Agencja marketingowa – jak ją wybrać?

Agencja marketingowa to eksperci, którzy nie tylko pomogą nam w rozpoczęciu skutecznej walki o klienta, ale także poprowadzą ją i zapewnią stały przypływ nowych klientów. Zanim jednak podejmiemy współpracę z agencją SEO, sprawdźmy, na co warto zwrócić szczególną uwagę.

Doświadczenie agencji – czy obsługiwała już podobnych klientów?

Doświadczenie agencji marketingowej to jeden z najważniejszych punktów, na który należy zwrócić uwagę, szukając odpowiedniego wsparcia w zakresie zaplanowania akcji e-marketingowych, pozycjonowania strony i aktywności w mediach społecznościowych. Jeśli agencja jest doświadczona, z łatwością znajdziemy informacje na temat skuteczności w oparciu o przeszłe projekty. Takie dane łatwo znajdziemy, zarówno czytając opinie, zaglądając na stronę z referencjami, jak i podpytując dotychczasowych klientów. Funkymedia to przykład agencji, która dzięki wieloletniemu doświadczeniu zaproponuje nie tylko swoje autorskie rozwiązania, ale także dostosuje je do naszych indywidualnych potrzeb.

Co równie istotne w wyborze skutecznej agencji SEO, to znajomość naszej branży. Każdy sektor rządzi się nieco innymi prawami. Jeśli agencja współpracowała już z firmą z branży naszej lub pokrewnej, możemy być pewni, że jest na bieżąco z trendami i specyfiką rynku, co przełoży się bezpośrednio na możliwość osiągania lepszych wyników sprzedażowych.

Komunikacja na linii agencja – klient

Zdrowa relacja z agencją SEO to klucz do efektywnej współpracy. Dlatego przed podjęciem decyzji o zatrudnieniu specjalistów upewnijmy się, w jaki sposób będziemy traktowani. Czy agencja zapewni nam jednego opiekuna, który będzie zapoznany z naszym projektem i odpowie na każde pytanie? A może za każdym razem będziemy kierowani do innego specjalisty?

Sprawdźmy, jakie formy kontaktu wchodzą w grę i porównajmy to z własnymi potrzebami. Czy jedynie kontakt online? A może wolimy usiąść i porozmawiać z profesjonalistami telefonicznie lub w cztery oczy? Niejedna współpraca na linii klient-agencja rozbiła się właśnie o rozbieżne oczekiwania co do formy kontaktu – zadbajmy o to, by od początku wszystko było jasne dla obu stron.

Cena adekwatna do wyników – ale jakich wyników?

W jaki sposób ustalana jest cena usługi? To przede wszystkim zależy od tego, jakiej formy usługi oczekujemy. Najczęściej chodzi jednak o wzrost zainteresowania naszą stroną internetową. Jeśli oczekujemy konkretnego efektu, nierozważne byłoby rozliczać się na zasadzie miesięcznej, stałej opłaty. Coraz więcej agencji proponuje rozliczanie się za wyniki. Mierzalne, realne, ale wciąż ambitne cele powinny być ustalone wspólnie i na tej bazie najłatwiej będzie zweryfikować, czy agencja SEO wykonuje swoją pracę tak, jak tego oczekujemy.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności