lederboard

Wybór nowego szefa GIODO kluczowy dla rozwoju gospodarki


Konfederacja Lewiatan, Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji oraz Polska Izba Komunikacji Elektronicznej wystosowały do decydentów wspólny list, w którym zwracają uwagę, że wybór nowego Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych jest ważny nie tylko dla obywateli, ale również dla polskiego biznesu.

W ostatnich dniach jednym z głównych tematów debaty publicznej stał się wybór nowego Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. W związku z tym, że realizacja wyzwań stojących przed GIODO w najbliższej kadencji będzie miała kluczowy wpływ na rozwój polskiej gospodarki, organizacje reprezentujące przedsiębiorców postanowiły wspólnie zabrać głos w tej dyskusji.

– Jednym z najważniejszych wyzwań, którym będzie musiał sprostać nowy GIODO, będzie znalezienie równowagi między ochroną prywatności obywateli, a umożliwieniem dalszego rozwoju innowacyjności gospodarki. Od lat rynek cyfrowy stanowi główną lokomotywę napędzającą wzrost gospodarczy i jego swoboda jest konieczna, aby Polska pozostała zieloną wyspą na mapie Europy. Ta kwestia jest kluczowa zarówno z punktu widzenia przedsiębiorców, jak i obywateli, którzy są głównymi beneficjentami wzrostu gospodarczego. W związku z tym uważamy, że wybór GIODO jest jednym z najważniejszych wyborów na najbliższe lata –  tłumaczy Włodzimierz Schmidt, Prezes Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

Za najważniejsze wyzwania stojące przed GIODO uważamy zmiany związane z wejściem w życie unijnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych oraz uczestnictwo w procesie dostosowania do niego polskich przepisów. Rolą GIODO będzie również wspieranie przedsiębiorców poprzez właściwe interpretacje i zapewnienie jasności prawa oraz wspieranie administratorów danych w zagwarantowaniu odpowiedniej ochrony przetwarzanych danych.

Zadaniem GIODO będzie także wspieranie wyważonych rozwiązań regulacyjnych, które zagwarantują skuteczną realizację praw obywateli, a jednocześnie umożliwią firmom rozwój innowacyjnych usług i udział w budowaniu jednolitego rynku cyfrowego – podkreśla Henryka Bochniarz, prezydent Konfederacji Lewiatan.

– Aby móc sprostać tym wyzwaniom nowy szef GIODO powinien posiadać odpowiednią wiedzę i doświadczenie, ze szczególnym uwzględnieniem wymaganej ustawowo wiedzy prawniczej, ale także zagadnień ekonomicznych i informatycznych – dodaje Magdalena Piech, ekspertka Konfederacji Lewiatan. Zdaniem przedsiębiorców tylko dobre zrozumienie aspektów techniczno-organizacyjnych przetwarzania danych i otwartość na dialog ze wszystkimi uczestnikami rynku pozwoli na skuteczną ochronę danych osobowych.

Magdalena Buszek

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności