Zostań członkiem

Otrzymuj najlepsze oferty i aktualizacje dotyczące Magazynu LBQ.

― Reklama ―

spot_img
Strona głównaRozmaitościW jaką stronę zmierza rynek biur?

W jaką stronę zmierza rynek biur?

Jaką strategię przyjęli deweloperzy na najbliższy okres? Czy planują zmianę kierunku rozwoju? W co zainwestują? Sondę prezentuje serwis nieruchomości Dompress.pl

 

Jarosław Zagórski, dyrektor handlowy i rozwoju Ghelamco Poland

Jednym z najważniejszych założeń strategicznych a za razem misją, która od lat przyświeca naszym realizacjom, jest miastotwórczość. To dzięki zapoczątkowanemu przez Ghelamco trendowi kreowania użytecznych i przyjaznych przestrzeni miejskich powstał plac Europejski, Fundacja Sztuka w Mieście i wiele innych projektów, które zmieniają oblicze miast i oddziałują na ich mieszkańców. Najbliższe lata dla Ghelamco nie będą się pod tym względem różniły od poprzednich. Mamy w planach kontynuację rozpoczętych już inicjatyw miastotwórczych i kolejne, nowe działania zakładające tworzenie wartościowej i estetycznej tkanki miejskiej.

Strategiczną wagę ma dla nas również innowacyjność realizowanych projektów, która nabrała nowego znaczenia wraz z uruchomieniem inwestycji The Warsaw HUB. Będzie to największe dotychczasowe przedsięwzięcie Ghelamco w Polsce, a jednocześnie najbardziej nowoczesna inwestycja na naszym rynku, wyznaczająca zupełnie nowe trendy w budownictwie komercyjnym. Stworzymy kompleks łączący w sobie wszystko, czego nowoczesna korporacja, start-up, czy scale-up potrzebują do efektywnego rozwoju – przestrzeń biurową, centrum konferencyjne, MeetDistrict – unikatowy format przestrzeni coworkingowej, a także hotele, sklepy, centrum sportu. Pracownik znajdzie więc w naszym kompleksie wszystko, co będzie mu potrzebne do komfortowej pracy, doskonale skomunikowane z resztą miasta. Nowoczesność podejścia Ghelamco widoczna będzie również w unikatowym połączeniu biznesu z najnowszymi technologiami, jakie zaoferuje The Warsaw HUB. Znajdzie się tu bowiem The Heart Warsaw – centrum współpracy korporacji i startupów. Jest to pierwszy w Polsce przykład zaangażowania się dewelopera działającego w obszarze nieruchomości w rozwój biznesu opartego o nowe idee i technologie.

Małgorzata Danek, członek zarządu LC Corp

W tym roku będziemy koncentrować się m.in. na rozwoju w oparciu o dostarczanie dobrze zlokalizowanych budynków biurowych, które wyróżniają się architekturą oraz gwarantują przyjazne i komfortowe warunki pracy. Skupimy się także na zapewnieniu najwyższej jakości usług w procesie zarządzania obiektem. LC Corp jest administratorem i właścicielem budynków biurowych, a bliski kontakt z klientami nie tylko podczas etapu wynajmu jest dla nas kluczowy ze względu na budowanie długotrwałych relacji z naszymi partnerami.

Ewelina Kałużna, dyrektor ds. wynajmu i zarządzania portfelem budynków w Skanska Property Poland

Nasze działania w roku bieżącym będą bardzo silnie zdeterminowane przez strategiczne decyzje biznesowe, jakie podjęliśmy w roku 2016. Założyliśmy, że już za 3 lata – do 2020 roku, biznes deweloperski powinien generować połowę dochodu całej grupy Skanska na świecie. Dla Polski jako jednej z najważniejszych lokalizacji oznacza to znaczne przyspieszenie i dużą dynamikę naszych działań. Chcemy też kontynuować budowanie pozytywnego otoczenia naszych budynków – zgodnie z filozofią, że nasza odpowiedzialność za miasta, w których jesteśmy, nie kończy się na granicach naszych działek.

W tym roku ruszymy między innymi z realizacją części największego naszego projektu placemakingowego w Polsce – tzw. Superścieżki w Krakowie. Inicjatywa ta zaangażowała nie tylko inwestorów prywatnych, ale też publicznych oraz organizacje pozarządowe. Przede wszystkim jednak wzięli w niej udział sami mieszkańcy, którzy wcielili się w rolę architektów m.in. bliskiego otoczenia budynku Axis. Takich inwestycji, tworzonych z ludźmi i dla ludzi w przyszłym roku będzie jeszcze więcej.

Maciej Jankiewicz, prezes zarządu Polskiego Holdingu Nieruchomości S.A.

Ukończyliśmy prace nad nową strategią spółki, która wyznaczy strategiczne kierunki rozwoju Grupy Kapitałowej PHN na lata 2017-2023. Nowy dokument, po zatwierdzeniu przez radę nadzorczą, zostanie przedstawiony do publicznej wiadomości. Zgodnie z nową strategią, zakładamy przebudowę portfela Grupy Kapitałowej PHN w taki sposób, aby każda nieruchomość przynosiła stabilny i wzrastający zysk oraz rosnące miesięczne przepływy. Dążymy również do intensyfikacji programu inwestycyjnego – zarówno na rynku nieruchomości komercyjnych, jak i na rynku projektów mieszkaniowych.

Nasze działania zamierzamy realizować poprzez przebudowę portfela nieruchomości, realizację założonego programu inwestycyjnego, ustabilizowanie bazy efektywnych aktywów poprzez dezinwestycje i akwizycje oraz zapewnienie stabilności finansowej Grupy.

W efekcie realizacji celów strategicznych chcemy być wiodącym inwestorem na rynku nieruchomości komercyjnych oraz istotnym deweloperem na rynku nieruchomości mieszkaniowych. Chcielibyśmy również, aby Grupa Kapitałowa PHN, ze względu na powiązania kapitałowe jak i unikalną wiedzę oraz doświadczenie stała się integratorem rynkowego potencjału nieruchomości, będących w zasobach spółek zwłaszcza z udziałem Skarbu Państwa. Zaktualizowana strategia Grupy Kapitałowej PHN wskazuje, iż realizowane dotychczas kierunki rozwoju firmy zostaną utrzymane.

Mirosław Łoziński, prezes zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa

Wśród naszych kluczowych założeń na najbliższe miesiące i lata znajduje się przede wszystkim dalsza, konsekwentna realizacja projektów mieszkaniowych oraz zakończenie procesu przekazywania powierzchni najemcom biurowca EQlibrium. Patrzymy jednak w przyszłość i prowadzimy intensywne prace nad przygotowaniem kolejnych inwestycji. Nasze działania koncentrować będziemy w segmencie mieszkaniowym, w którym zamierzamy wprowadzić na rynek kolejne projekty w atrakcyjnych lokalizacjach. Nie wykluczamy również inwestycji na rynku biurowym, jednak w tym przypadku będziemy w pierwszej kolejności poszukiwali konkretnego najemcy, dla którego będziemy mogli przygotować budynek skrojony na miarę jego potrzeb.

Opracowanie: Kamil Niedźwiedzki, analityk serwisu Dompress.pl