Zostań członkiem

Otrzymuj najlepsze oferty i aktualizacje dotyczące Magazynu LBQ.

― Reklama ―

spot_img

Tak zwana sztuczna twórczość coraz popularniejsza. Wyzwaniem pozostają kwestie praw autorskich

Rosnąca popularność narzędzi AI spowodowała, że powstaje coraz więcej „dzieł sztuki”, będących wytworem działania algorytmów, które potrafią m.in. tworzyć muzykę dopasowaną do preferencji i nastroju, malować...
Strona głównaRozmaitościAlstom w Chorzowie wyprodukuje pociągi metra dla Rijadu

Alstom w Chorzowie wyprodukuje pociągi metra dla Rijadu


Alstom rozpoczął w Chorzowie produkcję składów metra dla Rijadu w Arabii Saudyjskiej; firma będzie odpowiedzialna za zbudowanie wszystkich 69 składów metra Metropolis – poinformowała chorzowska spółka.

 

 

Produkcja ruszyła w ramach zamówienia na projekt i budowę linii 4, 5 i 6 w sieci metra Rijad, udzielonego w 2013 r. przez Urząd Rozwoju Arriyadh (ADA) dla konsorcjum FAST (w jego skład wchodzą FCC /lider/, Samsung, Alstom, Freyssinet Saudi Arabia, Strukton, Setec i Typsa) – podał 16 listopada w komunikacie prasowym Alstom.

Jak podkreślono, wartość kontraktu dla całego konsorcjum wynosi 5.8 mld euro, a dla Alstomu – ponad 1,2 mld.

Pierwsze trzy składy Metropolis zostaną dostarczone dla ADA w 2017 r. Zakład w Chorzowie, zatrudniający ok. 1000 pracowników, jest jednym z największych zakładów produkujących pociągi Alstom na świecie. Odbywa się tutaj każdy etap produkcji, w tym końcowe testy statyczne i dynamiczne.

Wyprodukowana przez Alstom pełnowymiarowa makieta składu pociągu Rijad Metropolis zostanie wkrótce zaprezentowana mieszkańcom miasta przez ADA.

Składy Metropolis dla Rijadu składają się z dwóch wagonów o długości 36 m. Każdy pociąg będzie miał trzy klasy podróży: pierwszą, rodzinną i indywidualną. Pociągi będą kursować bez maszynisty, w 100% zautomatyzowane, pozwalające na jazdę po wzniesieniach o nachyleniu do 6% – czytamy w komunikacie dla mediów.

Pociągi będą oferować pasażerom wysoki poziom komfortu, ergonomiczne siedzenia, oświetlenie LED, klimatyzację i zaawansowany system informacji pasażerskiej. Oprócz pociągów Metropolis, Alstom dostarczy Urbalis – rozwiązanie sygnalizacji CBTC, jak również system podstacji trakcyjnych HESOP, z możliwością odzyskiwania energii rekuperacyjnej do sieci elektroenergetycznej. Wszystkie podsystemy zostały zoptymalizowane ze sobą tak, aby ograniczyć pobór energii.

Pozostałe zakłady Alstom zaangażowane w projekt znajdują się: we Francji (Valenciennes – inżynieria, Le Creuso – wózki, Villeurbanne – system sterowania pociągiem i monitoringu, Ornans – silniki, Saint-Ouen – sterowanie ruchem kolejowym), Hiszpanii (Madryt – system informacji pasażerskiej i bezpieczeństwa) oraz w Belgii (Charleroi – podsystemy trakcji i konwerter pomocniczy).

Alstom Transport jest obecny w ponad 60 krajach, zatrudniając 32 tys. pracowników. W roku finansowym 2014/15 Alstom odnotował sprzedaż 6,2 mld euro oraz zamówienia o wartości 10 mld euro. W Polsce reprezentowany jest przez Alstom Konstal S.A z siedzibą w Chorzowie – jednego z największych producentów taboru kolejowego dla europejskich operatorów. Alstom w Polsce zatrudnia ponad 1100 pracowników w chorzowskiej fabryce taboru szynowego oraz w Centrum Serwisowym Pendolino w Warszawie.

(gm)