Zostań członkiem

Otrzymuj najlepsze oferty i aktualizacje dotyczące Magazynu LBQ.

― Reklama ―

spot_img
Strona głównaRozmaitościInspiracjeWizerunek firmy – dlaczego jest tak ważny i jak o niego dbać?

Wizerunek firmy – dlaczego jest tak ważny i jak o niego dbać?

Coraz bardziej konkurencyjny rynek, i to w każdej branży, wymusza na przedsiębiorcach sięganie zarówno po tradycyjne, dobrze dotąd znane, jak i nowoczesne formy promocji. W grę zatem wchodzi efektywna reklama produktów i usług, ale nie tylko. Poza reklamowaniem trzeba zadbać o firmowy wizerunek. To ten element może bowiem przyczyniać się do zwiększenia zainteresowania klientów.

Dlaczego jeszcze dbanie o wizerunek firmowy jest tak ważne? I jak robić to dobrze i skutecznie?

Wizerunek firmowy – czym tak naprawdę jest?

Pod pojęciem wizerunku firmowego rozumiemy to, w jaki sposób przedsiębiorstwo odbierane jest przez osoby działające wewnątrz, ale i przez osoby zewnętrzne. Mowa zatem zarówno o pracownikach, jak i klientach, mediach, społeczności, do której ze swoimi produktami czy usługami dociera przedsiębiorstwo, o wszystkich kontrahentach i partnerach biznesowych.

Dla wielu z tych grup istotne są takie elementy, jak misja firmy, jej motto, sposób komunikacji, traktowanie pracowników i partnerów biznesowych, a także kontakt z mediami. Nawet najlepszy produkt czy nowatorska usługa nie sprawią, że firma zyska sympatię i szerokie grono klientów, jeśli na jej wizerunku będzie się kłaść np. złe traktowanie własnych pracowników.

Elementy, które składają się na wizerunek firmy

Często spotykamy się z przekonaniem, że wizerunek firmowy budowany jest za pomocą elementów audiowizualnych. To jednak dopiero początek. Na postrzeganie firmy wpływ mają nie tylko logo, hasło, motto, wybrane kolory, ale i jakość – zarówno względem oferowanych produktów czy usług, jak i ta związana z obsługą klienta.

Dla odbiorców coraz częściej liczą się wyznawane wartości, a także społeczna odpowiedzialność biznesu. Firma, która działa w zgodzie ze środowiskiem, podejmuje się stosowania rozwiązań, które należą do postaw proekologicznych, jest doceniana przez lokalną społeczność, kontrahentów i klientów.

Jak budować pozytywny wizerunek firmowy?

Firma powinna zrobić wszystko, co jest możliwe, aby jej działania były widoczne zarówno w sieci, jak i poza nią. W Internecie stawia się zatem na reklamy – płatne i bezpłatne, umieszczanie publikacji w portalach tematycznych oraz prowadzenie mediów społecznościowych. Ciekawym i skutecznym rozwiązaniem jest stworzenie profesjonalnego filmu promocyjnego, w czym mogą pomóc specjaliści – taka oferta dostępna jest na stronie https://creativestudio.com.pl/.

Poza siecią dobrze jest brać udział w targach, konferencjach i wszelkiego rodzaju tematycznych eventach, a także tych, które pośrednio związane są z branżą wiodącą przedsiębiorstwa, za to w dużym stopniu kładą nacisk na komunikację ze społecznością lokalną.

Słabe i mocne strony – co można poprawić?

Kluczowe w budowaniu pozytywnego wizerunku firmowego jest przyjrzenie się słabym i mocnym stronom firmy. Te pierwsze wymagają bowiem poprawy, te drugie – mogą stanowić fundament tworzenia pozytywnego odbioru wśród wszystkich zainteresowanych grup odbiorców