lederboard

5 powodów, dla których korzystamy z social mediów. Te wyniki mogą Cię zaskoczyć

Social media stały się nieodłączną częścią naszego życia. Pozwalają użytkownikom nie tylko tworzyć i podtrzymywać relacje z innymi, ale także są przestrzenią do konsumowania treści czy też wyrażania siebie. Jak wynika z najnowszego badania agencji BrandLift[1] 40 proc. z nas za główny powód korzystania z social mediów podaje możliwość inspirowania się, a 38 proc. „bycie na bieżąco”. Potrzeba posiadania najnowszych informacji właśnie ze źródeł, jakimi są social media wzrosła na przestrzeni trzech lat o 4 proc. Czego jeszcze poszukujemy w social mediach?

 

 

 

Media społecznościowe od lat dostarczają nam już nie tylko rozrywki, ale dla wielu użytkowników są także głównym źródłem informacji o świecie, nowościach, trendach czy wydarzeniach. Rolą mediów społecznościowych jest także dostarczanie rozrywki, ale także contentu. Oto powody, dla których użytkownicy regularnie korzystają z social mediów.

Inspiracja na pierwszym miejscu

40 proc. użytkowników za najważniejszy powód korzystania z mediów społecznościowych podaje możliwość zainspirowania się. Instagram może być źródłem ciekawych informacji dla osób poszukujących różnorodnych treści. To nie tylko obserwowanie kont, na których publikowane są treści związane z modą, sztuką, kulinariami, DIY, podróżami czy nowinkami technologicznymi, ale także treści dotyczące rozwoju osobistego i motywacji, których znaczenie rośnie w ostatnim czasie.

Potrzeba bycia na biężaco

 „Muszę wiedzieć, co się dzieje” – tak może powiedzieć 38 proc. użytkowników mediów społecznościowych, chociaż jeszcze w 2019 roku było to o 4 proc. mniej osób. Przewagą mediów społecznościowych nad tradycyjnymi jest szybkość publikowania treści. Przekazywane informacje docierają do odbiorców nawet w kilkadziesiąt sekund po zainstnieniu konkretnego wydarzenia. Współcześni odbiorcy treści nie chcą, by ominęło ich coś ważnego, dlatego niejednokrotnie dzień zaczynają właśnie od sprawdzenia social mediów.

Znajomi z sieci? To coraz częstsze zjawisko

Dzięki korzystaniu z platform internetowych 33 proc. z nas utrzymuje bądź nawiązuje nowe relacje z innymi. To nie tylko prywatne rozmowy, lecz także budowanie sieci kontaktów biznesowych.

– Media społecznościowe dają nam w dzisiejszych czasach praktycznie niczym nieograniczone możliwości. Networking stał się dla współczesnego pokolenia naturalnym zjawiskiem. W przestrzeni internetowej możemy dzielić się wiedzą, tworzyć plartormę wymiany doświadczeń i zarabiać na tym. To bardzo ważny element nie tylko relacji biznesowych, lecz także międzyludzkich. Wyniki badania jasno wskazują, że na podium czynników przyciągających nas w tak dużym stopniu do regularnego korzystania z social mediów jest właśnie utrzymanie bliskiego kontaktu z ludźmi. Rolę komunikacji zapośredniczonej przez internet doceniliśmy jeszcze bardziej w czasach pandemii, jednak trend ten zostanie z nami na dłużej – wyjaśnia Karina Hertel, Partner Zarządzający BrandLift.

Ciekawość to pierwszy stopień do…

Jako czwarty z powodów, dla których codziennie korzystamy z mediów społecznościowych użytkownicy podają… ciekawość tego, jak żyją inni. Taką deklarację złożyło 30 proc. z nas, czyli o 2 proc. mniej niż w 2019 roku. Czy to oznacza, że ten trend traci na znaczeniu? Niekoniecznie. Grono influencerów stale rośnie, a współcześni konsumenci treści uważniej wybierają konta, które obserwują. Zwyczajnie szybko się nudzą. To nowe wyzwanie, które stoi przed twórcami.

„Kopalnia nowości”, czyli jak po wiedzę, to tylko z mediów społecznościowych

Bisko co trzeci z nas docenia media społecznościowe za możliwość poznania nowych miejsc. Na portalach szukamy informacji o otwarciu nowych lokali – zarówno na kulinarnych, jak i kulturalnych mapach naszych miast, państw czy regionów. Niejednokrotnie przed otwarciem np. klubu czy restauracji najpierw powstaje grupa fanów w social mediach, społeczności „wyznawców”, a dopiero fizyczne miejsce.

Współcześni użytkownicy są zaangażowanymi odbiorcami, ale i współtwórcami treści. Media społecznosciowe dają im wiele możliwości związanych z rozrywką i czasem wolnym, ale także okazji do  rozwijania swoich kompetencji czy nawiązywania relacji – także tych biznesowych.

***

BrandLift to agencja marketingu influencerskiego działająca zgodnie z filozofią marketingu 4.0, realizująca kampanie na Instagramie i docelowo innych kanałach społecznościowych. Firma specjalizuje się w łączeniu twórców z markami w ramach kampanii z nano- i mikroinfluencerami, jak również najbardziej wpływowymi i opiniotwórczymi postaciami ze świata social mediów. Agencja dysponuje autorską platformą technologiczną zapewniającą m.in. nadzór nad realizacją kampanii w czasie rzeczywistym oraz wykorzystuje światowej klasy narzędzia do weryfikacji influencerów pod kątem jakości i optymalizacji zasięgów. Agencja zbudowała autorską platformę do jak najbardziej efektywnego i skutecznego prowadzenia kampanii i automatyzacji całego procesu na linii Influencer – Agencja – Klient. Profile influencerów są szczegółowo analizowane pod kątem ich wiarygodności i deklarowanych parametrów kont, jak również dopasowywane do wymaganych do osiągnięcia wskaźników kampanii.

 

Więcej informacji: www.brandlift.pl

[1] Raport „Rola mediów społecznościowych w działalności influencerskiej 2019-2023”.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Akceptuję zasady Polityki prywatności