Segment cateringów dietetycznych, od kilku lat coraz popularniejszy, nie przestaje się rozwijać. Nice To Fit You, jedna z największych i najdłużej działających firm diet pudełkowych w Polsce, wprowadza właśnie nową ścieżkę zakupową w swojej aplikacji mobilnej, która umożliwia wybór już nie diet, ale konkretnych posiłków na 10 dni wprzód. Czy unowocześniane oferty diet pudełkowych będą stanowiły konkurencję dla restauracji? Czy cateringi mogą całkowicie odejść od zamówień opartych na pełnych dietach?
Z przeprowadzonych wśród klientów badań wynika, że głównymi powodami, dla których konsumenci sięgają dziś po dietę pudełkową, są wygoda i oszczędność czasu. Dzięki inwestycjom w technologie możliwości odpowiadania na te potrzeby jest coraz więcej i są coraz bardziej zaawansowane. Dowodzi tego opcja Select wprowadzona właśnie przez Nice To Fit You – markę, która była pionierem opcji wyboru menu na polskim rynku. Ścieżka zakupowa Select to kolejny krok w stronę jeszcze większej elastyczności. Pozwala na samodzielny wybór konkretnych posiłków z menu skomponowanego z ponad 40 dań każdego dnia lub domawianie ich do już istniejącej diety z poziomu aplikacji mobilnej. Składanie zamówienia przypomina wybór dań z restauracyjnego menu.
Czy to oznacza początek końca tradycyjnej diety pudełkowej, w której klient z góry zamawia dietę złożoną z trzech lub pięciu dań? – Bynajmniej. Wszystko zależy od tego, czym dla kogo jest wygoda. Dla niektórych będzie to pełne zdanie się na wiarygodną, certyfikowaną markę, zamówienie wybranej diety i niepoświęcanie już tematowi odżywiania zbędnego czasu. A dla innych będzie to opcja codziennych modyfikacji, dodawania posiłków, pełna swoboda wyboru tego, co konkretnie dostanie do jedzenia. Chcemy zapewniać naszym klientom pełne spektrum wyboru i w tym celu powstał Select – mówi Urszula Kupraszewicz, Chief Growth Officer Nice To Fit You.
Opcja zamawiania konkretnych posiłków niczym z restauracyjnego menu bez wątpienia wkracza na nowy obszar i będzie silniej konkurować z pozostałymi ofertami gastronomii z dowozem. Zwłaszcza że większość klientów, jak pokazuje praktyka, chętnie korzysta z możliwości personalizacji diety. W czerwcu br. 90% klientów Nice To Fit You chociaż raz skorzystało z opcji samodzielnego wyboru menu, a więc wymiany posiłku pierwotnie przypisanego do ich domyślnej diety. Jak zwraca uwagę Urszula Kupraszewicz, mocną stroną cateringu dietetycznego jest aspekt zdrowotny. – Przepisy diety pudełkowej opracowywane są nie tylko przez kucharzy, ale też dietetyków. Klient ma pewność, że otrzyma posiłek o dokładnym wyliczeniu kalorycznym, zbilansowany pod kątem wartości odżywczych. I wciąż może wybrać dokładnie to, na co ma ochotę, na dowolny dzień, na przykład specjalną okazję.
Jeśli chodzi o smak, to diety pudełkowe już od dawna skupiają wokół siebie wybitnych szefów kuchni, pasjonatów, członków takich organizacji, jak „Fundacja Klubu Szefów Kuchni”, sprowadzają oryginalne produkty z całego świata i współpracują z najlepszymi lokalnymi dostawcami. Być może więc nadchodzi czas dużych zmian już nie tylko w segmencie diet pudełkowych, ale całego online food delivery.