lederboard

Jakie strategie wykorzystać przy promocji sklepu internetowego?

W obecnych czasach do dyspozycji mamy cały marketingowy arsenał. Co sprawdzi się przy promocji w e-commerce?

 

Przede wszystkim pozycjonowanie

Zakładamy, że nie jesteś ekscentrycznym projektantem mody, którego głośne nazwisko wystarczy do promocji własnego butiku z odzieżą. Jeśli celujesz w bardziej masowego klienta i nie działasz na niszowym rynku, będziesz musiał zaistnieć w sieci. Najbardziej żmudną, ale skuteczną metodą jest pozycjonowanie. A skuteczną metodą na pozycjonowanie jest content marketing.

O co w tym wszystkim chodzi? O publikowanie treści, które będą interesujące i przydatne Twoim klientom. Algorytmy Google skonstruowane są tak, aby dostarczać internautom jak najlepsze wyniki wyszukiwania.

Dlatego przy pisaniu swoich artykułów powinieneś mieć na względzie, aby były one merytoryczne i dotyczyły kwestii istotnych dla Twoich potencjalnych klientów. Gdzie takie treści publikować? Na swojej domenie możesz wygospodarować miejsce na blog. Aby maksymalnie wykorzystać ruch organiczny z Google warto zawczasu zaprojektować całą ścieżkę zakupową, której elementem będą treści zamieszczane na blogu.

Przy planowaniu treści warto skorzystać ze struktury contentowego lejka, który zaczyna się od treści ogólnych, mających zwrócić uwagę czytelnika na jakąś kwestię tudzież nakreślić istniejący problem. Środek lejka to już bardziej sprecyzowane treści, pokazujące różne możliwości odpowiedzenia na nakreślony wcześniej problem i budujące świadomość klienta odnośnie możliwych rozwiązań. Na samym dole natomiast znajdują się treści, które prezentują korzyści wynikające z wyboru jednego konkretnego rozwiązania.

Programy lojalnościowe i grywalizacja

To stara jak świat, ale dalej skuteczna metoda pozyskiwania klientów. Możemy wykorzystać tę strategię w klasyczny sposób i po prostu oferować zniżki i inne bonusy za polecenia. Możemy jednak podejść do tematu nieco inaczej  i postawić na grywalizację. Wtedy za polecenia (oraz wykonywanie innych określonych czynności) Twoi klienci mogą zbierać wirtualne żetony, aktywować zniżki wraz z przechodzeniem na kolejne poziomy i generować vouchery.

E-mail marketing

Wysyłanie e-maili to kolejna tradycyjna metoda promocji. Diabeł tkwi jednak w szczegółach, a umiejętne połączenia marketingu mailowego z tworzeniem przydatnych treści może przynieść świetne wyniki. Marketing mailowy po pierwsze jest kanałem, za pomocą którego można kolportować własne treści tworzone w ramach content marketingu. Po drugie, w ten sposób utrzymujemy kontakt z klientami – i jeśli będziemy to robić umiejętnie, zwiększymy prawdopodobieństwo ich powrotu do naszego sklepu.

User generated content 

Klienci niczemu nie ufają tak bardzo, jak opiniom z własnego grona. Z tej prawidłowości można skorzystać, zachęcając klientów do dzielenia się swoimi historiami i przemyśleniami związanymi z naszymi produktami i usługami. Dzięki temu tworzymy wiarygodny przekaz, który nie jest typową reklamą (na którą coraz więcej osób ma uczulenie).

Packvertising

W marketingu jak najbardziej możesz wykorzystać własne opakowania i pudełka. Jest jeden warunek – to opakowanie powinno być zaprojektowane w przemyślany sposób. Obecnie istnieje całe bogactwo form, materiałów i fasonów opakowań. Możesz wykorzystać klasyczne pudełka kartonowe w formie klasycznych pudełek produktowych, możesz również zastosować bardziej wytrzymałe kartony fasonowe, i foliopaki, dodatkowo zabezpieczające naszą przesyłkę przed warunkami atmosferycznymi (ważne przy transporcie!). Mając na uwadzę szerokie pole do popisu, możemy stworzyć unikalny marketingowy wehikuł, który zabezpieczy nasz produkt w trakcie dostarczania, ale także zachęci klientów do dzielenia się zdjęciami świeżo odpakowanego produktu. Nie wspominając już oczywiście o poczuciu, że twoja firma zadbała o każdy szczegół, poświęcając uwagę również kwestii opakowania.

Promocja w mediach społecznościowych

Media społecznościowe są tak oczywistą częścią naszego życia, że chyba niewielu z nas pamięta czasy “sprzed”. Nie sposób więc nie wspomnieć o tym kanale przy okazji wymieniania strategii marketingowych. Jeśli kwestia wyglądu i estetyki jest szczególnie istotna w Twoim biznesie (bo sprzedajesz na przykład biżuterię albo odzież), warto pomyśleć o Instagramie – to narzędzie świetnie nadaje się do budowanie dużych zasięgów… poza tym nie jest fałszywe stwierdzenie, że kupuje się także oczami!

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności