Zostań członkiem

Otrzymuj najlepsze oferty i aktualizacje dotyczące Magazynu LBQ.

― Reklama ―

spot_img
Strona głównaRozmaitościTop Trendy HR - wyniki badań GoldenLine

Top Trendy HR – wyniki badań GoldenLine

Utrzymujące się niskie bezrobocie (według MRPiPS w lutym 8,5%) sprawia, że rekrutacje odpowiednich pracowników są coraz większym wyzwaniem. Jak wynika z badania GoldenLine, aby zabezpieczyć się przed nadmierną fluktuacją kadr, pracownicy działów HR planują w tym roku poświęcić więcej czasu na budowanie zaangażowania wewnątrz organizacji (66,7%), zaś zapytani o kluczowe technologie, które wesprą pracę HR w 2017 roku, wskazują na direct search (51,2%).

 

Komunikacja i budowanie zaangażowania

Rynek pracownika wymusza w wielu miejscach pracy zwrócenie większej uwagi na kwestię tego, jak czują się w firmie jej pracownicy. Jak wynika z ankiety GoldenLine, w 2017 roku największy wpływ na działania HR będą miały właśnie te procesy, które wiążą się z budowaniem relacji oraz usprawnianiem komunikacji. 66,7% badanych uważa, że na ich codzienną pracę wpłynie przede wszystkim zwiększenie nacisku na działania związane z komunikacją wewnętrzną i budowaniem zaangażowania pracowników. Na drugim miejscu w badaniu znalazła się kwestia candidate experience. Według 58,9% pracowników działów HR drugim najważniejszym zadaniem będzie dbałość o komunikację z kandydatem oraz przyłożenie większej uwagi do tego, jakie odczucia wynoszą kandydaci z procesu rekrutacji.

Rekrutacja metodą direct search  

Jako numer jeden wśród technologii, które będą miały największe znaczenie dla pracy działów HR w 2017 roku, ankietowani wskazali direct search (51,2% odpowiedzi). Na drugim miejscu uplasowało się oparcie większej części procesów rekrutacyjnych na technologiach, takich jak wideorekrutacja. Zaś 41,8% badanych uważa, że dla działów HR ważne będzie dostosowanie ofert pracy i zakładki kariera do wersji mobilnej.

W przypadku niektórych zawodów coraz trudniej zrekrutować dobrych pracowników metodą tradycyjnych ogłoszeń o pracę, dlatego rekrutrzy coraz bardziej przekonują się do rekrutacji bezpośredniej, czyli direct search. Za pomocą dostępnych narzędzi szukają pracowników, którzy mają założone w sieci profile zawodowe. Im lepsze narzędzie do wyszukiwania i selekcji kandydatów oraz im większa liczba dostępnych profili na danym portalu, tym bardziej skuteczna jest taka rekrutacja.

 

infografika_fb_3

 

– Direct search to rzeczywiście metoda rekrutacji, która cieszy się coraz większym zainteresowaniem naszych klientów. Pracodawcy za pomocą Wyszukiwarki Kandydatów głównie szukają w ten sposób specjalistów z obszaru IT, finansów i handlu. Poszukiwani są również inni pracownicy o kompetencjach analitycznych i technicznych, z obszaru badań i szeroko pojętego consultingu – komentuje Karol Traczykowski, Prezes GoldenLine.

– Co miesiąc za pomocą Wyszukiwarki Kandydatów rekruterzy wysyłają średnio 80 tys. wiadomości z ofertami pracy bezpośrednio do osób, które mają u nas założony profil zawodowy. Co ciekawe, chociaż mówi się że pracownicy IT to trudna grupa do rekrutacji, to w 2016 roku co piąty nowy profil zawody na GoldenLine założony był przez osobę z obszaru IT. Być może więc rekrutacja tych osób nie musi być trudna, tylko niekoniecznie ograniczana do publikacji samego ogłoszenia o pracę  – dodaje Traczykowski.

Więcej rekrutacji i większe budżety  

W 2017 pracownicy działów HR planują zwiększenie liczby rekrutacji. Jak deklaruje 60% badanych w 2017 roku wzrośnie liczba prowadzonych przez nich procesów rekrutacyjnych. Co piąty rekruter przeprowadzi tyle samo rekrutacji, ile w 2016 roku, natomiast tylko niecałe 8% zrekrutuje mniej osób w porównaniu z ubiegłymi miesiącami.

Jak pokazują wyniki badania zrealizowanego przez serwis GoldenLine, w 2017 roku działy HR poświęcą na działania rekrutacyjne i wizerunkowe nie tylko więcej czasu, ale i pieniędzy. Czas poświęcony na aktywności angażujące pracowników działów HR w 2017 roku w porównaniu z rokiem ubiegłym zwiększy się przede wszystkim w zakresie rekrutacji (62%) i współpracy z biznesem (57%), a także employer brandingu (56%). W kwestii zasobów finansowych, 45% rekruterów deklaruje, że budżet, który przeznaczą ich pracodawcy na prowadzenie procesów rekrutacyjnych, będzie w tym roku większy w porównaniu z zeszłym. 36% badanych wskazuje, że koszty rekrutacji w ich organizacjach będą takie same jak w roku ubiegłym, a tylko w przypadku 7,4% respondentów – niższe.

 

***

Cytowanie wyników badania tylko za podaniem źródła: Raport GoldenLine

Opracowanie na podstawie raportu „Co czeka branże HR w 2017 roku” na podstawie wyników badania zrealizowanego przez serwis GoldenLine metodą ankietową,  grudzień 2016, na grupie 285 pracowników HR.

GoldenLine to wiodący serwis rekrutacyjny, oferujący usługi z zakresu rekrutacji i employer branding. Co miesiąc serwis odwiedza około 3 mln użytkowników. GoldenLine kandydatom dostarcza oferty pracy, informacje o ocenach pracodawców oraz umożliwia założenie profilu zawodowego. Pracodawcom oferuje rozbudowane usługi rekrutacyjne, zarówno możliwość zamieszczenia ogłoszenia o pracę jak i dostęp do Wyszukiwarki Kandydatów. GoldenLine wspiera firmy w obszarze employer branding poprzez doradztwo i  szkolenia, możliwość założenia Profilu Pracodawcy jak i realizację kampanii marketingu rekrutacyjnego.