Zdjęcia, które wspierają twój biznes


Zdjęcia na twojej stronie lub blogu to dla twoich czytelników lub klientów często pierwszy kontakt z tobą. Odpowiadają za pierwsze wrażenie, jakie na nich zrobisz. Od tego wrażenia z kolei zależy reakcja twoich odbiorców: to, czy klikną, przeczytają lub kupią. Dlatego to, z jakich obrazów korzystasz na swojej stronie, może mieć istotny wpływ na twój blog lub firmę.

 

Jakie zdjęcia wspierają biznes?

Dziś świadomość wizualna szybko rośnie i nie trzeba nikogo specjalnie przekonywać, że atrakcyjne fotografie zwracają uwagę odbiorcy. Coraz więcej stron i blogów cieszy oczy ładnymi zdjęciami.

Jednak w biznesie ładne zdjęcia to za mało – tu oprócz estetyki liczą się konkretne korzyści i cele, które chcesz zrealizować. Fotografie mogą pomóc ci szybko wyróżnić się wśród konkurencji i zwrócić uwagę potencjalnych klientów. Mogą też posłużyć ci do budowy wiarygodnego wizerunku i przyczynić się do wzrostu zaufania wobec twojej marki. Aby działać na twoją korzyść, powinny przedstawiać to, co robisz i o czym piszesz nie tylko atrakcyjnie, ale przede wszystkim w zgodzie z wizerunkiem twojej marki.

Dlatego o wiele skuteczniej od ładnych zdjęć na korzyść twojego biznesu będą działać zdjęcia do zadań specjalnych – fotografie wizerunkowe. Czym w ogóle jest fotografia wizerunkowa? W skrócie to twoja marka w formie wizualnej. Niżej dokładniej wyjaśnię, czym zdjęcia wizerunkowe różnią się od ładnych zdjęć i jakie korzyści mogą przynieść twojej firmie lub blogowi.

 

Świadoma komunikacja marki

Celem ładnych zdjęć jest przyjemny dla oka efekt wizualny. Będziesz na nich bosko wyglądać, zbiorą mnóstwo „lajków” i wprawią cię w świetny nastrój. I na tym właściwie koniec.

Celem fotografii wizerunkowej jest przede wszystkim komunikowanie twojej marki. Takie zdjęcia mają za zadanie w przemyślany i atrakcyjny sposób pokazać to, co chcesz o swojej marce opowiedzieć: czym się zajmujesz, z czego chcesz być znana, co cię wyróżnia, dlaczego ludzie powinni ci zaufać lub od ciebie kupić? Pokażą też twój boski profesjonalny wygląd. Ale to nie wszystko.

Jesteśmy dziś zasypywani mnóstwem informacji, przez co często nie mamy ochoty na dokładne czytanie ofert. Zdjęcia wizerunkowe pozwolą twoim potencjalnym klientom na pierwszy rzut oka dowiedzieć się, czym się zajmujesz. Będą mogli nie tylko cię poznać, ale też zobaczyć, że to właśnie ty jesteś rozwiązaniem ich problemu.

 

Spójność

Punktem wyjściowym dla sesji wizerunkowej jest twoja marka: jej wartości, misja i charakter. A także elementy identyfikacji wizualnej takie jak np. kolory czy nastrój, jaki marka ma wywoływać. Dzięki temu powstają fotografie, które są spójne z tym, co i jak chcesz mówić o swojej marce. Pomagają budować jej rozpoznawalny i wiarygodny obraz. A to przekłada się na większe zaufanie klientów lub czytelników. Dodatkowo, twój grafik oszczędza czas przy dopasowywaniu kolorystyki i klimatu zdjęć do materiałów graficznych.

 

Właściwy adresat

Fotografia wizerunkowa nie musi być uniwersalnie ładna i podobać się wszystkim. Jej zadaniem jest przyciągnięcie uwagi konkretnej grupy osób – odbiorców twojej marki. Dlatego wykorzystuje taką estetykę i środki wyrazu, żeby to tej grupy jak najskuteczniej dotrzeć.

Gdy dobrze znasz swoich klientów lub czytelników, to wiesz, co lubią, jak myślą, co jest dla nich ważne i z pewnością często korzystasz z tej wiedzy, planując różne działania. Jeśli wykorzystasz ją na zdjęciach, twoi odbiorcy na pierwszy rzut oka poczują, że działasz dla nich, szybciej ci zaufają i będą bardziej skłonni do interakcji.

justyna_oltarzewska

Angażująca historia

Zdjęcia wizerunkowe to nie tylko ładne portrety właścicieli lub pracowników czy atrakcyjne zdjęcia produktów. Na idealnym zdjęciu wizerunkowym twoi klienci lub czytelnicy twojego bloga zobaczą nie tylko ciebie i twoją firmę, ale przede wszystkim opowieść o twojej marce. Historię, która pokaże jej (lub twoją) osobowość, wywoła określone skojarzenia i emocje, zaciekawi, a przez to zachęci do bliższych relacji.

Nie ma tu miejsca na przypadkowość, ponieważ wszystkie elementy obrazu, takie jak miejsce, rodzaj oświetlenia, stroje, makijaż i różne rekwizyty niosą ze sobą konkretne skojarzenia. A skojarzenia te mają wpływ na to, jak będzie postrzegana twoja marka.

 

Siła autentyczności

Fotografia wizerunkowa to narzędzie budowania autentycznego wizerunku, a nie magiczna metamorfoza z sesji typu „beauty”. Nie musisz się więc obawiać, że współpracownicy nie poznają cię na zdjęciach. Podkreśli mocne strony twojej marki i w atrakcyjny sposób pokaże to, co ją wyróżnia. Nie powinna być jednak traktowana jak narzędzie do produkcji wypreparowanych ideałów. Autentyczny wizerunek wzbudza większe zaufanie niż idealny. Jest bardziej wiarygodny, wywołuje żywsze emocje i sprawia, że marka, zupełnie jak człowiek, łatwiej daje się polubić.

Fotografia to świetne narzędzie do kreowania wizerunku marki i opowiadania jej historii. Świadomie użyta, może przekazywać naszym odbiorcom komunikat o wielkiej sile. Skuteczność fotografii zależy od tego na ile świadomie z niej korzystamy.

Warto przyjrzeć się wizualnej stronie swojej marki i sprawdzić, jakie wywołuje emocje. Czy wspiera twoją markę? Czy może potrzebuje pewnych zmian?

 

Justyna Kastyak – jest fotografem z doświadczeniem marketingowym i właścicielką marki Uśmiech proszę! Za pomocą fotografii pomaga kreatywnym biznesom budować atrakcyjny wizerunek marki i przyciągać właściwych klientów. Sesje fotograficzne łączy z konsultacjami marketingowymi, by tworzyć zdjęcia, które będą skutecznie wspierać działania biznesowe; www.usmiechprosze.pl

 

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Akceptuję zasady Polityki prywatności