Zostań członkiem

Otrzymuj najlepsze oferty i aktualizacje dotyczące Magazynu LBQ.

― Reklama ―

spot_img

Tak zwana sztuczna twórczość coraz popularniejsza. Wyzwaniem pozostają kwestie praw autorskich

Rosnąca popularność narzędzi AI spowodowała, że powstaje coraz więcej „dzieł sztuki”, będących wytworem działania algorytmów, które potrafią m.in. tworzyć muzykę dopasowaną do preferencji i nastroju, malować...
Strona głównaRozmaitościHandel szykuje się na czyste Święta

Handel szykuje się na czyste Święta

Ostatni kwartał roku to dla handlu czas żniw, w którym generowana jest często niemal jedna trzecia rocznych obrotów. W tym roku znów pandemia i związane z nią obostrzenia próbują pokrzyżować szyki sprzedawcom. Jednak branża dobrze przygotowała się, by sprostać napływowi klientów i zapewnić bezpieczne zakupy.

 

 

 

Na nadchodzące Święta 80 proc. z nas zakupy spożywcze zrobi w sklepach tradycyjnych – wynika z badania przeprowadzonego przez UCE RESEARCH i Grupę BLIX. Bo choć e-commerce zdobywa sobie coraz więcej zwolenników, to jednak w wielu obszarach – jak właśnie w zakresie zakupów spożywczych, ale także np. przy wyborze upominków dla najbliższych – wciąż nie wyobrażamy sobie zakupów w sieci. Stąd z dnia na dzień przybywa klientów w dyskontach i galeriach handlowych, a szczytu frekwencji powinniśmy spodziewać się w ostatnim przedświątecznym tygodniu.

W ślad za klientami podążają inspektorzy GIS, którzy sprawdzają przestrzeganie obowiązujących norm reżimu sanitarnego. Ich działalność wzmogła się już w 2 poł. listopada, a tylko od 1 do 6 grudnia przeprowadzono 23 985 kontroli na terenie całego kraju, o czym informował niedawno kierujący GIS Krzysztof Saczka. Jak jednak podkreślał, zarówno przedsiębiorcy, jak i klienci w większości zdają bardzo dobrze test z przestrzegania zaleceń.

Do najczęściej spotykanych naruszeń regulacji, wg rzeczniczki Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Warszawie – Joanny Narożniak, należy m.in.: brak płynów dezynfekujących i środków higieny osobistej lub obsługa klientów przez pracowników bez maseczek. Tymczasem tych braków nie można tłumaczyć niedoborami środków ochronnych u dystrybutorów czy producentów.

Nie ma obecnie problemów z zaopatrzeniem się czy to w maseczki, czy płyn dezynfekcyjny. Na bieżąco realizujemy wszystkie zamówienia w tym zakresie – mówi Paweł Maj, współwłaściciel firmy KASTELL, zajmującej się dostawami środków do zapewnienia czystości i higieny. – Sukcesywnie od kilku tygodni obserwujemy wzrost zainteresowania zarówno płynem do dezynfekcji, jak i jego dozownikami, jednak nie przewidujemy, aby to zwiększenie sprzedaży mogło spowodować braki magazynowe. Po doświadczeniach poprzednich lock-downów jesteśmy dobrze przygotowani, by sprostać zwiększonym potrzebom klientów.

Tam, gdzie jest czysto, czujemy się bezpieczni

Centra handlowe są postrzegane jako bezpieczne, a odwiedzający je klienci stosują się do wymaganych przez prawo zasad sanitarnych – takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego na zlecenie Polskiej Rady Centrów Handlowych w październiku br. wśród mieszkańców 6 największych polskich aglomeracji. Dzięki podjęciu przez zarządców galerii handlowych szeregu działań w kierunku zapewnienia odwiedzającym je gościom i klientom wysokiego poziomu bezpieczeństwa, czujemy się bezpiecznie, robiąc w nich zakupy. Potwierdza to ponad 2/3 badanych Polaków.

Centra handlowe kładą jednocześnie duży nacisk na edukację klientów w zakresie bezpiecznych zakupów, budującą poczucie odpowiedzialności społecznej i uzasadniającą przestrzeganie zasad. Nowe dane potwierdzają skuteczność tych wysiłków: mimo zmęczenia pandemią i obostrzeniami, mamy świadomość konieczności stosowania zasady DDM (dystans, dezynfekcja, maseczka) oraz innych zaleceń sanitarnych w przestrzeni publicznej i akceptujemy je. 69 proc. osób uznało wymagania za adekwatne, 13 proc. za przesadzone, a 12 proc. za zbyt niskie. Wyróżniają się na tym tle mieszkańcy Warszawy, którzy częściej niż inni woleliby, aby poziom wymogów sanitarnych był nawet wyższy niż obecnie.

Jak więc widać czystość i higiena to dla branży priorytet. Trudno się dziwić, skoro to właśnie te czynniki w znacznej mierze decydują obecnie o odwiedzinach klientów w placówkach handlowych. Stąd niektóre dyskonty i centra handlowe już dziś postanowiły pójść o krok dalej i zadbać o czystość swoich placówek z użyciem autonomicznych robotów. Wobec niedoborów na rynku pracy wydaje się to jedynym łatwo dostępnym rozwiązaniem. Popularność tego typu rozwiązań będzie sukcesywnie wzrastać. Według ABI Research do 2025 roku w sklepach stacjonarnych na świecie zostanie wdrożonych 150 tys. robotów mobilnych, a ich wykorzystanie będzie rosło o 46 proc. rocznie do 2030 roku. Dlatego nie zdziwcie się, jeśli podczas przedświątecznych zakupów minie was zmywająca podłogę maszyna, którą nie dowodzi żaden operator. Będzie to tylko dowód, że w tym sklepie kwestia czystości ma naprawdę duże znaczenie.

***

KASTELL jest liderem w obszarze Smart Cleaning, łącząc technologię, produkty i ekspercką wiedzę pracowników. Firma specjalizuje się w dostarczaniu rozwiązań do utrzymania czystości dla wielkopowierzchniowych obiektów komercyjnych, takich jak centra handlowe, sklepy, drogi, porty lotnicze, hotele, dworce kolejowe, obszary logistyczne, zakłady produkcyjne i inne nowoczesne przestrzenie użytku publicznego. Jest właścicielem spółki TecSolum Industrial Brushes Sp.z o.o., jednego z największych producentów szczotek przemysłowych w Europie. KASTELL to wyłączny dostawca profesjonalnych, autonomicznych, wielozadaniowych robotów Gaussian Robotics z funkcjami czyszczenia, szorowania i dezynfekcji oraz partner wielu znaczących firm działających w obszarze utrzymania czystości. W ofercie firmy znajdują się wysokiej jakości szczotki, pady czyszczące, gumy ściągające, trzymaki padów i silniki ssące do większości dostępnych na polskim rynku maszyn przeznaczonych do sprzątania wewnętrznego i zewnętrznego. KASTELL jest również dostawcą wysokiej jakości bezdotykowych dozowników płynu do dezynfekcji, dozowników mydła i papieru, a także producentem profesjonalnych środków do dezynfekcji rąk i powierzchni. Od ponad 20 lat KASTELL zaopatruje profesjonalistów zarządzających obiektami w narzędzia i rozwiązania podnoszące wydajność i efektywność pracy zespołów utrzymania czystości: www.kastell.pl