokonywana przez warsztaty jest obiektywna i rzeczowa. To właśnie po tym, jak jest likwidowana szkoda można poznać, jak profesjonalny jest ubezpieczyciel i czy rzeczywiście dba o bezpieczeństwo swoich klientów” – napisano w komunikacie Izby.

zderzak_4

Z informacji prasowej PIM wynika również, że w tym roku badane były w szczególności: ogólna jakość współpracy, poziom kompetencji i rzetelność, sprawność przebiegu likwidacji szkód, prawidłowość i szybkość pełnych wypłat, uznawanie stosowania części oryginalnych, tzw. stawek RBG oraz kosztu za wynajem samochodu zastępczego, liczba skarg, odwołań i pozwów.

Zdecydowanie słabiej niż przed rokiem warsztaty oceniły rozliczenia kosztów wynajmu samochodu zastępczego. Średnia w tym pytaniu nie przekroczyła w tym roku 2,79 pkt. (3,2 pkt. w 2014 r.) – zaakcentowała w podsumowaniu badania Izba.

 

(gm)