Wrocław – dobry grunt do biznesu

Mówi się, że kluczowy czynnik powodzenia biznesu stanowi lokalizacja. Tkwi w tym dużo prawdy. Dobrze zaplanowane umiejscowienie lokalu pozwoli zarówno przyciągnąć klientów, jak i znaleźć pracowników, którzy docenią atut dogodnego dojazdu. Dlaczego warto wystartować ze swoim biznesem właśnie we Wrocławiu?

 

 

Talent i możliwości

W stolicy Dolnego Śląska nie brakuje zdolnych, pełnych werwy ludzi. Mieszkańcy dobrze znają języki obce. W centrach usługowych mówi się w ponad trzydziestu językach, głównie angielskim, niemieckim, rosyjskim, francuskim i hiszpańskim, lecz także włoskim, ukraińskim, węgierskim, czeskim, fińskim, tureckim czy hebrajskim. Ośrodki akademickie mają w swojej ofercie studia filologiczne i anglojęzyczne. Nie bez znaczenia jest fakt, że we Wrocławiu zaczęły inwestować globalne firmy, w których nierzadko mówi się po angielsku.

Trzeba walczyć o pracownika

Już na początku tego roku można było zaobserwować tu rekordowo niską stopę bezrobocia: 2,8%. Taka sytuacja stwarza pracodawcom konieczność zaoferowania dodatkowych atutów. Sama praca przestała być głównym elementem. Firmy prześcigają się w pomysłach, jak przyciągnąć kandydatów. Standardem stała się prywatna opieka medyczna (znajdująca się na pierwszym miejscu wśród benefitów oferowanych przez wrocławskich pracodawców) czy pakiety sportowe (drugie miejsce). Zarówno giganci, jak i mniejsze przedsiębiorstwa coraz częściej wybierają na biura estetyczne, dobrze zaprojektowane przestrzenie w dogodnej lokalizacji.

Przemyślana lokalizacja

Choć pozyskanie pracowników pozornie może wydać się niemałym wyzwaniem, dla kandydatów ogromną przewagą jest czas, jaki poświęcają na dojazd do pracy. Już dziś wielu przyznaje, że wysokość wypłaty to nie jedyne kryterium, które biorą pod uwagę. – Wiele młodych biznesów powstaje i rozwija się właśnie w popularnych dzielnicach Wrocławia, na osiedlach mieszkalnych i w okolicy węzłów komunikacyjnych. Dużo zależy od typu działalności. Na restauracje, butiki czy sklepy najczęściej wybiera się lokale posiadające wejście od ulicy, jak chociażby w inwestycji Pixel House na Legnickiej. Inaczej sprawa ma się z kancelariami prawnymi czy gabinetami. Te znacznie rzadziej umiejscowione są na parterze budynku – komentuje Jakub Orski, pracownik wrocławskiego dewelopera WPBM „Mój Dom” S.A.

Dobry czas na rynku mieszkaniowym

Dużą popularnością we Wrocławiu cieszą się firmy IT, R&D i outsourcingowe. Ogromny potencjał mają też zakłady produkcyjne z branży motoryzacyjnej, AGD, inżynieryjnej i chemicznej. W tutejszych uczelniach rocznie kształci się 125 000 studentów. Dogodny dostęp do rozwoju, edukacji i badań sprawiają, że absolwenci ośrodków akademickich bez problemu znajdują w swoim mieście zatrudnienie. To doskonałe warunki do inwestowania w mieszkania pod wynajem. – W ciągu kilku ostatnich lat obserwuje się zupełnie inny typ klienta. To osoby, które są zainteresowane kupnem kilku rozkładowych lokali, najczęściej takich o powierzchni do 50 m2. Inwestowanie w mieszkania jest dziś bardzo opłacalne. Nieruchomości niemal nie tracą na wartości, są pewnym sposobem na zabezpieczenie finansowe. A popyt jest tu naprawdę duży – przyznaje Jakub Orski.

Wysokie pozycje w rankingach

Media i organizacje dostrzegają potencjał tego miasta. Doskonałym poświadczeniem są uzyskane niedawno odznaczenia i miejsca zajmowane w rankingach. Association of Business Service Leaders uznał Wrocław za najlepszą lokalizację dla biznesu. Podobne oznaczenie – najbardziej przyjazne biznesowi polskie miasto roku 2016 – przyznał magazyn Forbes. Serwis Foreigners in Poland w 2016 roku wybrał stolicę Dolnego Śląska na „Najlepsze polskie miasto do pracy i życia”.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Akceptuję zasady Polityki prywatności