Agnieszka Gąsiorek: W biznesie kluczowe są relacje!

– W każdym biznesie kluczowe znaczenie mają ludzie i relacje z nimi. Dlatego uważam, że najważniejsza jest uczciwość i wzajemny szacunek, dotrzymywanie obietnic i składanych deklaracji. – mówi Agnieszka Gąsiorek, twórczyni marki Abi Wings, jedna z bohaterek książki „Diamenty Kobiecego Biznesu. Kobiety, które zmieniają świat”.

 

 

Ilona Adamska: Skąd pomysł na własny biznes?

Agnieszka Gąsiorek: Chęć samorealizacji i rozwoju oraz ambicje od zawsze inspirowały mnie do własnego biznesu. Stworzenie marki Abi Wings było efektem połączenia mojej wiedzy z predyspozycjami, ale przede wszystkim z MIŁOŚCI DO BIŻUTERII. Pomysł założenia własnej działalności, dzięki której będę mogła zajmować się tym co kocham najbardziej, był moim marzeniem. Wierzyłam w jego powodzenie i krok po kroku zaczęłam realizować wyznaczone cele. Oferowana przez Abi Wings biżuteria to połączenie idealnie dopracowanych i współgrających ze sobą elementów wykonanych z kamieni, ceramiki, materiałów syntetycznych, ale przede wszystkim ze stali szlachetnej pozłacanej 14-karatowym złotem. To właśnie ona skradła serca większości moich klientek. Sięgają po nią kobiety w każdym wieku, pochodzące z różnych sfer społecznych. Należy przy tym zauważyć, że pozłacana stal szlachetna pięknie emituje biżuterię ze złota, a także jest bezpieczna dla skóry, co doceniły już znane na rynku marki, poszerzając swój asortyment o produkty wykonane ze wskazanego materiału. Umacniający się wśród kobiet trend wskazuje jednoznacznie, że biżuteria ze stali szlachetniej może z sukcesem zastępować tę wykonaną ze złota. Rozsądek kobiet pokazuje, że nie ma potrzeby inwestować w drogą biżuterię, która za chwilę zostanie wyparta przez nowe, modniejsze wzory. Permanentnie podążam za dynamicznie zmieniającymi się trendami w jubilerstwie i konfrontuję je z gustami i oczekiwaniami kobiet. Wierzyłam, że to wszystko w połączeniu z przystępną ceną takiej biżuterii pomoże mi zdobyć serca kobiet. Dodatkowo jestem osobą niezależną i własny biznes idealnie wpisuje się w mój charakter. W pracę wkładam całe serce i pełne zaangażowanie. Nadszedł czas, w którym doszłam do wniosku, że mam wystarczającą wiedzę, zdolności, a przede wszystkim pasję, by stworzyć własną markę.

Czym Pani biznes wyróżnia się na tle konkurencji, na tle podobnych firm z Pani branży? Co decyduje o jego wyjątkowości?

Działam w branży biżuteryjnej, która jest bardzo rozległa i trudna. Ponieważ w dzisiejszych czasach prowadzenie sprzedaży stacjonarnej przechodzi do lamusa, a coraz lepsze efekty przynoszą działania prowadzone w Internecie, dlatego też głównie tam ulokowałam funkcjonowanie swojego biznesu. Wykorzystując reklamę w social media (głównie Instagram) oraz poprzez budowanie relacji z odbiorcami, pozyskuję nie tylko klientów, ale i partnerów do współpracy. Wychodzę z założenia, że oferta skupiona wyłącznie na sprzedaży biżuterii to zbyt mało. Dzisiejsze kobiety oczekują czegoś więcej, niż tylko dostępu do pięknych rzeczy. Wiedzą, czego pragną, czego oczekują, więc staram się im oferować coś więcej, niż tylko możliwość ozdobienia precjozami. Kobiety są świadome tego, że ciężka praca i inwestowanie w rozwój to jedyna droga do sukcesu! Dlatego prowadząc kanały w social media poruszam nie tylko tematy związane z modą, ale również z rozwojem i spełnianiem marzeń. Staram się motywować kobiety do pokonywania swoich słabości i stawiania czoła trudnościom w drodze do samorealizacji i spełnienia.
W tej dziedzinie wartością dodaną i bardzo pomocną jest współpraca ze specjalistami z zakresu rozwoju osobistego. Prowadzony przeze mnie biznes to nie jest narzędzie stałe. Wciąż idę naprzód. Co chwilę pojawiam się gdzie indziej – to znaczy moja biżuteria będąca kluczowym elementem mojego biznesu – na targach ślubnych, spotkaniach kobiet biznesu, eventach, sesjach fotograficznych. Współpracuję z influencerkami i pięknymi modelkami. Świat Abi Wings to feeling, połączenie dwóch piękności. Do każdej wyjątkowej kobiety dobieram wyjątkową biżuterię, która stanowi nie tylko uzupełnienie w stylizacji, ale przede wszystkim podkreśla jej charakter i piękno. O wyjątkowości mojego biznesu stanowią właśnie wyjątkowe kobiety, bez których to, co robię, pozbawione byłoby sensu. Ich potrzeby i gust, mają wpływ na dynamicznie rozwijający się świat mody – to wszystko uskrzydla mnie i motywuje nieustannie do działania.

Gdzie Pani zdaniem przebiega granica pomiędzy inspiracją a odtwarzaniem i kopiowaniem? Kiedy możemy mówić o tym, że ktoś skopiował nasz pomysł, projekt, biznesplan? I jak sobie z tym radzić?

Brak pomysłu na siebie z góry prowadzi do porażki. Świetnie, jeżeli zauważamy i analizujemy cudze pomysły (benchmarking), a następnie wyciągamy z nich wnioski, które w konsekwencji w adekwatny, strategiczny sposób wykorzystujemy. Myślę jednak, że każdy kreatywny człowiek, nawet jeśli na początku swojej drogi wyraźnie kopiuje cudze pomysły, to szybko, dzięki swojej inteligencji i splotowi różnych zdarzeń, zaczyna dostrzegać inne możliwości i szansę. Gorzej, gdy zabraknie mu odwagi, by wdrożyć je w życie i iść własną, niepowtarzalną drogą. Tak jak z przypowieścią o talentach. Jeżeli jesteśmy w czymś dobrzy, zawsze znajdą się osoby, które będą próbować nas kopiować. Sposobów na radzenie sobie z tym problemem jest wiele – w zależności od specyfiki naszych działań. Niezależnie jednak od tego, bezustanny rozwój ma tu chyba kluczowe znaczenie. Różni ludzie różnie reagują na nieuczciwą konkurencję. Ważne jednak, by nie poddać się frustracji, a szukać nowych innowacyjnych rozwiązań. Mnie osobiście nieuczciwa konkurencja, która występuje na rynku, motywuje do działań i choć na początku nie brakuje negatywnych emocji, to z czasem dochodzę do wniosku, że wyszło mi to tylko na dobre. Nie poddaję się, działam i tworzę dalej.

Jak na co dzień buduje Pani markę swojej firmy? Na czym polega jej siła?

Marka. Bardzo ważne pojęcie w biznesie. To ona określa mnie na rynku. Mnie – bo głęboko utożsamiam się z moimi produktami – czyli z biżuterią.
Ale marka to nie tylko ja – to zarówno zespół, partnerzy, jak i wszyscy, którzy swoim zaangażowaniem przyczyniają się do budowania jej wizerunku. W kreowaniu marki istotna jest misja organizacji. W mojej – ważne są kanały docierania do klientów, określenie grupy docelowej, do której chcę dotrzeć i działanie w tym obszarze; na jakiej podstawie moja marka będzie rozpoznawalna i z czym kojarzona. Dlatego Abi Wings uskrzydla. Dlaczego uskrzydla? To proste – zależy mi na dowartościowywaniu kobiet, co stanowi siłę kreowania mojej marki. Abi Wings utożsamiana jest nie tylko z tym, że produkty są naprawdę dobre, ale kojarzy się również z największymi walorami kobiet, ich wyjątkowością i pięknem. To właśnie te wyjątkowe kobiety stanowią siłę mojej marki. W tym miejscu za ogrom wsparcia, pozytywnej energii i świeże spojrzenie na kwestie biznesowe dziękuję mojej córce Karolinie Gąsiorek. Osiągnięcie sukcesu nie zależy tylko od nas samych, jego główną składową są przecież osoby identyfikujące się z naszymi działaniami. To one wspierają je i wyznaczają nowe kierunki, stając się tym samym częścią naszej marki. Dziękuję każdej kobiecie, która ma swój udział w tym, że Abi Wings rozwija skrzydła. „To Ty jesteś naszymi skrzydłami”.

Jakimi wartościami kieruje się Pani w biznesie?

W każdym biznesie kluczowe znaczenie mają ludzie i relacje z nimi. Dlatego uważam, że najważniejsza jest uczciwość i wzajemny szacunek, dotrzymywanie obietnic i składanych deklaracji. Dotrzymuję danego słowa. Bez takich wartości nie zbudujemy nic na dłuższą metę. Dla mnie przede wszystkim liczy się jakość, a nie ilość. Zadowolone klientki to dla mnie nie tylko przyjemność, ale i wyzwanie. A przy tym dbam o wizerunek firmy. To mój cel.

Jak ważny w biznesie i prowadzeniu własnej działalności jest PR, marketing i relacje z mediami?

Public Relations, zarówno w biznesie, jak i w prowadzeniu własnej działalności, jest bardzo ważny. Klient jest coraz bardziej wymagający, lubi być dopieszczany, ale także chce mieć kontakt z organizacją, która osiągnęła już pewien poziom zaufania w social mediach i na rynku. Bez odpowiednich działań PR, bez zastosowania technik marketingowych i odpowiednich relacji z mediami – to się nie uda. Dlatego trzeba być otwartym, kreatywnym oraz gotowym na nowe wyzwania i trendy. Należy też pamiętać o dostosowaniu się do turbulentnie zmieniającego się otoczenia. A to PR jest w tej dziedzinie zawsze o jeden krok do przodu. Dlatego zdecydowanie działam w tym obszarze. Aby trafić do mediów, aktywnie prowadzę strony firmowe na takich portalach jak: Facebook i Instagram. Dzięki temu moje działania mają coraz większe zasięgi, a oferowana przeze mnie biżuteria uskrzydla coraz więcej klientek. Dla mnie – 1 zadowolony klient – to 11 nowych klientów, a 11 nowych – to 101 zadowolonych klientów.

Jaką wartość w Pani działalności biznesowej mają tzw. polecenia i rekomendacje?

Mając na uwadze dobro mojej firmy, staram się być w tej kwestii bardzo ostrożna, dlatego też częściej polecam osoby już sprawdzone, do których mam zaufanie. Niemniej jednak uważam, że warto dać szansę także nowicjuszom. Robię to, gdy widzę wielkie zaangażowanie w wykonywaną pracę i mam przekonanie o uczciwości danej osoby. Bardzo sobie cenię osoby, które polecają Abi Wings innym – czy to są klienci indywidualni, czy firmy. Każdy jest dla mnie ważny. To właśnie dzięki rekomendacjom mogłam wziąć udział w tak wspaniałym projekcie, jak książka „Diamenty kobiecego biznesu”, za co w tym miejscu składam podziękowanie Pani Kindze Bogdańskiej – Mentorce Kobiet Sukcesu. Szczególne podziękowania wyrażam również Pani Kamili Wybrańczyk – Ambasadorce Marki, która od samego początku wspierała i wierzyła w powodzenie projektu Abi Wings. To dzięki poleceniom i rekomendacjom możemy rozwijać skrzydła, poszerzać horyzonty i możliwości. Mam nadzieję, że nigdy nie zawiodę osób, które pomagają mi realizować marzenia. Jest to dla mnie wyraz zaufania.

Wiara w to, co się robi, ciężka praca, pokora, kreatywność… To dobry przepis na sukces. Co jeszcze? Jaka jest Pani definicja sukcesu?

Na sukces składa się wiele czynników, ale myślę, że idąc na szczyt, zasadnicze jest to, jak traktujemy drugiego człowieka. Czy jesteśmy uczciwi wobec innych, a przede wszystkim czy postępujemy w zgodzie z własnym sumieniem. Co jeszcze? Zapewne otwartość na inność, ciekawość świata i ludzi sprawiają, że bardziej rozlegle patrzymy na wiele aspektów, poszerzamy własne horyzonty. Na pewno również to, jak wiele serca wkładamy w to, co robimy, nie zniechęcając się przy niepowodzeniach, które, o ile wyciągniemy z nich odpowiednie wnioski, będą zawsze częścią naszego sukcesu. Do tego solidna, ciężka praca, aktywność społeczna i dbanie o własną firmę, jakby była moim dzieckiem. Dla mnie sukces to każda kobieta, która ozdabia się biżuterią Abi Wings. To uśmiech i poczucie jej własnego piękna.

Jakimi cechami powinien odznaczać się lider? Czuje się Pani liderką?

Wydaje się, że nie ma tylko jednej definicji lidera, jak rozpoznawanie go jako przywódcy. Ale zapewne jest to też człowiek, który wzbudza zaufanie, który nie raz swoją postawą pokazał, że można na niego liczyć. Bo można sprawować najwyższe stanowisko, ale nie koniecznie być liderem. Lider kojarzy mi się przede wszystkim z zaufaniem i autorytetem. A bycie liderem na rynku – z byciem wyróżnionym w danej grupie, polegające na odznaczaniu się takimi cechami jak pewna zdolność, czy umiejętność zjednywania sobie zwolenników, a także tworzenia wizji rozwoju i motywowania ludzi do działania. Czy czuję się liderką? W jakimś stopniu posiadam cechy liderki, ale jeszcze długo muszę pracować, aby w pełni otrzymać taki autorytet.

Mówi się, że komunikacja lidera charakteryzuje się przede wszystkim odwagą. Wolność wyboru nie ma ceny. Zgadza się Pani z tym stwierdzeniem? Jak Pani rozumie wolność, zwłaszcza w biznesie?

Odwaga w komunikacji lidera dodaje adrenaliny i motywacji w działaniu. Bez odwagi nie zrobimy kroku w przód. Będziemy stać w miejscu, a nawet się cofać. Dlatego odgrywa ona bardzo ważną rolę w biznesie. Bo cechy lidera to: zdolność komunikowania się, budowania relacji i konsekwencja w działaniu – do tego też jest potrzebna odwaga. Lider nie może bać się powiedzieć prawdy i podejmować trudnych decyzji, potrafi też skutecznie zarządzać. Jest autorytetem.
Wolność w biznesie to nie tylko niezależność finansowa, ale właśnie także niezależność w podejmowaniu decyzji. Wolność w biznesie to też wdrażanie własnych pomysłów. Wolność nie ma ceny, trzeba ją wypracować.

Filarem każdej firmy są jej pracownicy. Jak znaleźć wiernych, oddanych i lojalnych współpracowników?

Obecnie panuje przekonanie, że coraz trudniej znaleźć wiernych i oddanych pracowników. Nie mogę jednak się z tym zgodzić. Każdy człowiek chce czuć się potrzebny i ważny. Dlatego, zatrudniając kompetentne osoby na dane stanowiska, powinniśmy dać każdej z tych osób właśnie poczucie ich wyjątkowych zdolności, jakie są potrzebne firmie. Jak znaleźć takich współpracowników? Moim zdaniem właśnie przez okazywanie empatii. Poprzez partnerstwo, wzajemny szacunek i uczciwość. Poprzez budowanie relacji i nastawienie na obopólną realizację misji. Ale przede wszystkim poprzez przewodzenie i adekwatne motywowanie do pracy.

W czym, Pani zdaniem, tkwi siła kobiet w biznesie?

Przez wiele stuleci role kobiet były ściśle określone, a zdolności, jakie miały, były „tłumione w zarodku”. Często zadaję sobie pytanie, co mogłyby dziś osiągnąć kobiety, gdyby dano im możliwość rozwoju już setki lat temu? Jak wyglądałby dziś świat? Jestem szczęśliwa, że żyję w czasach, gdzie zaczyna doceniać się kobiety nie tylko na płaszczyźnie żony, matki czy gospodyni. Gdzie kobiety mogą pokazać swoje umiejętności, rozwijać je i tak naprawdę niejednokrotnie pozytywnie „szokować” tym, co i w jaki sposób osiągają. Kiedyś usłyszałam takie słowa „Kobiety pną się ku górze po swoich matkach”. I to jest naszą siłą. Bierzmy przykład z tych wszystkich silnych kobiet, które były przed nami, by te, co przyjdą po nas, też mogły czerpać wzorce. Nie bez powodu w nazwie mojej marki widnieją dwa słowa Abi – od biblijnej Abigeil oraz Wings – skrzydła… Za największą siłę u kobiet uważam takie cechy jak: wielozadaniowość, chęć rozwoju i odpowiedzialność; a przede wszystkim fakt, że potrafimy się wspierać i łączyć siły…

Wierzy Pani w kobiecą intuicję? Słucha jej Pani, prowadząc swoją firmę i podejmując kluczowe biznesowe decyzje?

Choć kiedyś wielokrotnie wątpiłam w istnienie intuicji, to dziś wiem, że ona jest i z czasem stała się moją nieodłączną przyjaciółką, której zawsze się poradzę, ale nie zawsze posłucham. A potem zazwyczaj usłyszę „ A nie mówiłam…?”

Mówi się, że kluczem do zbudowania zaufania wśród klientów jest szczerość. Czy w dzisiejszym świecie bycie uczciwym i autentycznym jest jeszcze opłacalne?

A jak inaczej zdobyć zaufanie i budować dobry wizerunek swojej marki? Jak najbardziej szczerość, uczciwość i autentyczność są bardzo ważne. Budując biznes na niedomówieniach, kłamstwach i sztucznym wizerunku, daleko nie dojdziemy. Zapewne wielokrotnie będziemy się zastanawiać, czy było warto być „w porządku”. Ale życie weryfikuje, że tak, bo dzięki temu w niedługim czasie zauważamy, z kim warto prowadzić interesy, a z kim nie. Patrząc z drugiej strony, traktujmy innych tak jak chcielibyśmy by nas traktowano. I choć bycie szczerym wiąże się często z przyznaniem do błędów, a czasem nawet z konsekwencjami finansowymi, to warto… Poza tym wierzę, że karma wraca.

Pani życiowe motto i rada, którą chciałaby Pani przekazać naszym Czytelniczkom?

Moje słowa skieruję do wszystkich kobiet,
które latami marzą o swoim biznesie.
Kochana!
Nie odkładaj marzeń na później! Działaj!
Masz pasję, masz marzenia, nie czekaj…
Małymi krokami, z wiarą… Byle do przodu…
A nawet się nie obejrzysz, jak będziesz w drodze na szczyt…
Nie ten wyimaginowany przez ogół, a swój własny…
I choćby był najmniejszy
…to Twój!
Abi Wings niech Cię uskrzydla –
tak jak Ty uskrzydlasz Abi Wings.

Agnieszka Gąsiorek – twórczyni marki Abi Wings. Od ponad 10 lat w branży fashion. Z pasji do biżuterii dopełnia stylizację, ale jak sama twierdzi, jej misją jest uzewnętrznienie piękna kobiet oraz ich wsparcie i motywowanie do samorealizacji. W osiąganiu zamierzonych celów pomaga jej wiedza z dziedziny socjologii oraz zdobyte wykształcenie na Akademii Obrony Narodowej z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Miłośniczka poezji, pisze wiersze poruszające sfery duchowe i życia codziennego. Wrażliwa na cierpienie drugiego człowieka, współorganizatorka akcji charytatywnych. Prywatnie, spełniona matka i żona.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności