Zostań członkiem

Otrzymuj najlepsze oferty i aktualizacje dotyczące Magazynu LBQ.

― Reklama ―

spot_img
Strona głównaBiznesTelewizja Polska SA sygnatariuszem Kodeksu Dobrych Praktyk IAB Polska

Telewizja Polska SA sygnatariuszem Kodeksu Dobrych Praktyk IAB Polska


Do grona sygnatariuszy wypracowanego w ramach Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska Kodeksu Dobrych Praktyk dotyczącego szczegółowych zasad ochrony małoletnich w audiowizualnych usługach medialnych na żądanie dołączyła Telewizja Polska SA. Jest kolejnym podmiotem, który zobowiązał się do stosowania skutecznych zabezpieczeń technicznych, chroniących małoletnich przed dostępem do szkodliwych dla nich treści.

Wspomniany Kodeks Dobrych Praktyk powstał w celu zapewnienia skutecznej ochrony dzieci i młodzieży przed treściami zagrażających ich prawidłowemu rozwojowi. Zgodnie z nim, publiczne udostępnianie usługi na żądanie, w ramach której dostępne treści są nieodpowiednie dla nieletnich odbiorców, może odbywać się tylko i wyłącznie przy zastosowaniu zabezpieczeń technicznych weryfikujących pełnoletność odbiorcy.

– Jako nadawca publiczny chętnie włączamy się w inicjatywy porządkujące ład medialny oraz służące interesowi społecznemu. Kodeks Dobrych Praktyk przyczyni się do ochrony dzieci i młodzieży przed treściami audiowizualnymi o charakterze szkodliwym. Powinien także zaowocować większym zaufaniem rodziców do serwisów vod, które będą go przestrzegać. To ma być rodzaj stempla jakości dla nadawców, którzy w swojej działalności kierują się nie tylko względami biznesowymi, ale mają także na uwadze rozwój społeczeństwa. Telewizja Polska nie posiadana na vod.tvp.pl materiałów o charakterze 18+. Jeśli swoim działaniem możemy zmieniać praktyki innych operatorów vod, to będziemy tak robić i tak widzimy swoją rolę.  – podkreśla Mariusz Stecki, p.o. dyrektora Ośrodka iTVP-HD.

W gronie sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk dotyczącego szczegółowych zasad ochrony małoletnich w audiowizualnych usługach medialnych na żądanie oprócz Telewizji Polskiej SA znajdują się również: Cineman, Cyfrowy Polsat, Ipla.tv, Iplex SA, Grupa Onet.pl SA i Grupa Wirtualna Polska SA. Nad ostatecznym kształtem dokumentu pracowali eksperci Grupy Prawnej IAB Polska, we współpracy z przedstawicielami Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł