lederboard

Zarządzanie zapchaną kolejką rozmów? Czy jest to możliwe?

Sygnał zajętego numeru. Zapętlona melodia. Właśnie to często słyszysz dzwoniąc na infolinię? Ja też to znam. Kiedyś myślałam, że nie można nic z tym zrobić. Jednak odkąd pracuję w telekomunikacji wiem, że jest na to łatwe rozwiązanie. Każdy z nas doświadczył problemu z dodzwonieniem się do przychodni lekarskiej, instytucji państwowej, czy sklepu, w którym chcieliśmy coś kupić. Mamy konkretne zadanie do zrealizowania – nie mamy jednak możliwości sprawnie go wykonać. Rośnie w nas poczucie frustracji, irytacji. Dla nas jako klientów wyjście z tej sytuacji jest proste. Odkładamy słuchawkę i wybieramy dostawcę, z którym możemy się skontaktować. Dla przedsiębiorcy przeciążona linia to początek problemu. Co zrobić, gdy irytacja dotyczy Twoich klientów? Chcesz, żeby mieli takie odczucia w stosunku do Twojej infolinii, a w efekcie do całego biznesu? Jak zarządzać zapchaną kolejką rozmów?

 

Obsługa klienta? Zrób to zdalnie!

Czy i kiedy sytuacja na rynku wróci do stanu sprzed pandemii? Na to pytanie nikt nie zna odpowiedzi. Zminimalizowaliśmy spotkania twarzą w twarz do niezbędnego minimum. To wszystko sprzyja kontaktom telefonicznym czy on-line. Nie warto czekać na rozwój sytuacji, tylko wziąć ją w swoje ręce. Ulepszenie zdalnej obsługi klienta to dobry krok w jego stronę. Właściwie to must have w każdym przedsiębiorstwie. Wysoki poziom opieki nad klientem pozwoli Ci odpowiedzieć na jego potrzeby. Postaw na sprawdzone rozwiązanie. Zainwestuj w połączenia głosowe, które nadal cieszą się bardzo dużą popularnością. W tym przypadku warto przyjrzeć się bliżej funkcji kolejkowania rozmów. To usprawnienie, które można skutecznie zastosować niezależnie od wielkości firmy.

Pomocne kolejkowanie rozmów

Pewnie się zastanawiasz, jak kolejkowanie rozmów pomoże w Twojej firmie? Po pierwsze umożliwi odebranie większej ilości połączeń. Po drugie, przygotuje klienta do rozmowy. A do tego wszystkiego, automat poinformuje o ilości osób oczekujących na rozmowę. Co zyskujesz? Większe prawdopodobieństwo, że klienci słysząc sygnał zajętości, nie odłożą słuchawki. Szacując czas oczekiwania na uzyskanie kontaktu z agentem, łatwiej im podjąć decyzję, czy chcą kontynuować próbę połączenia. Twoja firma wprowadzając tak proste rozwiązanie, zmniejsza szanse na utratę klienta. Dlaczego? Bo zostanie on możliwie najszybciej obsłużony i będzie zadowolony ze sprawnej formy kontaktu, jaką mu udostępniasz. A to korzyść dla biznesu, który prowadzisz. Bezcenna korzyść.

Drzewa IVR mają moc!

No cóż, zawsze będzie grupa klientów, których oczekiwania wychodzą poza standardowe działania. Nie zapominaj o nich – i zrób krok w ich stronę. Jak? Daj im szansę na rezerwację połączenia, implementując drzewa IVR. To interaktywne narzędzie umożliwiające tonowe wybieranie różnych operacji – w tym np. zlecenie rozmowy w możliwie najszybszym terminie. Takie zaawansowane rozwiązanie wymaga inwestycji w aplikację umożliwiającą generowanie rozmów. To sposób na zarządzanie kolejkami przychodzącymi oraz wychodzącymi z jednego miejsca! Zresztą, to tylko mały wycinek tego, co zyskujesz w pakiecie…

Zirytowany klient? Nie w Twojej firmie!

Słysząc powtarzający się w kółko sygnał zajętości, nawet najbardziej spokojnemu człowiekowi podnosi się ciśnienie. Identycznie dzieje się z Twoimi klientami, którzy podejmują próbę dodzwonienia się na zapchaną infolinię. Kolejny raz kłaniają się rozwiązania takie, jak kolejkowanie oraz drzewa IVR! Odpowiednio skonfigurowane pomagają spełnić rosnące oczekiwania Twoich klientów na zwinną obsługę. Odtwarzanie statusów zwrotnych takich, jak np. saldo konta, status realizacji zamówienia, czy termin najbliższej wizyty, idealnie sprawdza się w przypadku wielu branż. Takie działanie jest możliwe dzięki integracji z Twoim systemem. Zyskujesz większe grono zadowolonych klientów oraz oszczędzasz czas Twoich konsultantów.

Przekierowania na infolinii? To strzał w dziesiątkę

Wolisz spędzać czas słuchając muzyki lub przydatnych informacji w oczekiwaniu na połączenie, czy wsłuchiwać się w przeszywający dźwięk pik, pik, pik w słuchawce telefonu? Chyba nie ma wątpliwości, co wybierze większość z nas. Warto pójść jeszcze krok dalej i umożliwić sprawne przekierowanie do odpowiedniego działu w firmie. Dzięki temu rozładujesz kolejkę osób, które próbują dodzwonić się w określonej sprawie. Przekierowania sprawiają, że klient trafi do dedykowanego konsultanta, który będzie w stanie rozwiązać jego problem. Lepsza obsługa to większa szansa na sprzedaż i zadowolenie klienta.

Usprawnienie zdalnej obsługi klienta to w dzisiejszych czasach konieczność. Kto z nas chce marnować czas na bezsensowne czynności? Nikt. A tym właśnie jest spędzenie nawet kilkudziesięciu minut w oczekiwaniu na połączenie z daną firmą. Na szczęście nie musimy tego robić. Z pomocą przychodzą odpowiednio dobrane narzędzia telekomunikacyjne – porozmawiajmy o nich.

Karolina Prusaczyk

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności