Zostań członkiem

Otrzymuj najlepsze oferty i aktualizacje dotyczące Magazynu LBQ.

― Reklama ―

spot_img

Premiera raportu o hejcie. Nowe spojrzenie na różnice płciowe i ich wpływ na relacje społeczne

Już 15 października 2024 roku w warszawskim Teatrze Scena RELAX odbędzie się wyjątkowa konferencja, która bez wątpienia zmieni sposób postrzegania hejtu i jego wpływu...
Strona głównaRozmaitościAlstom w Chorzowie wyprodukuje pociągi metra dla Rijadu

Alstom w Chorzowie wyprodukuje pociągi metra dla Rijadu


Alstom rozpoczął w Chorzowie produkcję składów metra dla Rijadu w Arabii Saudyjskiej; firma będzie odpowiedzialna za zbudowanie wszystkich 69 składów metra Metropolis – poinformowała chorzowska spółka.

 

 

Produkcja ruszyła w ramach zamówienia na projekt i budowę linii 4, 5 i 6 w sieci metra Rijad, udzielonego w 2013 r. przez Urząd Rozwoju Arriyadh (ADA) dla konsorcjum FAST (w jego skład wchodzą FCC /lider/, Samsung, Alstom, Freyssinet Saudi Arabia, Strukton, Setec i Typsa) – podał 16 listopada w komunikacie prasowym Alstom.

Jak podkreślono, wartość kontraktu dla całego konsorcjum wynosi 5.8 mld euro, a dla Alstomu – ponad 1,2 mld.

Pierwsze trzy składy Metropolis zostaną dostarczone dla ADA w 2017 r. Zakład w Chorzowie, zatrudniający ok. 1000 pracowników, jest jednym z największych zakładów produkujących pociągi Alstom na świecie. Odbywa się tutaj każdy etap produkcji, w tym końcowe testy statyczne i dynamiczne.

Wyprodukowana przez Alstom pełnowymiarowa makieta składu pociągu Rijad Metropolis zostanie wkrótce zaprezentowana mieszkańcom miasta przez ADA.

Składy Metropolis dla Rijadu składają się z dwóch wagonów o długości 36 m. Każdy pociąg będzie miał trzy klasy podróży: pierwszą, rodzinną i indywidualną. Pociągi będą kursować bez maszynisty, w 100% zautomatyzowane, pozwalające na jazdę po wzniesieniach o nachyleniu do 6% – czytamy w komunikacie dla mediów.

Pociągi będą oferować pasażerom wysoki poziom komfortu, ergonomiczne siedzenia, oświetlenie LED, klimatyzację i zaawansowany system informacji pasażerskiej. Oprócz pociągów Metropolis, Alstom dostarczy Urbalis – rozwiązanie sygnalizacji CBTC, jak również system podstacji trakcyjnych HESOP, z możliwością odzyskiwania energii rekuperacyjnej do sieci elektroenergetycznej. Wszystkie podsystemy zostały zoptymalizowane ze sobą tak, aby ograniczyć pobór energii.

Pozostałe zakłady Alstom zaangażowane w projekt znajdują się: we Francji (Valenciennes – inżynieria, Le Creuso – wózki, Villeurbanne – system sterowania pociągiem i monitoringu, Ornans – silniki, Saint-Ouen – sterowanie ruchem kolejowym), Hiszpanii (Madryt – system informacji pasażerskiej i bezpieczeństwa) oraz w Belgii (Charleroi – podsystemy trakcji i konwerter pomocniczy).

Alstom Transport jest obecny w ponad 60 krajach, zatrudniając 32 tys. pracowników. W roku finansowym 2014/15 Alstom odnotował sprzedaż 6,2 mld euro oraz zamówienia o wartości 10 mld euro. W Polsce reprezentowany jest przez Alstom Konstal S.A z siedzibą w Chorzowie – jednego z największych producentów taboru kolejowego dla europejskich operatorów. Alstom w Polsce zatrudnia ponad 1100 pracowników w chorzowskiej fabryce taboru szynowego oraz w Centrum Serwisowym Pendolino w Warszawie.

(gm)