Pandemia skłoniła pracodawców do zdalnego onboardingu. Gamfi podwaja portfel klientów i przychody

Pandemia namieszała na rynku HR w Polsce – coraz więcej firm decyduje się całkowicie online nie tylko zrekrutować pracownika, ale i wdrożyć go do organizacji. Potwierdzają to rekordowe wyniki sprzedaży Gamfi w pandemicznym okresie. Przez ostatnie 2 lata spółka tworząca innowacyjne narzędzia do onboardingu i motywacji pracowników wspierane grywalizacją urosła dwukrotnie. Przyszłość zapowiada się jeszcze lepiej – w ciągu roku Gamfi planuje czterokrotnie zwiększyć liczbę klientów, a w 2022 roku przeprowadzić rundę inwestycyjną i osiągnąć dwukrotny wzrost przychodów.    

 

 

– Zaangażowanie przy jednoczesnym utrzymaniu produktywności pracowników było jednym z największych wyzwań HR-owych w 2020 roku, ale z pełnym przekonaniem mogę powiedzieć, że tak jest i w tym roku. Nasze produkty z powodzeniem wdrażamy już od kilku lat, ale prawdziwy boom rozpoczął się w ubiegłym roku i trwa. Większość firm zderzyła się z nową rzeczywistością i musiała tak przeorganizować swoje działania, aby utrzymać wysokie zaangażowanie nowych i obecnych pracowników bez uszczerbku na ich efektywności. W tym jesteśmy bezkonkurencyjni. Mechanizmy grywalizacji, na których opierają się nasze narzędzia, sprawiają, że pracownicy chętniej podejmują się działań spójnych z celem pracodawcy. Firmy dostrzegły unikalność naszych rozwiązań i skuteczność wspieranych przez nie procesów, co miało swoje odbicie w liczbach. Z naszych wewnętrznych danych z ostatnich 2 lat wynika, że klienci skracają z nami czas wdrożenia pracownika nawet o 21%, a menedżerowie i rekruterzy oszczędzają aż 40% czasu pracy. Te wyniki pozwalają firmom ograniczyć koszty o miliony złotych – mówi Adrian Witkowski, prezes zarządu i współzałożyciel Gamfi.

350 tysięcy użytkowników już korzysta…

Głównym produktem Gamfi jest aplikacja do kompleksowej automatyzacji onboardingu nowego pracownika od chwili podjęcia decyzji o zatrudnieniu. Jej podstawą są inteligentne algorytmy automatyzujące oraz mechanizmy zaawansowanej grywalizacji, które dzięki naukowym podstawom angażują i motywują. Sprawniejsze działanie pracowników bezpośrednio przekłada się na tempo realizacji zadań, a w konsekwencji na realizację określonego celu biznesowego. Gamfi Onboarding jest skierowany głównie do firm, które zatrudniają co najmniej 100 pracowników rocznie i chcą zaoszczędzić od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych na onboardingu jednego pracownika. Do tej pory z narzędzia skorzystały m.in. InPost, T-Mobile, Bank Gospodarstwa Krajowego czy Danone.

– W momencie zatrudniania pracownik przeżywa na zmianę ekscytację wraz z ogromnym stresem. Z kolei z perspektywy pracodawcy proces onboardingu dotyka wielu z pozoru niezależnych od siebie obszarów w firmie. Należy podpisać umowę i niezbędne dokumenty, skompletować sprzęt, odzież roboczą, dostępy do oprogramowania, wdrożyć w kulturę organizacji, zorganizować szkolenia podstawowe, przygotować plan pracy czy pomóc zbudować relacje z managerem i zespołem. To bardzo poważny, czasochłonny proces angażujący mnóstwo czasu i zasobów po stronie pracodawcy. Mimo wyzwań nie można go zbagatelizować, bo od jakości onboardingu zależy efektywność pracownika w przyszłości. Dlatego zaprojektowaliśmy narzędzie, które pomaga firmom zautomatyzować proces, przyspieszyć go i oszczędzić potężnych strat – mówi Adrian Witkowski.

I dodaje: – Narzędzia wspierane grywalizacją to rynek wciąż w niewielkim stopniu odkryty przez pracodawców w Polsce. Bo choć w ciągu 3 lat działalności zrealizowaliśmy ponad 150 wdrożeń naszych produktów, z których korzysta ponad 350 tysięcy użytkowników, to edukacja rynku ciągle jest potrzebna. ​​W powszechnej definicji grywalizacja jest wykorzystaniem mechanizmów z gier w kontekście nie związanym z grami. W naszym rozumieniu – sposobem na uwolnienie potencjału ludzi za sprawą mechanizmów, które wpływają na sposób działania ludzi. Za sprawą grywalizacji chętniej i szybciej działamy. W środowisku pracy efekt grywalizacji jest wyraźnie widoczny, bo sprawniejsze działanie pracowników bezpośrednio przekłada się na tempo realizacji zadań i szybszego osiągnięcia finalnego celu istotnego dla pracodawcy  – mówi Adrian Witkowski.

… a będzie jeszcze więcej

Kilkanaście pandemicznych miesięcy pokazało, że rozwiązania Gamfi wpisały się w zmianę modelu pracy na zdalną i hybrydową. W 2020 roku miesięczne powtarzalne przychody abonamentowe spółki wzrosły dwukrotnie w ujęciu rocznym. Podobny wynik Gamfi prognozuje na koniec tego roku przy dwuipółkrotnym wzroście przychodów rok do roku.

– Taką dynamikę chcemy utrzymać również w 2022 roku, a w ciągu najbliższych 12 miesięcy liczba naszych klientów może wzrosnąć nawet czterokrotnie – prognozuje prezes zarządu Gamfi.

Na początku przyszłego roku spółka planuje premierę nowego produktu onboardingowego, który umożliwi pięć razy szybszą implementację w firmach procesu wdrożeniowego niż to ma miejsce obecnie. Ponadto, równolegle do działalności biznesowej Gamfi prowadzi działania R&D we współpracy z ośrodkami naukowymi i badawczymi z Polski i innych krajów Unii Europejskiej. Komórka badawczo-rozwojowa koncentruje się na obszarach, w których widzi przyszłość rozwiązań HR tj. uczenie maszynowe, biometria behawioralna czy neurokognitywistyka. A na początku przyszłego roku Gamfi wspólnie z Uniwersytetem Ekonomicznym w Krakowie uruchamia nowy kierunek „Grywalizacja w organizacji” na studiach podyplomowych.

W związku z planami tworzenia nowej wersji produktu, dostępnej dla średnich przedsiębiorstw, oraz ekspansji zagranicznej spółka będzie poszukiwała w 2022 roku nowych metod finansowania.

Więcej informacji: www.gamfi.com.

 

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności