lederboard

Konferencja „Świadome budowanie marki” zakończona sukcesem


Prawie 40 osób spotkało się w warszawskim Monta Bistro & Bar, by posłuchać wyjątkowych prelekcji zaproszonych przez Agencję I.D.MEDIA (wydawcę m.in. Law Business Quality) gości. Wśród nich byli: Monika Zamachowska, Alex Barszczewski, Piotr Cieszewski, Dorota Goldpoint, Ewa Hartman, Viola Spiechowicz, Joanna Kruczek, Magdalena Antosiewicz, Honorata Dyjasek, Katarzyna J. Markiewicz, Fatima Zblewska i Iwona Krześniak.

 

Głównym celem wydarzenia było wyjaśnienie, czym tak naprawdę jest PR, dlaczego warto współpracować z gwiazdami jako ambasadorami marki. Czy faktycznie blogerzy to dziś siła napędowa sprzedaży, jak budować relacje z klientami, a także czy asertywność w biznesie jest konieczna do odniesienia sukcesu. Mówiono także o tym, jak ważne jest zaufanie w biznesie i dlaczego warto pojawiać się w mediach.

Do jakich wniosków doszli uczestnicy konferencji? Działania PR to proces ciągły. To budowanie pozytywnego wizerunku firmy, które musi stale trwać.

_PIO1568

– Dr Irena Eris w książce Aleksandry Ślifirskiej powiedziała kiedyś, że „budowanie marki osobistej to wszechstronny proces twórczy, którego nie można, a nawet nie powinno się uznawać kiedykolwiek za zakończony. To systematyczna praca na całe życie”. Podobnie jest z PR. –  mówi  Ilona Adamska, organizatorka konferencji.

– Mądre i długofalowe działania promocyjne dają naprawdę spektakularne efekty. Można mieć superprodukt, ale bez reklamy i promocji nie przebijesz się wśród konkurencji. Woody Allen powiedział kiedyś, że 80% sukcesu to umiejętność pokazania się. Stuart Henderson dodałby: „Prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku. Nikt poza nami nie wie, co robimy”. –  podsumowuje Adamska.

_PIO1385

Fatima Zblewska oraz Iwona Krześniak opowiadały o tym, jak ważny w budowaniu wizerunku firmy jest event marketing, który stał się dziś wiodącą formą promocji firm, marek oraz idei. Odgrywa coraz większe znaczenie w komunikacji z konsumentami. Jest sposobem na realizację najważniejszych celów firmy – budowania wizerunku oraz kształtowania opinii społecznej.

_PIO1229

Dr Ewa Hartman podkreślała jak ważne w biznesie jest zaufanie oraz budowanie marki opartej o emocje.

– Promując markę – buduj emocje. Emocje poprzedzają myślenie. Są szybsze niż rozum. Ludzie kupują pod wpływem emocji. – mówiła w trakcie wystąpienia prelegentka.

_PIO1555

Piotr Cieszewski, który regularnie komentuje wydarzenia o tematyce górskiej, a także społecznej i gospodarczej dla TVN 24, TVN 24 Biznes i Świat oraz TVP INFO stwierdził podczas konferencji, że pojawianie się w mediach pomaga w biznesie, wywołuje zainteresowanie i może nie skutkuje zleceniami, w krótkim terminie, ale uwiarygadnia i np. powoduje, że kontrahenci nie oczekują referencji.

– Ludziom często brakuje odwagi do tego, by się pochwalić swoją wiedzą czy nowym produktem. Jeżeli masz ciekawy produkt, świadczysz przydatną usługę albo szkolisz czy uczysz, to z otwartą przyłbicą chwal się, mów o tym i staraj się dotrzeć z informacją o twojej działalności do mediów. –  mówił ze sceny Piotr Cieszewski.

_PIO1461

Alex Barszczewski wyjaśniał zasady budowania relacji, nie tylko z Klientami.

– W budowaniu relacji najważniejsze jest autentyczne zainteresowanie innymi ludźmi, nie tylko z punktu widzenia potencjalnych korzyści, lecz jako istotami ludzkimi w ogóle. Szczególnie tymi, którzy są w jakiś sposób różni od nas, bo tacy mają największy potencjał wniesienia w nasze życie nowych i znaczących wartości. Wiele osób ma z tym problem. – mówił ceniony konsultant biznesowy.

_PIO1636

Monika Zamachowska opowiedziała o tym, że w życiu warto kierować się sercem, warto być zawsze sobą. Należy budować swój wizerunek na sile prawdy. Wyjaśniła także dlaczego w biznesie ważna jest umiejętność bycia asertywnym.

Panelistki – Honorata Dyjasek, Katarzyna Markiewicz i Magdalena Antosiewicz opowiedziały o tym, dlaczego warto współpracować z blogerami i czy faktycznie blogosfera to dziś piąta władza.

_PIO1669

Ostatnim punktem spotkania była rozmowa z trzema cenionymi projektantkami: Joanną Kruczek, Dorotą Goldpoint i Violą Śpiechowicz. Rozmawiano o tym czy współpraca z gwiazdami ma realne przełożenie na biznes i wizerunek marki, a także czy zły wybór ambasadorka marki może jej faktycznie zaszkodzić.

_PIO1244

Pełna fotorelacja z konferencji dostępna na profilu Agencji I.D.MEDIA na https://www.facebook.com/pg/ID-Media-Agencja-Wydawniczo-Promocyjna-179450942073133/photos/?tab=album&album_id=1494696813881866

 

fot. Piotr Wroniewicz

 

 

 

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności