lederboard

5 czynników, które wpływają na liczbę sfinalizowanych transakcji w e-sklepie

Zakupy online stanowią duże udogodnienie dla klientów, ceniących swój czas. Zdarza się jednak, że e-handlowcy, korzystający z narzędzi analitycznych, odnotowują spadek sfinalizowanych transakcji. Warto wiedzieć, które rozwiązania mogą zwiększyć zainteresowanie klientów ofertą sklepu internetowego.

 

Funkcjonalne metody płatności

Chcąc zniwelować problem porzuconych koszyków, warto zdecydować się na integrację witryny z bezpiecznym i prostym w obsłudze systemem transakcyjnym. Przy wybieraniu odpowiedniego operatora, należy wziąć pod uwagę oferowane metody płatności oraz stosowane zabezpieczenia przelewanych środków finansowych. Szybkie sposoby finalizacji transakcji zwiększają szansę na zakończenie procesu zakupowego wybranego przez użytkownika produktu. Nowoczesne i funkcjonalne systemy korzystnie wpływają ponadto na współczynnik konwersji oraz CTR.

Responsywność witryny

Użytkownicy platform sprzedażowych często korzystają z urządzeń mobilnych. W projektowaniu sklepu internetowego warto wziąć pod uwagę responsywność strony. Szablon powinien dostosowywać się do wyświetlacza urządzenia mobilnego użytkowanego przez osobę odwiedzającą platformę sprzedażową. Responsywność pozwala dotrzeć do dużej liczby klientów. RWD poprawia również widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania.

Marketing automation

Narzędzia promocyjne zwiększają efektywność prowadzanej kampanii za pomocą gromadzenia i przetwarzania danych, dotyczących potencjalnych konsumentów. Marketing automation pozwala tworzyć oferty dostosowane do zapotrzebowania klientów. Narzędzia umożliwiają również oszacowanie współczynnika klikalności i wskaźnika otwarć wysyłanych wiadomości e-mail itd.

Wyszukiwarka produktów

Użytkownicy e-sklepu pragną szybko znaleźć towar, który jest im potrzebny. Chcąc zwiększyć osiągane wyniki sprzedażowe, warto umieścić na swojej platformie e-commerce intuicyjną i prostą w obsłudze wyszukiwarkę produktów. Rozwiązanie to stanowi udogodnienie dla osób odwiedzających sklepy z dużym asortymentem. Czasochłonne szukanie produktów zniechęca bowiem użytkowników do zakończenia procesu transakcyjnego.

Dostawa

Właściciele e-sklepów powinni zastanowić się nad nawiązaniem współpracy z firmami kurierskimi lub brokerami. Różnorodne formy dostawy są bowiem doceniane przez wielu użytkowników. Współpraca z brokerami stanowi rozwiązanie, pozwalające zaoszczędzić środki finansowe. Dzięki współpracy z różnorodnymi jednostkami dostawczymi firmy mogą przygotować dla e-handlowców atrakcyjne oferty usług.

Istnieje wiele sposobów na zwiększenie liczby sfinalizowanych transakcji. Duże znacznie ma rodzaj oferowanych usług oraz współpraca ze sprawdzonymi partnerami, działającymi w sektorze rozwiązań płatniczych, Szczegółowe informacje na ten temat znaleźć można na stronie internetowej https://www.dotpay.pl/.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności