Dobry PR firmy często wymaga szczególnej dbałości o media relations. Kontakty z dziennikarzami to najkrótsza droga do publikacji materiału o nowym produkcie czy wydarzeniu, który dotrze do zainteresowanych tematem odbiorców. Szczególnie ważne jest jednak staranne selekcjonowanie mediów i osób, do których wysyłane są informacje prasowe. Jak zewnętrzna agencja PR może pomóc w prowadzeniu media relations? Jakie znaczenie dla firmy mają dobre relacje z mediami?
Media relations w firmie to zagadnienie, które wymaga czasu i zaangażowania. Osoby dbające o PR firmy muszą zdobywać kontakty do dziennikarzy potencjalnie zainteresowanych ich informacjami. Szczególnego znaczenia nabiera staranny dobór odbiorców każdej wiadomości i jej sformułowanie w sposób zachęcający do przeczytania. Sprawia to, że wiele mniejszych firm czy tych stawiających swoje pierwsze kroki na rynku może mieć trudności z publikowaniem ważnych komunikatów. Warto skorzystać wówczas z usług agencji PR, takiej jak PR Calling.
Jakie korzyści daje powierzenie media relations zewnętrznej agencji?
Firma PR o ugruntowanej pozycji na rynku, która zdobyła szerokie doświadczenie we współpracy z innymi podmiotami, to najlepsze rozwiązanie dla przedsiębiorstw szukających możliwości szybkiej poprawy swoich media relations. Dysponuje bowiem know-how dotyczącym najlepszych praktyk i sposobów komunikacji, ale przede wszystkim rozbudowaną siatką kontaktów. Sprawia to, że o wiele łatwiej dociera do dziennikarzy bezpośrednio zainteresowanych publikacją informacji.
Agencja PR nie odpowiada tylko za przygotowanie z należytą dbałością oraz bez kryptoreklamy notatki prasowej czy materiału eksperckiego i rozesłanie ich do redakcji. Istotną częścią budowy odpowiedniego media relations jest też telefoniczny follow-up. Jego prawidłowe przeprowadzenie pomaga w ugruntowywaniu relacji z dziennikarzami, co może skutkować łatwiejszym dotarciem do kluczowych mediów w przyszłości oraz większym zainteresowaniem rozwiązaniami oraz komunikatami danej firmy.
Dlaczego warto dbać o dobre relacje z mediami?
Choć mogłoby się wydawać, że dziennikarz chętnie wykorzysta każdą informację, w praktyce selekcja jest często bardzo ostra. W przypadku konkurencyjnych branż nieciekawa czy najeżona błędami treść nie tylko nie zostanie opublikowana, ale utrudni także dotarcie do dziennikarza z innymi materiałami w przyszłości. Odpowiednie prowadzenie media relations w firmie pozwala zadbać o to, by ten istotny kanał komunikacji z odbiorcami zawsze funkcjonował bez zarzutu.
Prowadzenie relacji z mediami to spore wyzwanie dla wielu firm. Informacje prasowe przesyłane na ogólne redakcyjne maile mogą przepaść w gąszczu spamu, a budowa sieci kontaktów z dziennikarzami, którzy mogą być bezpośrednio danym newsem zainteresowani, wymaga bardzo długiego czasu i znacznego zaangażowania. Z tego względu świetnym rozwiązaniem jest powierzenie media relations zewnętrznej firmie PR, dysponującej kontaktami i know-how.