lederboard

Teresa Seemann: Prowadzenie biznesu wymaga odwagi i pokory


– Kluczem do zbudowania zaufania i stworzenia kreatywnych i długotrwałych relacji z klientem jest szczerość. Wierzę, że każdy człowiek, który potrafi uczciwie wykorzystać swój talent, wiedzę i umiejętności, a także intuicję, osiągnie sukces. – mówi w rozmowie z Law Business Quality Teresa Seemann, właścicielka Cosmobelle Clinic.

 

Skąd Pani zdaniem wynika potrzeba bycia piękną?

– Nie ma jednego kanonu piękna, bo każdemu podoba się coś innego. Każda kobieta chce dobrze wyglądać, chce czuć się piękna i zadbana bo wtedy dobrze czujemy się same ze sobą. To, jak my postrzegamy siebie przekłada się na nasze zachowanie. Często osoby, które uchodzą za mniej urodziwe, potrafią świetnie wyglądać, bo bije z nich pozytywna energia. To widać, czy ktoś się czuje dobrze i jest sobą. Wizerunek wpływa na to jak się czujemy. Ważna jest świadomość naszych atutów. To się przekłada również na nasze relacje z innymi. Jest nam łatwiej, bo ludzie chcą z nami przebywać, współpracować. Chodzi o pozytywne nastawienie do siebie i do życia. Kiedy dobrze się czujemy inaczej postrzegamy świat. Ubranie nie zbuduje naszej pewności siebie, ale może nam w tym pomóc. Wizerunek to według mnie narzędzie do osiągania własnych celów. Nasz wizerunek to nasza osobista wizytówka. Często, zanim dane nam będzie zabłysnąć swoją wiedzą, erudycją i kompetencjami, to pierwsze wrażenie decyduje o naszym „być albo nie być”. Żyjemy w kulturze sukcesu, w której bez przerwy oceniamy i jesteśmy oceniani. Warto pamiętać, aby nasz styl, poczucie własnej wartości, poczucie piękna i profesjonalizm, wzajemnie się dopełniały. Trzeba nad tym pracować. Każda kobieta jest inna i mamy inne oczekiwania wobec piękna. Kluczem do indywidualnego stylu jest osobowość. Pamiętajmy także o tym, że człowiek bez wrażliwości nie może docenić jakiegokolwiek piękna.

Kobiety chcą być piękne dla siebie czy dla mężczyzn?

– Myślę, że jest to indywidualna kwestia każdej kobiety. Jedne będą chciały czuć się piękne dla siebie inne dla mężczyzn, jeszcze inne dla koleżanek czy też dla współpracowników. Kobiety są w stanie zrobić wiele, żeby podobać się i zaimponować innym, by dobrze wyglądać. Wpływ na ukierunkowanie dla kogo kobiety chcą być piękne jest uzależnione od sytuacji w której się znajdują. Pewność siebie od zawsze idzie w parze z modnym i atrakcyjnym wyglądem, niezależnie od tego dla kogo chcemy być piękne.

Mówi się, że po metamorfozie i zmianie swojego wyglądu kobiety zmieniają także swoje życie zawodowe jak i prywatne. Bycie atrakcyjną wyzwala poczucie wartości w kobietach, dodaje odwagi?

– O tym, czy się lubimy, czy nienawidzimy, decyduje emocjonalny komponent poczucia własnej wartości, czyli samoakceptacja. Kobieta chcąca dokonać zmiany decyduje się na nią gdyż ma już dość dotychczasowej sytuacji. Chce podjąć ryzyko związane ze zmianą licząc na pozytywny jej wynik. Po takiej zmianie kobieta widzi że może lepiej wyglądać. Uważam, że bycie atrakcyjną wyzwala poczucie wartości w kobietach i dodaje im odwagi. Takie kobiety zaczynają być inaczej postrzegane, stają się bardziej pewne siebie. Pozytywna zmiana ma wpływ na to działanie kobiety które jest szybsze, lepsze i bardziej precyzyjne. To co do tej pory było problemem okazuję się proste gdyż kobieta załatwia to z pozycji osoby pewnej siebie. Pojawia się większe zainteresowanie ze strony otoczenia które do tej pory nie zwracało na nas uwagi. Gdy kobieta odczuwa, że poczynione zmiany odnoszą pozytywne skutki to dąży do kontynuacji tych pozytywnych zmian oraz do utrzymania osiągniętych efektów. Musimy zawsze czuć się dobrze same ze sobą. Atrakcyjność to nie tylko wygląd zewnętrzny ale także wewnętrzne piękno, nasza osobowość, pozytywny stosunek do ludzi i do życia. Mimo iż uroda ma znaczenie to nasza osobowość, nasze wnętrze, przyciąga do nas ludzi na dłużej. Aby wzmocnić poczucie własnej wartości należy przede wszystkim pokochać się bezwarunkową miłością. Jeżeli nie polubimy siebie za własną niepowtarzalność, a uzależnimy akceptację własnej osoby od opinii innych, nigdy nie będziemy szczęśliwi i nie pomyślimy o sobie w kategoriach osoby wartościowej. Nie da się być najlepszym w
każdej dziedzinie.

Od dawna śledzę poczynania Pani firmy na Facebooku. Jestem pełna uznania dla Pani działań i tego, jak szybko się rozwijacie. Czy zawsze miała Pani tak duże ambicje biznesowe?

– Bardzo dziękuję. CosmoBelle nie powstało, dlatego, że ktoś miał pieniądze do wydania, do wszystkiego doszłam małymi kroczkami. Zawsze byłam uważana za osobę o bardzo silnym charakterze, zawsze kierowała mną jednak pasja do pracy. Z każdej sytuacji w życiu staram się czerpać inspirację. Bardzo ważne jest wyznaczenie sobie celu, dążenie do jego osiągnięcia, mając na uwadze wysoką jakość. Dążenie do osiągnięcia kolejnych celów, krok po kroku, pozwala na rozwinięcie skrzydeł. Moje ambicje biznesowe minimalizują ryzyko występujące w podejmowanych wyzwaniach. Zawsze staram się wprowadzać do oferty to, co najnowsze, perełki
ze świata. Trzeba bacznie obserwować tendencje na lokalnym, krajowym i światowym rynku i umieć odróżnić rzeczy dobre od tych mało wartościowych. Wyjeżdżać na szkolenia, zagraniczne konferencje, wyprzedzać trendy, żeby być na topie i mieć naprawdę atrakcyjną ofertę. Trzeba zgłębiać nowinki i dobrze je zrozumieć, a potem wyłowić z nich te najlepsze. Dziedzin związanych z urodą jest bardzo dużo, upiększamy się przecież od stóp do głów, ale staram się cały czas być na bieżąco.

Pamięta Pani początki swojego biznesu? Jakie błędy najczęściej popełniała Pani w pierwszym etapie budowania swojej marki Cosmo Belle?

– Nikt nie lubi popełniać błędów, ani w życiu zawodowym, ani prywatnym. Niestety, nikt z nas nie jest też nieomylny. Nie łatwo jest przyznawać się do błędów, a przecież „mylić się jest rzeczą ludzką”. Potknięcia nie dotyczą tylko początków budowana biznesu, to wtedy jesteśmy bardziej ostrożni i czujni. Jeżeli chodzi o popełnione błędy to myślę że zdarzyło mi się za bardzo zaufać niektórym pracownikom, których nie ma już w mojej firmie. Dokonując kolejnych kroków mamy przecież przekonanie że nasi współpracownicy mają takie same cele i ambicje jak my gdyż podążamy w tym samym kierunku. Niestety zdarza się że na naszej drodze stają fałszywi ludzie którymi kieruje zazdrość i chciwość, które za wszelką cenę chcą nam zaszkodzić. Zawsze jednak
przychodzi taki czas że Ci źli ludzie nie potrafią ukrywać dłużej swoich złych intencji, ich prawda wychodzi na jaw. Niestety czasem działania takich ludzi niszczą część sukcesu na który z trudem się pracuje. Najważniejsze jest aby nawet gdy popełnimy błąd potrafimy go naprawić. Należy wyciągnąć wnioski i wykorzystać tą wiedzę w praktyce. Błędy w zarządzaniu są nie do uniknięcia.

Prowadzenie biznesu wymaga z jednej strony odwagi i pewności siebie, a z drugiej pokory. Ciągle wydaje mi się, że dopiero zaczynam, że wciąż jest sporo do zrobienia, ale jak patrzę wstecz na te wszystkie lata, to można powiedzieć, że rzeczywiście sporo osiągnęłam, jak na możliwości jednej osoby. Mimo iż i mnie przytrafiają się błędy, bardzo się cieszę, że udało mi się stworzyć markę, która cieszy się uznaniem i pozytywną opinią na rynku. Jestem zadowolona, że tyle udało mi się zrobić i mam nadzieję, że jeszcze dużo rzeczy mamy do zaoferowania. Z każdym kolejnym działaniem nabieram cennego doświadczenia i lepiej rozumiem świat biznesu.

Jakimi wartościami kieruje się Pani firma?

– Profesjonalizm, innowacyjność oraz odpowiedzialność – dają zaufanie oraz satysfakcję klientów, którzy doceniają wysoką jakość. Partnerstwo, szacunek – zarówno w komunikacji z otoczeniem, jak ni współpracy z pracownikami. Te wartości umożliwiają rozwój firmy i satysfakcję w życiu. Konsekwencja, pracowitość oraz nieustanne podnoszenie kwalifikacji, edukacja i rozwój, które otwierają nam kolejne drzwi do profesjonalizmu i sukcesu. Ważna jest uczciwość, autentyczność i uprzejmość, zrozumienie klientów oraz osób, z którymi współpracujemy, docenia się to często po latach. Lubię wyzwania i mam duże wymagania, również wobec siebie.

Jak zdobyć zaufanie Klientów?

– Zaufanie Klienta jest bardzo ważne. Trudno je zdobyć i łatwo bezpowrotnie stracić. Jeśli ktoś przychodzi do nas latami, to znaczy, że ma do nas ogromne zaufanie. A my musimy być uczciwi, co oznacza rzetelne informowanie klienta. Ważna jest lojalność wobec klienta i holistyczne podejście do człowieka. Musimy pamiętać, że każdy klient jest inny, ma inne potrzeby i oczekiwania, które musimy dobrze poznać. Jeśli przychodzi się do specjalisty i ma się do niego zaufanie, to doradzi takie zabiegi, żeby osiągnąć efekt najlepszy dla danej osoby, dla jej potrzeb, oczekiwań i stanu portfela. Każdy klient i praca z nim to różne wyzwania. Nie ma dwóch takich samych osób dzięki czemu w mojej pracy nie ma mowy o rutynie. Musimy mieć także świadomość że istnieje „trudny klient”czyli taki, który często sam nie wie czego chce albo ma tak ogromne oczekiwania, że nie sposób im sprostać gdyż nie zawsze jest to realne. Bardzo często taki typ klienta będzie rozczarowany. Rzetelnie i profesjonalnie przeprowadzony wywiad z klientem, kompetentna i fachowa obsługa owocuje długoletnią współpracą. Takie podejście do pracy przekłada się na sukces, bo wtedy nasze działania i zaangażowanie są postrzegane jako autentyczne. Klienci momentalnie wyłapują fałszywe nuty i nie wrócą do miejsca, w którym potraktowano ich z wymuszoną uprzejmością.

Czy szczerość, uczciwość i autentyczność w biznesie jest jeszcze dzisiaj opłacalna?

– Kluczem do zbudowania zaufania i stworzenia kreatywnych i długotrwałych relacji z klientem jest szczerość. Wierzę, że każdy człowiek, który potrafi uczciwie wykorzystać swój talent, wiedzę i umiejętności, a także intuicję, osiągnie sukces. Tak, szczerość, uczciwość i autentyczność w biznesie jest opłacalna i konieczna. To prawda, że bardzo często postawa czy podejście uczciwe postrzegane jest przez otoczenie jako naiwność, ale w dłuższym okresie procentuje mimo wszystko, trzeba być tylko cierpliwym. Szczególnie w biznesie ma to wyjątkowe znaczenie, wszelkie mijanie się z prawdą może narobić więcej szkód niż pożytku. Niestety w obecnych czasach nie do końca uczciwe jest załatwianie wielu spraw i dlatego tym bardziej należy być uczciwym zarówno wobec współpracowników jak i kontrahentów. Nie zawsze jest to łatwe ale jestem przekonana że to podejście jest właściwe, daje i będzie dawać efekty. W miarę możliwości należy zarażać innych taką postawą kierując się zasadą: „Postępuj z innymi tak, jak byś chciał, żeby z Tobą postępowano”.

Mówi się, że aby mieć silny zespół, należy być silnym liderem. Im silniejsi jesteśmy, tym
silniejsi ludzie chcą z nami współpracować. Jaką zatem jest Pani szefową?

– Prowadząc biznes musimy mieć świadomość tego, że współpraca z odpowiednimi ludźmi jest fundamentem sukcesu. Wiedza, umiejętności i doświadczenie współpracownika są bardzo ważne, ale myślę, że ważna jest także osobowość, która współgra z ideą firmy. Ważna jest ambicja – chęć tworzenia czegoś więcej, nie godzenie się na przeciętność, odwaga do robienia rzeczy wielkich, wiara w siebie. Staram się także kierować swoją intuicją w doborze współpracowników gdyż niejednokrotnie nie zawiodła mnie w ocenie, że warto nawiązać współpracę i jak się później okazało, była to bardzo dobra inwestycja. Bardzo ważne, aby moi pracownicy mieli świadomość pracy w wartościowej firmie, aby czuli emocjonalny związek z firmą, dzięki czemu są lepiej zmotywowani wewnętrznie do wykonywania swoich obowiązków co przekłada się również na atmosferę. Ważne jest aby jako szef szanować wszystkich swoich podwładnych i pracowników firmy niezależnie od rangi stanowiska i funkcji, jaką pełnią w firmie. Uważam, że jako szefową cechuje mnie silny charakter, uczciwość, wytrwałość, kreatywność, umiejętność zarządzania zespołem, pewność siebie, umiejętność komunikowania się z ludźmi, samodyscypliną. Staram się aby być szefem odznaczającym się empatią, dyrektywnością, umiejętnością stawiania celów sobie i innym, odpornością na stres oraz umiejętnością motywowania innych.

Co Pani zdaniem decyduje o sukcesie w biznesie?

– Kształcenie i zdobywanie wiedzy to nieodłączne elementy o których pamięta każdy profesjonalista. Ta utarta już fraza „Wiedza kluczem do sukcesu” znajduje realne odzwierciedlenie w wartości firmy. Przez 17 lat prowadzenia CosmoBelle, cały czas zdobywam doświadczenie, regularnie uczestniczę w specjalistycznych szkoleniach oraz konferencjach na całym świecie, dążę do perfekcji oraz innowacyjności. Dzięki temu z satysfakcją mogę dzielić się zdobytą wiedzą w stworzonej przeze mnie Międzynarodowej Akademii Kosmetyki i Biznesu, która wykorzystuje autorskie i nowatorskie programy nauczania. Wiedza oraz nieustanne pragnienie rozwoju w każdej dziedzinie, to klucz do osiągnięcia sukcesu. Silnie zdefiniowana wizja to cecha lub dar, który każdy szef firmy powinien posiadać, by osiągnąć zamierzony cel. To główna siła stojąca za sukcesem każdego przedsiębiorcy. Umiejętność działania na czas lub podejmowania kroków wyprzedzających konkurentów jest kluczowa i często decyduje o powodzeniu lub jego braku, dlatego ważna jest zdolność do szybkiego i skutecznego działania.

Jaką rolę w budowaniu wizerunku firmy odgrywają w Pani biznesie social media?

– Obecnie social media odgrywają bardzo ważną rolę w promocji marki każdej firmy oraz działaniach marketingowych. Są łatwo dostępne dla wszystkich którzy posiadają internet. Dzięki nim możemy dotrzeć do pożądanej grupy docelowych odbiorców naszej oferty. Pozwalają nam na budowaniu wizerunku marki CosmoBelle w sieci oraz trwałych i pozytywnych relacji. Social media dają nam kontakt z klientami i potencjalnymi klientami, którzy mogą się dzielić z nami swoimi opiniami i spostrzeżeniami umożliwiając nam doskonalenie oferty. Możemy dotrzeć do klientów w sposób szybki bezpośredni z naszą ofertą, promocją oraz nowościami.

Jacek Żakowski powiedział w jednym z wywiadów, że bycie w mediach jest rodzajem współczesnego szlachectwa. Nie ma marki w mediach – nie istnieje. Jak ważną rolę w Pani biznesie odgrywa współpraca z mediami?

– Współpraca z mediami jest ważna ale nie najważniejsza. W biznesie związanym z usługami liczy się przede wszystkim człowiek, jego profesjonalna obsługa, zadowolenie i satysfakcja. W usługach nie ma lepszej reklamy niż „polecenie”, to zaufanie i szacunek. Oczywistym jest fakt iż media są źródłem informacji i dzięki współpracy z nimi marka staje się rozpoznawalna w szerszej grupie odbiorców. Media dają nam możliwość przedstawienia naszej oferty poprzez prezentacje informacji na jej temat – co, między innymi, owocnie czyni Cosmobelle Clinic w programie „Dobrze wiedzieć”. Jako eksperci udzielamy wywiadów w prasie branżowej oraz programach radiowych co odgrywa także ważną rolę w dotarciu do klienta. Jednak o sukcesie firmy świadczy nie „bywanie” ale zadowolony klient.

Plany na najbliższą przyszłość?

– Chciałabym cały czas iść i tworzyć drogę piękna oraz nieustającego rozwoju. Czuję się wyjątkowo widząc, że jesteśmy doceniani przez klientów, specjalistów i media. Cieszy mnie, że trzymamy wysoki poziom oraz mamy opinię prestiżowej marki. To wszystko oparte jest na latach ciężkiej pracy. Oczywiście stale stawiam sobie nowe wyzwania. Plany na najbliższą przyszłość to otwarcie sieci klubów „Body Space Lady’s Club” – wyjątkowych miejsc dla kobiet, gdzie poza modelowaniem i pracą nad sylwetką, kobiety będą miały możliwość nawiązania wartościowych kontaktów, wymiany poglądów i doświadczeń oraz pozyskania inspiracji do działania. To miejsca gdzie będziemy pracować nad pięknem kobiety. Żeby to piękno osiągnąć otoczymy nasze klientki kompleksową opieką poprzez najnowocześniejszą technologię urządzeń Body Space wspartą wysokiej generacji urządzeniami takimi jak Kriolipoliza, 5D, Liposukcja, Endermologia. Powstaną wyjątkowe miejsca dla kobiet stawiających sobie za wzór zdrowy i aktywny styl i tryb życia. Mam poczucie, że robię coś naprawdę przydatnego i dobrego, to sprawia że czuję się szczęśliwa i spełniona życiowo.

 

Rozmawiała: Ilona Adamska

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności